מחקר: הפרסום באפליקציות "זולל" סוללה

הפרסום צורך בממוצע 65% מצריכת התקשורת של היישום ו-23% מצריכת הכוח הכללית של המכשיר – כך עולה ממחקר של מיקרוסופט ואוניברסיטת ברקלי

הפרסום בסלולר אמור לאפשר לבעלי היישום לספק תוכן חופשי לצרכנים, אך נראה שמלבד תשומת לב, זמן וצריכת דאטה – הפרסום "זולל" מכוחה של הסוללה. כך, מתברר כי הפרסום ביישום סלולרי טיפוסי צורך כמעט רבע מצריכת הכוח של היישום כולו – כך לפי פרסום של מדענים מאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה ומיקרוסופט (Microsoft).

צרכנים רבים מאשימים את המכשירים שלהם בביצועי סוללה נמוכים, בעוד שהאשם כאמור הוא בפרסום. המחקר, "Prefetching mobile ads: Can advertising systems afford it?", טוען כי מבין יישומי חלונות פון (Windows Phone) פופולריים, הפרסום צורך בממוצע 65% מצריכת התקשורת של היישום, ו-23% מצריכת הכוח הכללית שלו.

כשני שלישים מיישומי אנדרואיד (Android) בחנות של גוגל (Google) הם חינמיים, בהתאם למחקר, וכ-80% מהם מבוססים על פרסום בתוך היישום.

החוקרים מציעים שיטה שונה, שנקראת Prefetching. המשמעות היא טעינת היישומים למכשיר בקבוצה לפני שהם מוצגים, ובכך נחסך זמן של כמה שניות שבו חיבור הנתונים של הטלפון פתוח, כשהמכשיר נטען בפרסום אחד מדי דקה. הבעיה היא, ששיטה זו בעייתית ברשתות סלולר, מאחר שהיא עלולה לפגוע ברמת השירות הנדרשת.

החוקרים הציגו כיצד הורדה של 10 מודעות סלולריות של 1 קילו-בייט בקבוצה על גבי רשת מדור שלישי של AT&T יעילה יותר בצריכת הכוח שלה לעומת הורדת מודעה מדי דקה. Prefetching, הם טוענים, הורידה את צריכה הכוח ב-50% בממוצע ללקוח – בעוד שהקפדה על SLA שיפרה רק בה-3%.

ממצאי המחקר מדגישים את העובדה שהמפתחים זקוקים לכלים טובים יותר כדי להבין את היחסים בין הקוד של היישום וצריכת הכוח שלו. מתברר שמעבדת המחקר של מיקרוסופט אף פיתחה לפני כשנה כלי כזה, Eprof – מעין מגדיר צריכת כוח ליישום – שהראה, למשל, כי יישום Angry Birds צורך 45% מצריכת הכוח שלו.

גוגל, המובילה בפרסום בסלולר, אינה רואה במודעות בעיה, אלא דואגת להבטיח שאנשים יראו את המודעות. מוקדם יותר השנה, הורידה את יישום AdBlock Plus מחנות היישומים שלה. הסיבה לטענתה הייתה ממשק בעייתי של היישום עם יישומים אחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים