הדיגיטל ניצח – אבל הפרינט לא מת

השבועון InformationWeek עובר למדיה דיגיטלית לאחר 28 שנים של מהדורות מודפסות ● קבוצת אנשים ומחשבים פעילה גם היא במדיה הדיגיטלית, אבל להבדיל מעמיתינו האמריקנים, אנחנו לא ויתרנו על הפרינט ● המהדורה המודפסת שלנו, ככלי התקשורת המרכזי של חברי קהילת ה-ICT, מהווה את נשמת אפה של התעשייה זה 32 שנים - וכך תמשיך להיות גם בעתיד

השפעתה של הניו-מדיה על העיתונות המודפסת גבתה השבוע קורבן נוסף. InformationWeek, שבועון ה-IT האמריקני הוותיק, פרסם את המהדורה המודפסת האחרונה שלו. המו"לים של השבועון הודיעו, כי החל מהשבוע הבא יופיעו תכני העיתון אך ורק במדיה דיגיטלית, במהדורת PDF. זאת, לאחר שעד כה הופיעו זה לצד זה. הכותרת של השבועון אמרה הכל: "הדיגיטל ניצח".

המו"לים לא היו צריכים להסביר את הסיבה למהלך. בשנים האחרונות יותר ויותר עיתונים וגופי מדיה בינלאומיים נאלצו להודות שהשוק השתנה והרגלי הקריאה של הדורות הצעירים השתנו גם הם. כיום, הדרך שבה הם צורכים תוכן היא באמצעים דיגיטליים בעיקר – ובכמויות גדולות.

המו"לים בחרו להקדיש את הכתבה המרכזית במהדורה המודפסת האחרונה שלהם, לסיפורים שעמדו מאחורי 25 שערים שונים שליוו את העיתון ב-1,300 המהדורות שלו. מעתה יכנסו השערים הללו להיכל התהילה של העיתונות המודפסת, שהביאה לעולם את טובי היצירות וההפקות הכתובות, וגידלה דורות של קוראים נאמנים.

באופן טבעי, המו"לים מדגישים, כי פעילות הקבוצה תימשך ו-50 המגזינים המקצועיים שהיא מוציאה לאור בתחומי ה-ICT השונים, ימשיכו להופיע תוך הקפדה על אותם הסטנדרטים. ההבדל יהיה רק בצורת ההגשה.

אנו, באנשים ומחשבים, רואים את המעבר של InformationWeek למדיה הדיגיטלית כסגירת מעגל. מאז הקמתה של הקבוצה, לפני 32 שנים, היו לאנשים ומחשבים שיתופי פעולה נרחבים עם השבועון הפופולרי. בין היתר, נשאה המהדורה המודפסת שלנו את אותו השם במשך שנים רבות ועד היום אנחנו נהנים משיתוף פעולה תוכני בתחומים הרלוונטיים לנו.

כמו InformationWeek, גם אנחנו הגברנו בשנים האחרונות את פעילות הדיגיטל שלנו – באמצעות פורטל החדשות pc.co.il, הניוזלטרים היומיים – DailyMaily ו-MobileDaily, וכן הלאה. אבל להבדיל מעמיתינו האמריקנים, אנחנו לא ויתרנו על הפרינט. כפי שאתם יודעים, אנחנו מקפידים להוציא בכל חודש מהדורה מודפסת בפורמט מהודר, המרכזת את הסיפורים והכתבות המעניינים והחשובים ביותר בהם עסקנו בחודש האחרון. הפורמט המודפס זוכה להצלחה ולביקוש רב, כיאה לציפיות שנתלו בו – למרות ועל אף הליווי הדיגיטלי הצמוד שאנו נותנים בכיסוי האירועים שלנו.

הסיבה העיקרית שאנו עושים זאת, היא כי אנשים ומחשבים, כקבוצת מדיה, מנהלת קהילה רחבה ביותר – קהילת ה-ICT של ישראל. היא כוללת את סמנכ"לי ומנהלי מערכות המידע הראשיים בארגונים במשק, מכל המגזרים הקיימים, וכן את מנהלי החברות הטכנולוגיות, ספקיות הציוד והשירותים שעובדות עם הענף, ומקיימות קשרי מסחר ועבודה שוטפים.

הירחון InformationWorld מהווה למעשה את המקום שבו חברי הקהילה מתעדכנים איש על רעהו, קוראים על החידושים בשוק ומקבלים באופן מרוכז מידע מעמיק על הכנסים, האירועים והועידות של החודש. גם אצלנו המהדורה המודפסת מלווה בפורמט דיגיטלי (PDF), הנשלח לכלל התפוצה של אנשים ומחשבים וזמין להם בכל עת.

למרות העידן הדיגיטלי, מפרסמים רבים נותרו נאמנים למדיום המודפס. חשוב להם שחומרים מערכתיים – וכמובן גם קמפיינים פרסומיים – יופיעו בפרינט. המהדורה המודפסת אמנם לא מפרסמת אקטואליה, אבל היא בהחלט מספקת מידע רב וחשוב לכל מי שעוסק בענף. הנה לכם ההבדל העיקרי בין שתי הוצאות לאור, אמריקנית וישראלית, שמשתפות פעולה: האחת נכנעה והפסיקה את הפרינט, בעוד שהשנייה דבקה במדיה החדשה ומפתחת אותה, בה בשעה שהיא שומרת אמונים לגרסה המודפסת.

כאן אנו מתעדים ועידות וכנסים בדרך ששום מדיה דיגיטלית לא יכולה להחליף אותה. אתם ודאי זוכרים לטובה את גיליון ה-30 המיוחד שלנו, בו הבאנו בין היתר את הסיפורים הגדולים ביותר שסיקרנו מאז הקמתה של אנשים ומחשבים, בדגש על גיבורי הקהילה – שבאו לידי ביטוי בכל העיתונים מאז ועד היום. כאן, למעשה, טמון ההבדל בין המהדורה האמריקנית של InformationWeek לגרסה הישראלית – אנחנו מספרים את הסיפור של הענף דרך האנשים, חברי הקהילה, בשעה שהמהדורה האמריקנית מספרת את הסיפורים הטכנולוגיים. זאת, בשל גודלה של ארצות הברית, שהרי לא ניתן לנהל קהילה חמה וקרובה כאשר מדוברים במימדים עצומים שכאלו. לכן, בישראל הקטנה, מדינה בה כולם מכירים את כולם, המדיה המודפסת עדיין מהווה כלי חשוב ומרכזי בפעילות, לצד פעילויות נוספות כמובן.

בין כל המומחים בתחום ההוצאה לאור, ניתן למצוא לא מעט גישות שיטענו, כי המודל הקיים של אנשים ומחשבים הוא-הוא המודל המנצח: לדיגיטל יש את מקום הכבוד שלו, ואפשר לייצר בעזרתו דברים נפלאים, אולם הדגש הוא עדיין על הפרינט. נכון לעכשיו – לפחות בעתיד הקרוב – למדיה המודפסת עדיין יש את מקום הכבוד שלה, עם היתרונות הרבים שהיא מציעה.

אנחנו, בכל מקרה, מתכוונים להמשיך לצאת עם עיתונים מודפסים. נמשיך לדווח לכם, לשרת אתכם בכל אמצעי הפרסום והחשיפה – ולא נוותר על המדיה המודפסת. הדיגיטל ניצח, אבל הפרינט עדיין לא מת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים