גוגל: אתרים שנפגעו מסוכנים הרבה יותר מאתרים תוקפים

אתרים מהימנים שנפרצו והושתל בהם קוד זדוני ללא ידיעת בעליהם נפוצים בהרבה מאתרים שהוקמו במיוחד כדי לבצע מתקפות - כך עולה מדו"ח שקיפות חדש שפרסמה גוגל ● בגוגל מדגישים, כי מדי יום מסומנים עד 10,000 אתרים החשודים כמסוכנים, כאשר הסכנה העיקרית נובעת מאתרים שנפרצו - 60% מביניהם משמשים לאירוח של תוכנה זדונית וארבעים האחוזים הנוספים למתקפות פישינג

אתרי אינטרנט מהימנים שנפרצו והושתל בהם קוד זדוני ללא ידיעת בעליהם נפוצים בהרבה מאתרים שהוקמו במיוחד כדי לבצע מתקפות והרבה יותר מסוכנים מהם – כך עולה מדו"ח שקיפות חדש שפרסמה גוגל (Google) אמש (ג').

הדו"ח החדש כולל חלק העוסק בגלישה בטוחה ומתמקד במגמות אבטחה באינטרנט. בגוגל מדגישים, כי במסגרת תוכנית הגלישה הבטוחה מסומנים מדי יום עד 10,000 אתרים החשודים כמסוכנים, כאשר הסכנה העיקרית נובעת מאתרים שנפרצו – 60% מביניהם משמשים לאירוח של תוכנה זדונית וארבעים האחוזים הנוספים למתקפות פישינג.

עד 2009 עמד מספרם של האתרים התוקפים הייעודים על מאות בודדות, אך בשנה שעברה כבר עלה מספרם ל-6,000. לעומת זאת, מאז תחילת השנה הוא ירד וב-9 ביוני עמד על 3,891. לעומתם, הבעיה של אתרים שנפגעו חמורה בהרבה, משום שמדובר באתרים לגיטימיים לכאורה, שהושתל בהם קוד זדוני שמדביק את המבקרים.

בשבוע של ה-9 ביוני מנתה גוגל 39,247 אתרים שנפגעו, בהשוואה ל-60 אלף ביולי 2012 וליותר מ- 76 אלף ביוני 2009. קצב ההיענות של מנהלי האתרים הואץ בשיעור ניכר וכיום, מרגע שהם מקבלים הודעה על הקוד הזדוני שהושתל באתר שלהם, מגיבים מנהלי האתרים תוך 50 ימים, נכון למרס השנה, בהשוואה ל-90 ימים ב-2008. עם זאת, הקצב הנוכחי עדיין גבוה בהרבה מזה שנרשם במאי 2009, אז הוא עמד על 12 ימים בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים