סקירה: OneTouch idol Ultra של אלקטל

ה-OneTouch idol Ultra, הוא אחד הדקיקים בעולם הסמארטפונים עם עובי של 6.4 מ"מ בלבד בחלקו התחתון ● הוא נותן הרגשה בטוחה ונעימה ביד, גם בזכות המשקל - 100 גרם ● המכשיר כולל מצלמה אחורית עם 8 מגה-פיקסלים וקדמית ברזולוציה של 2 מגה-פיקסלים, ובאופן מפתיע, הוא לא כולל יציאת 3.5 מ"מ לאוזניות, מה שהופך אותו פחות רלוונטי בשוק הצעיר ● המסך בגודל 4.7 אינץ' מציע רזולוציה של 1280X720 פיקסלים וזוויות הראייה טובות, אך המעבד כפול ליבה במהירות מרבית של 1.2 ג'יגה-הרץ והעובדה שהוא מצויד בשבב גרפי חלש יחסית, מעידים על כך שלא מדובר במכשיר מהקצה העליון ● ציון סופי: 73 ● מחיר בסלקום: 1699 שקלים

לאלקטל (Alcatel) לקח זמן רב יחסית להיכנס לתחום הסמארטפונים. למעשה, עד לסדרת ה-OneTouch שלה, נראה היה שהיא תקועה עמוק מדי בניסיון למכור עוד ועוד טלפונים פשוטים, אלו שמכונים Featured Phones. אבל כשהיא כבר עשתה זאת, והתחילה לשחרר טלפונים בסדרת ה-OneTouch שלה, היא עשתה זאת בדרך כלל היטב. המכשירים שלה אולי לא מיועדים לקצה העליון של השוק, אבל בהחלט לא רחוקים משם.

ה-OneTouch idol Ultra, הוא נכון להיום אחד ממכשירי הדגל של החברה. למשך זמן מה הוא גם נחשב הדקיק ביותר בעולם בין הסמארטפונים, לפחות בחלקו התחתון, שם הוא הגיע לעובי של 6.4 מ"מ בלבד, ועל פניו הוא נראה מכשיר נאה למדי. האם מתחת לדקיקות הזו מסתתרים גם ביצועים מספקים? בשביל זה אנחנו כאן.

מידות ומראה
כאמור, המכשיר מפליא בדקיקותו. גם באזור הרחב יותר – סביב המצלמה האחורית שמובלטת באופן אלגנטי, חלק וזורם, הוא מגיע ל-7.5 מ"מ בלבד. המראה הכללי בהחלט טוב, והגב, שמיוצר מתערובת גומי ופלסטיק, נותן הרגשה בטוחה ביד. בכלל, גם בזכות משקלו המופלא, 100 גרם, פשוט מדובר בסמארטפון שכיף ומאוד נוח להחזיק ביד ולתפעל.

תיאור מפרט טכני
המכשיר מגיע עם סוללה סגורה. כניסת ה-microSIM נמצאת מתחת למכסה פלסטי שממוקם בצד ימין למעלה. לוקח קצת זמן כדי להבין איך לפתוח את המכסה בלי להרוס אותו, בדיוק כמו במקרה של שקע ה-microUSB שממוקם למעלה ליד כפתור ההפעלה והכיבוי הדקיק. כפתור השליטה בעוצמת הקול נמצא בצד שמאל וגם הוא דקיק מאוד. בתחתית המכשיר יש חריץ זעיר לאתחול, ומאחור ממוקם רמקול בודד אך עוצמתי למדי. עוד מאחור, ניתן למצוא את המצלמה שכוללת גם מבזק לד. הרזולוציה של המצלמה האחורית היא 8 מגה-פיקסלים.

מקדימה, בחלק העליון ניתן למצוא את המצלמה הקדמית (ברזולוציה של 2 מגה-פיקסלים), את המיקרופון, ולמטה שלושה כפתורי ניווט. הימני מציג את היישומים הפתוחים, האמצעי מחזיר לעמוד הבית, ובשמאלי משתמשים כדי לחזור צעד אחד לאחור. מה לא מצאנו? יציאת 3.5 מ"מ לאוזניות, מה שיכול לפגוע מאוד במכירות של המכשיר בשוק הצרכני הצעיר.

ה-Idol Ultra 6033M, שמכונה גם DiabloHD על ידי החברה, מבוסס על מעבד כפול ליבה במהירות מרבית של 1.2 ג'יגה-הרץ. מדובר במעבד MTK6577 של מדיה-טק (MediaTek), שעבר שיפור קל מבחינת מהירות. עם זאת, השימוש במעבד הזה, שמבוסס על טכנולוגיית ה- Cortex-A9 של ARM, מעיד על כך שמדובר בטלפון "כניסה" לתחום שמיועד לשוק הביניים. העובדה שהוא מצויד בשבב גרפי חלש יחסית מסוג PowerVR SGX 531, רק מספקת לכך עוד הוכחה.

המסך בגודל 4.7 אינץ' מציע רזולוציה סבירה של 1280X720 פיקסלים וזוויות הראייה טובות מאוד. הדגם שאנחנו בדקנו הגיע עם 1 ג'יגה-בייט זיכרון RAM ונפח אחסון פנימי של 16 ג'יגה-בייט ממנו פנויים לשימוש כ-13.5 ג'יגה-בייט. עוצמת הסוללה היא 1,800mAh בלבד, זאת, כדי לשמור על המראה הדקיק של המכשיר. עד מהרה גילינו שזה לא ממש מספיק ליום עבודה שלם – זו הייתה האכזבה השנייה. השלישית הייתה שאת מבחן 3DMark המכשיר בכלל לא הצליח להפעיל מכיוון שאין לו את העוצמה הנדרשת. עובדה זו, בתוספת מפרטי המבחנים שלנו שהראו שהוא חלש יחסית בכל מה שקשור לתחום הגרפיקה – בדו ובתלת-מימד, מרחיקה אותו עוד יותר ממכשירי הקצה העליונים והקהל בעל הדרישות הבלתי פוסקות. גמגומים בהם נתקלנו בעת הקרנת סרטי וידיאו שצולמו באיכות מלאה, בטח לא יעזרו לכך.

מבחנים
מבחינת כללית, המכשיר בהחלט השיג תוצאות סבירות למערכת שלו. עם 3,105 נקודות ב-Quadrant Standard Edition, הוא היה רחוק למדי מכל המכשירים הפשוטים יחסית שבדקנו בחודשים האחרונים, אך רחוק ממכשירי הקצה העליון, שלא נדבר על הגלקסי S4 פורץ הגבולות. ב-AnTuTu, כלי הבדיקה לאנדרואיד (Android), הוא השיג 6,451 נקודות, תוצאה דומה לזו של ה-S2 של סמסונג ול-Aiki 5 של Xtremear. תחת PassMark Performance Test הוא הגיע ל-1,589 נקודות, תוצאה שממקמת אותו באותה שורה עם ה-Aiki 4. במבחן זה באה היטב לידי ביטוי החולשה הגרפית היחסית שלו.

ממשק משתמש
הממשק של המכשיר, שבבסיסו מערכת ההפעלה אנדרואיד 4.1.1, הוא מוצלח מאוד. הוא קליל, נראה טוב, ואפשר אפילו לומר שהוא מרענן למדי בצבעים ובצלמיות התלת-ממדיות לכאורה, של היישומים. זו אחת הנקודות החזקות שלו, כי הוא אינו מעמיס על אנדרואיד יותר מדי תכונות ויכולות מיותרות. קצת חבל שכדי להגיע לכפתור ההגדרות צריך לפתוח את פס ההתראות.

סיכום ועלויות
ברשת סלקום עולה המכשיר 1,699 שקלים – מחיר סביר למכשיר ביניים, וכפי שכבר הבנתם, לשם הוא מכוון. המכשיר אולי מתאים פחות לקהל הצרכני הצעיר, אבל עבור מי שמשתמש בטלפון לצרכי גלישה, צילום תמונות אקראי, וגם לצרכים עסקיים, הוא יכול להיות בחירה מעניינת – גם בזכות המשקל, הדקיקות והממשק המוצלח. עבור ארגון שעדיין מתלבט, זה יכול להיות פתרון מצוין למגמת ה-BYOD, כל עוד הוא יוכל לרכוש אותו בלי התוספות של סלקום. זה יכול להיות פתרון מוצלח כמכשיר לעובדים, בין היתר, בגלל שאין חריץ הרחבה ואי אפשר להכניס כרטיס לא מאושר למכשיר.

מפרט:
מעבד: MediaTek MT6577, בעל שתי ליבות במהירות 1.2 ג'יגה-הרץ
שבב גרפי: PowerVR SGX 531
זיכרון: 1 ג'יגה-בייט RAM ו-16 ג'יגה-בייט אחסון פנימי
מסך: TFT בגודל 4.7 אינץ' ברזולוציה של 1280X720
כרטיס הרחבה: אין
מצלמה אחורית: 8 מגה-פיקסלים, מבזק לד
מצלמה קדמית: 2 מגה-פיקסלים
תמיכה ברשתות: GSM/GPRS/Edge
קישוריות: בלוטות' 4.0, AGPS, WiFi 802.11b/g/n
חיבורים: microUSB
מערכת הפעלה: אנדרואיד בגרסה Jelly Bean 4.1.1
מידות: 133×67.7×7.5-6.4 מ"מ
משקל: 110 גרם
סוללה: פולימור ליתיום יון בנפח 1,800mAh

ציון סופי: 73
מחיר: 1,699 שקלים ברשת סלקום

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים