ארצות הברית: איש עסקים הודה בתרמית שביצע לפני הנפקת פייסבוק

האיש, קרייג ברקמן, הודה בתרמית של ניירות ערך בהיקף 13 מיליון דולרים, שבמסגרתה ביקש למכור מניות של פייסבוק ● על פי כתב האישום, ברקמן הונה 120 משקיעים בטענה שיוכל להשיג עבורם את מניות החברה, שנחשבו אז מאוד, עוד לפני ההנפקה, וטען שיש לו גישה למניות של חברות היי-טק נודעות נוספות, ובהן לינקדאין, גרופון ו-Zinga ● גזר דינו יינתן ב-1 באוקטובר והוא עלול להישלח לכלא לעד 40 שנים

קרייג ברקמן, איש עסקים מפלורידה שהתמודד בשנת 1994 על משרת מושל אורגון, הודה בתרמית של ניירות ערך בהיקף 13 מיליון דולרים, שבמסגרתה ביקש למכור מניות של פייסבוק (Facebook) לפני ההנפקה לציבור.

ברקמן בן ה-71 הודה בבית המשפט המחוזי במנהטן בסעיף אחד של הונאה בניירות ערך ובסעיף נוסף של הונאה בתקשורת. העונש המרבי על כל אחד מהסעיפים הללו הוא 20 שנות מאסר.

על פי כתב האישום, ברקמן הונה 120 משקיעים בטענה שיוכל להשיג עבורם את מניות פייסבוק, שנחשבו אז מאוד, עוד לפני ההנפקה. הוא טען גם, כי יש לו גישה למניות של חברות היי-טק נודעות נוספות, ובהן לינקדאין (LinkedIn), גרופון (Groupon) ו-Zinga. בסך הכול גרף ברקמן כתוצאה מהתרמית 13.2 מיליון דולרים.

מעצרו של ברקמן אירע בחודש מרס בעקבות חקירה של הרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC). על פי החשד הוא השתמש בכספים שגרף כדי לשלם חובות ולממן הוצאות אישיות, במסגרת מה שמכונה "הונאת פונזי". בין השאר כיסה ברקמן בסכום שגרף חובות כתוצאה מפשיטת רגל אישית בסכום כולל של שישה מיליון דולרים.

"באמצעות מצגי שווא פיתה ברקמן משקיעים שהשתכנעו כי יוכל להציע להם הזדמנויות להשקעות נחשקות, הוציא מהם במרמה מיליוני דולרים והשתמש בכספים לתועלתו האישית", מסר התובע פריט בררה בעקבות ההודאה באשמה.

ברקמן עצמו אמר בבית המשפט, כי "אני מתחרט מאוד על מעשיי. הרסתי את משפחתי. אני מתנצל בפניהם ובפני המשקיעים, שחלקם היו חברים יקרים שלי. אני מאוד, מאוד מצטער".

השופט יגזור את דינו של ברקמן ב-1 באוקטובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים