לאחר שנים רבות של יריבות מרה: מיקרוסופט ואורקל ישתפו פעולה בתחום הענן

ענקית התוכנה הודיעה, כי תתמוך בתוכנות אורקל בפלטפורמות הענן שלה ● מהלך זה אמור לשפר את סיכוייהן של שתי החברות, שבדרך כלל נחשבות יריבות מרות, במערכה מול חברות הענן הצעירות והזריזות יותר, שמכרסמות בנתחי השוק המסורתיים שלהן

גם בזק עולה למחשוב ענן

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה אתמול (ב'), כי תתמוך בתוכנות אורקל (Oracle) בפלטפורמות הענן שלה. מהלך זה אמור לשפר את סיכוייהן של שתי החברות, שבדרך כלל נחשבות יריבות מרות, במערכה מול חברות הענן הצעירות והזריזות יותר, שמכרסמות בנתחי השוק המסורתיים שלהן.

מזה עשרות שנים מתחרות מיקרוסופט ואורקל על ליבם של הלקוחות הארגוניים הגדולים בעולם והיריבות ביניהן הומחשה גם בהתנגחויות האישיות בין מייסדיהן הנודעים – ביל גייטס ולארי אליסון. אולם, התחרות הגוברת מצד חברות חדשות שמציעות שירותי ענן זולים אשר מסופקים ממרכזי נתונים מרוחקים, הובילה אותן ככל הנראה לשתף פעולה בתחום הענן.

לדברי סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, שתי החברות שיתפו פעולה מזה שנים רבות, הרחק מעיניים ציבוריות. אולם, הוא הוסיף והסביר ש-"בתחום הענן אני סבור שאין די בשיתוף פעולה שמתנהל מאחורי הקלעים".

גם אם שיתוף הפעולה לא יפתור את כל הבעיות של מיקרוסופט ואורקל, הרי שאפשר לראות בו צעד סמלי חשוב. "כללי המשחק לא ישתנו בן לילה, אך שיתוף הפעולה מעיד על הרצינות שבה מתייחסים במיקרוסופט ובאורקל לתחום הענן. העובדה שיריבות מרות הפכו לבנות ברית ממחישה את ההזדמנויות הרבות בתחום, ופותחת פתח לצמיחה בעתיד", אמר דניאל איב, אנליסט מבנק ההשקעות FBR.

בהודעה שפרסמו שתי החברות נמסר, כי במסגרת ההסכם יוכלו לקוחות להפעיל את תוכנות אורקל בשרתי Hyper-V ובפלטפורמות Azure של מיקרוסופט. עוד הן מסרו, כי הענקית מרדמונד תציע ללקוחות Azure את תוכנת ג'אווה (Java), מסדי הנתונים של אורקל ושרת WebLogic, בעוד שאורקל, מצידה, תציע ללקוחות Azure את מערכת ההפעלה לינוקס (Linux).

למרבה האירוניה, מההסכם עולה שמיקרוסופט תקדם את לינוקס ואת ג'אווה, שנחשבות מזה שנים רבות למתחרות בולטות של חלונות (Windows). אולם, יש לזכור שענקית התוכנה מרוויחה מכל לקוח שמשלם תמורת השירותים של מרכזי הנתונים שלה, גם אם הוא משתמש במערכות הפעלה שאינן מתוצרתה.

אורקל, הנחשבת לחברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, החמיצה בשבוע שעבר את התחזית למכירות התוכנה ברבעון הרביעי, ובעקבות פרסום הדו"חות צנח שער המניות שלה. המשקיעים חוששים שהחברה מתקשה להתחרות בספקיות תוכנה דוגמת Salesforce.com ו-Workday, שמספקות תוכנה במתכונת שירות, או באמזון (Amazon), שמספקת שירותי תשתית במתכונת ענן.

פרויקט התשתית של מיקרוסופט, Azure, לא הצליח עד כה להציב תחרות של ממש מול שירותי AWS של אמזון, שזוכים לפופולריות רבה בקרב חברות שזקוקות לשירותי מיחשוב גמישים בענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים