גדי גילאון, מוביסק: "החסם המרכזי בענן – תרבותי ולא טכנולוגי"

"יש פחד קמאי להוציא נכסים מהארגון על מנת לנצל משאבים 'ציבוריים' לטובת ה-IT הארגוני", אמר גילאון, יושב ראש מוביסק ● לדבריו, "התפיסה הזו - טעות ביסודה, מאחר שניתן להוציא חלק מנכסי הארגון החוצה" ● "הענן מחייב גישה ארגונית אחרת לצד תפיסה טכנולוגית שונה", אמר

"החסם המרכזי במעבר של ארגונים לענן הוא תרבותי ולא טכנולוגי. יש פחד קמאי להוציא נכסים מהארגון על מנת לנצל משאבים 'ציבוריים' לטובת ה-IT הארגוני", כך אמר גדי גילאון, יושב ראש מוביסק.

גילאון דיבר ברב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס "מכרז ענן 2 -CloudCon 2013", שייערך ביום א' במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. מנחה רב השיח היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי גילאון, "התפיסה הזו – טעות ביסודה. ניתן להוציא חלק מנכסי הארגון החוצה, קיימים שירותים שבהחלט ניתן לקבל אותם מחוץ לארגון. הענן מחייב גישה ארגונית אחרת לצד תפיסה טכנולוגית שונה". כדוגמה הוא נתן שירות בעולם ניהול המובייל. "מאחר שהמידע הארגוני ממילא מחוץ לארגון, הרבה יותר הגיוני להעביר גם את המערכת המנהלת את הטלפונים מחוץ לארגון. אין משמעות הדבר אובדן היבטי אבטחת מידע, אבל זה בהחלט מאפשר לנהל משאבי IT ארגוניים על גבי מיחשוב ענן".

ד"ר דב הלפרין, המנכ"ל והבעלים של HMS יועציםהוא סיכם באומרו, כי "מושג הענן מטעה, מאחר שהוא מרמז על משאבים משותפים בשעה ששירותי הענן אמנם משותפים, אולם היישומים הפנים ארגוניים מוגנים בצורה המאפשרת פרטיות ואבטחה מלאות".

"לקוחות SMB – המועמדים הקלאסיים לענן"
ד"ר דב הלפרין, המנכ"ל והבעלים של HMS יועצים, אמר ש-"לקוחות בינוניים וקטנים הם הארגונים המועמדים הקלאסיים לפתרונות מיחשוב ענן, למרות החששות שלהם מהתחום". לדבריו, "ניתוחים לעומק שערכנו העלו שאין שום סיבה מדוע שלקוחות שכאלה לא יטמיעו פתרונות מיחשוב ענן. זאת, בניגוד ללקוחות גדולים, שם הדברים 'כבדים' יותר".

הוא הוסיף, כי "הענן הפרטי מספק התייעלות תפעולית, בעוד ההליכה של ארגוני אנטרפרייז לעבר הענן הציבורי היא איטית, בשל החשש מבעיות אבטחת מידע ומהוצאת הנתונים מחוץ לארגון". ד"ר הלפרין העריך, כי "בסופו של דבר, ארגונים ילכו לענן, אלא בהדרגה – בתחילה באזור סביבות הפיתוח ולא באזורים התפעוליים".

הוא ערך אנלוגיה עם צריכת החשמל: "בתחילה, מפעלים וצרכנים השתמשו בגנרטורים, עד שהותקנו קווי ההולכה. אלה הם המקבילים של קווי תקשורת המחשבים של היום. אותו תהליך יקרה, אף אם ייקח זמן".

"הענן יצמח – יותר בפיתוח וב-DR ופחות בייצור"
נדב גורליצקי
, ה-CTO והבעלים של GNS, ציין שהחברה מספקת תשתיות כשירות (IaaS) לטובת הקמת מערכות מיחשוב ענן לארגונים. לדבריו, הענן הציבורי של החברה יושב בשתי חוות שרתים בארץ, וכן במיאמי, בהולנד ובהונג קונג.

נדב גורליצקי, ה-CTO והבעלים של GNS"כיום ארגונים קטנים, שמונים 10-15 משתמשים, אמורים ויכולים לעבוד עם תוכנה כשירות (SaaS) וארגונים שמונים יותר מ-20 עובדים יכולים לעבוד בתשתית ענן ציבורי", אמר.

גורליצקי ציין בהקשר זה שני לקוחות ארגוניים של GNS, פרופורציה וג'רוזלם פוסט, שהעבירו את כלל התשתיות שלהם לענן שלה.

הוא סיים בציינו, כי "אחד הפתרונות שאנחנו מבחינים בפופולריות שלו הוא DRP בענן, משום שהוא יותר פשוט וקל. אנחנו רואים וצופים צמיחה של מיחשוב הענן – יותר בעולמות הפיתוח וה-DR ופחות בעולמות הייצור".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים