נשיא המדינה פרס: "ישראל חזקה מדעית יותר משהיא חזקה מדינית"

"צריך לעשות הפוך ממה שעושות הממשלות - הן שולטות בכוח הזרוע, ואילו חברות גלובליות שולטות בכוח ההיענות והרצון של האדם", כך אמר פרס בביקורו היום ברובע המדיה והחממה הטכנולוגית של JVP ● לדבריו, "פעם האינפורמציה הייתה בידי הממשלה, היום כל מי שיש לו iPhone או סמארטפון יש לו ממשלה בכיס" ● במהלך הביקור נחשף לארבע חברות: סייבר ארק, סיאנו, Anyclip ו-Wishi, ולפעילות החברתית של הקרן, ואמר: "מה שהרשים אותי הוא שאתם הראשונים בעולם בכל ארבעת התחומים שהצגתם, לכן אי אפשר לעשות עליכם חרם"

26/06/2013 13:55

"ישראל חזקה מדעית יותר משהיא חזקה מדינית. לכן צריך לטפח את התחום הזה גם כיכולת מדינית", כך אמר היום (ד') נשיא המדינה שמעון פרס, בביקור שערך ברובע המדיה והחממה הטכנולוגית של JVP, המאגד בתוכו יזמי סטארט-אפ ירושלמים. לדברי פרס, "ישראל היא דוגמה לכך שאפשר לקחת מדבר וקדחת ולהפוך אותם לדבר צומח ומשגשג". עם זאת, אמר פרס, "הכישרון שלנו הופך אותנו גם לפגיעים, משום שאפשר לפגוע בישראל כיום כלכלית יותר מאשר ביטחונית. יש לנו איך להתגונן נגד נשק, אבל  יש לנו פחות איך להתגונן נגד חרם".

יו"ר קרן JVP, חבר הכנסת אראל מרגלית, הציג לנשיא ארבע חברות שפותחו בחממה הטכנולוגית – כולן לדבריו פורצות דרך וראשונות בתחומן. על כך אמר הנשיא, כי "מה שהרשים אותי הוא שאתם הראשונים בעולם בכל ארבעת התחומים שהצגתם, לכן אי אפשר לעשות עליכם חרם".

לדברי הנשיא, הממשלות היום איבדו מהשפעתן, ולכן "אין טעם לנסות לעשות דמוקרטיזציה של הממשלות, אלא יש לעשות דמקורצטיזציה של השירותים, כך שמזון או רפואה יגיעו לכולם. צריך לעשות הפוך ממה שעושות הממשלות – הן שולטות בכוח הזרוע, ואילו חברות גלובליות שולטות בכוח ההיענות והרצון של האדם". עוד הוסיף, כי "פעם האינפורמציה הייתה בידי הממשלה, היום כל מי שיש לו iPhone או סמארטפון יש לו ממשלה בכיס".

חבר הכנסת מרגלית הסביר כי רובע המדיה מייצג כיום 14 חברות ומשלב יזמות עסקית, תרבותית וחברתית. לדבריו, קרן JVP בוחרת להתמקד בעולם שמשרת את האדם הפרטי, האינדיבידואל.

אחת החברות שהוצגו באירוע היא סייבר ארק (Cyber-Ark), חברה גלובלית המפתחת פתרונות להתמודדות עם איומי הסייבר. לדברי מנהל סייבר ארק ישראל, חן ביתן, מדובר בחברה הראשונה בעולם שנכנסה לתחום ההגנה על מערכות קריטיות ויצרה פיתרון לבעיה של התקפות סייבר. ביתן הסביר, כי "גם בארגונים המוגנים ביותר בעולם, תוקף ממוקד מצליח להגיע לתוך הארגון ולגרום לו נזק או להוציא מידע ממנו החוצה. אנחנו עוזרים לארגון להתמקד בהגנה על המערכות הקריטיות ביותר בארגון, לזהות היכן נמצאות המערכות הללו, לחסום את הגישה אליהן – ולהתריע בפני הארגון על חשש להתקפה על אותן מערכות".

בהמשך הוצגה סיאנו (Siano), המתמקדת בטלוויזיה האישית במכשירי טלפון ניידים ובמחשבי לוח. לדברי אלון עירוני, מנכ"ל החברה, החברה מאפשרת באמצעות המודולים שלה 10-8 שעות צפייה רצופה במכשירים ניידים, ללא צורך בהחלפת סוללה.

חברה נוספת שהוצגה בביקור הנשיא היתה Anyclip. באמצעות הטכנולוגיות שמתבססות על פס הקול של הווידיאו, מזהה מוצר הדגל של החברה עצמים ודמויות ואת סביבת הווידיאו, כך שכל אדם או גוף עסקי יכולים לעשות חיפוש לפי הנושא שמעניין אותם.

החברה הרביעית היא Wishi, חברה עם מיזם חדש בתחום האופנה והסטילינג. מדובר בפלטפורמת אופנה המחוברת לפייסבוק (Facebook) ומאפשרת למשתמשים להקים לעצמם ארון המורכב מהבגדים שלהם ולהציץ בארונות של חבריהם.

הנשיא פרס אף התרשם מפעילותה של JVP בקהילה, עמותה חינוכית-חברתית הפועלת בקרב ילדים בשכונות מצוקה בירושלים. בסופו של הביקור אמר הנשיא למרגלית, העומד מאחורי העמותה, כי "יש לכם מרחב פעולה עצום – הן בתחום הידע והן בתחום החברתי, ואי אפשר להפריד בין השניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים