ITC תילחם בחברות "טרולים של פטנטים"

ועידת הסחר הבינלאומית תדרוש מחברות להוכיח זיקה לפטנטים שלהן – ייצור, מחקר או פעילות רישוי מוצרים קבועה – בטרם יתבעו בגין הפרת שימוש ● אינטל, גוגל, אורקל ו-HP מברכות על המהלך

ועידת הסחר הבינלאומית (ITC) החליטה לנקוט בצעדים שיצמצמו את מספר התביעות שמוגשות לבתי משפט בגין חברות שהן טרולים של פטנטים – חברות שרוכשות פטנטים במטרה להשיג תמורה עבור זכויות שימוש בהן, למרות שלרוב אין להן פעילות יצרנית מעשית מעבר לכך. חברות אלו מגישות לעתים קרובות תביעות לבתי המשפט בארצות הברית, בעיקר כדי למנוע מכירות של מוצרים בהם מעורבים פטנטים שלהן.

ITC תדרוש בקרוב מאותן חברות להוכיח שיש להן משמעות ממשית בארצות הברית לפני שהן יוכלו להגיש תביעה לבית משפט בגין הפרת פטנטים. נוכחות משמעותית יכולה להיות ייצור, מחקר או פעילות רישוי מוצרים קבועה.

מדובר בשינוי מהותי ממה שהיה נהוג עד כה. כך, חברה שתובעת בגין הפרת פטנטים, תצטרך לקבל את אישור בית המשפט לכך שהיא אכן מקושרת לפעילות בתחום הפטנטים הרשומים אצלה. מעתה יצטרכו השופטים לקבוע בתוך 100 ימים, בחלק מהמקרים, האם מדובר בחברה אמיתית או "טרול פטנטים".

השינוי יוצא בימים אלו לפיילוט. בקבוצת העבודה של ITC, בה חברות בין היתר אינטל (Intel), גוגל (Google), אורקל (Oracle) ו-HP, מברכים על המהלך. "ההתייחסות לכך דורשת יותר מתיקונים אדמיניסטרטיביים, אבל תוכנית הפיילוט היא צעד קדימה שיעזור להגביל את מספר מקרי הפטנטים היקרים וחסרי הצורך", אמר המנהל הביצועי של הוועדה, מאט טאניליאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים