שי עובדיה, מטריקס: "בגלל אבטחת מידע, ארגוני האנטרפרייז מדברים על ענן – אך לא בן כלאיים"

"יש שתי חלוקות שקשורות למיחשוב ענן: לפי גודל הארגון - גדול אל מול קטן ובינוני, ולפי סוג הענן - פרטי, ציבורי ובן כלאיים", אמר עובדיה, CTO פעילות ענן ו-BSM בחברה ● לדבריו, "שימוש בענן לטובת סבבי בדיקות קצרים מייתר את הרכישה של חומרה יקרה ומביא לחיסכון ניכר בעלויות"

"ארגוני האנטרפרייז מדברים על ענן, אך לא על ענן בן כלאיים, מסיבות של אבטחת מידע", כך אמר שי עובדיה, CTO פעילות ענן ו-BSM במטריקס.

עובדיה דיבר ברב שיח שנערך באחרונה בבית אנשים ומחשבים לקראת כנס "מכרז ענן 2 -CloudCon 2013", שייערך ביום א' במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. מנחה רב השיח היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי עובדיה, "יש שתי חלוקות: לפי גודל הארגון – גדול אל מול קטן ובינוני, ולפי סוג הענן – פרטי, ציבורי ובן כלאיים. קיימים ארגוני אנטרפרייז שנמצאים בענן הציבורי, למשל בזק בינלאומי, שהענן הציבורי שלה מבוסס על פתרונות BMC".

הוא ציין את השימוש של ארגונים במיחשוב ענן לטובת תחום הבדיקות. "שימוש בענן לטובת סבבי בדיקות קצרים מייתר את הרכישה של חומרה יקרה", אמר עובדיה. "מדובר בחיסכון ניכר בעלויות".

אלדד רטר, מנכ"ל XGLOBEכיוון נוסף, לדבריו, הוא הליכה של ארגונים לפתרונות של תוכנה כשירות (SaaS) ולא לפלטפורמות. "BMC מטפלת בניהול שירותי המיחשוב (ITSM) של עשרות אלפי לקוחות של Salesforce.com. קל לעטוף את העולם הזה בפתרונות ענן, כי ניתן להציע לארגונים כלי ניהול, שליטה ובקרה ומיכון – כל אלה בתצורת שירות".

"כל חברות האירוח מציגות עצמן כספקיות בענן"
אלדד רטר
, מנכ"ל XGLOBE, אמר ש-"כיום, כל חברות האירוח מציגות את עצמן כספקיות ענן. יש דיבור רב על כך". לדבריו, "המצב הכלכלי הלא פשוט מאפשר למנמ"רים לקדם את הנושא בקלות יחסית לעבר".

הוא ציין מניע נוסף במעבר של ארגונים לענן: הצורך הפתאומי שלהם בכוח עיבוד רב או בסביבת פיתוח נרחבת. "אז הם פונים לענן ציבורי ועושים זאת בצורה קלה", אמר.

רטר הוסיף ש-"XGLOBE פעילה בעולמות התשתית והענן, והיא יכולה לספק ענן בן כלאיים. יש לה את היכולת לשלב חומרה ייעודית עם ענן ציבורי".

הוא סיים בציינו, כי "השאלה שארגונים נדרשים לשאול את עצמם היא לא האם כן או לא ללכת לענן אלא איך ללכת לענן ולאיזה מהם, וכיצד לנהל אותו בצורה המיטבית".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים