מחקר: הודו היא שוק הסמארטפונים השלישי בגודלו בעולם אחרי ארצות הברית וסין

במהלך הרבעון הראשון של 2013 זינקו מכירות הטלפונים החכמים בתת היבשת ב-163% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת ● ההסבר הוא תמיכה חזקה של חברות ענק כמו סמסונג ואפל, אולם המרוויחות העיקריות הן יצרניות מקומיות שרשמו צמיחה של עד 1,000%

הודו היא כעת שוק הסמארטפונים השלישי בגודלו בעולם – כך לפי מחקר אחרון שפרסמה אתמול (ד') חברת המחקרים סטראטג'י אנליטיקס (Strategy Analytics). במהלך הרבעון הראשון של 2013, זינקו מכירות הסמארטפונים בהודו ב-163% יחסית לרבעון הראשון של השנה שעבר.

בסין, למשל, זינקו מכירות הטלפונים החכמים באותה תקופה ב-86%, ביפן ב-24% ובארצות הברית ב-19%. הממוצע העולמי, על פי חברת המחקרים, עומד על גידול של 39% ברבעון הראשון של השנה ביחס לשנת 2012. קפיצה זו בהודו, כאמור, קידמה אותה למקום השלישי בעולם, אחרי ארצות הברית וסין.

לדברי החברה, ההסבר לזינוק הוא דחיפה חזקה מצד יצרניות גלובליות כמו סמסונג (Samsung) ואפל (Apple), שמשפרות את ערוצי ההפצה שלהן. אבל הנהנות העיקריות הן דווקא יצרניות מקומיות: חברות הודיות כמו Micromax, Karbonn ו-Spice נהנות מצמיחה של 200% ואף 500%. Lemon Mobile, הנחשבת ליצרנית קטנה, זכתה לצמיחה מטורפת של 1,000%.

עוד צוין בדו"ח, כי רוב היצרניות הקטנות מוכרות מכשירי אנדרואיד (Android). נתון מעניין לאור ההערכות על נתח השוק של כל אחת ממערכות ההפעלה המובילות, שפורסמו באחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים