יום בחייו של האזרח הדיגיטלי

העולם שלנו הולך ומתקרב בצעדי ענק לקראת מהפכה בהרגלי הצריכה: מזומן – אאוט, תשלום סלולרי – אין ● הנה לפניכם: יום שגרתי בחיי האזרח החדש הצמוד לסמארטפון שלו

שוק התשלומים באמצעות טלפונים חכמים צפוי לעבור את רף מיליארד המשתמשים עד 2015. היקף התשלומים האלקטרוניים עד תקופה זו נאמד בטריליון דולרים לערך. נתונים אלו ואחרים, המופיעים בתחזית עדכנית של Ellum, משקפים תחזיות ומגמות המראות כי העולם צועד בצעדי ענק לקראת מהפכה של ממש בהרגלי התשלומים והצריכה שלנו. מהפכה זו מוגדרת כמהפכת ה-mPay ומהווה חלק מתהליך גדול הרבה יותר שכבר מתרחש – ePay.

ישראל לא מפגרת בהרבה אחר הטרנד הזה, בהתחשב לגודלה. על פי נתונים של ויזה (Visa) אירופה, שנמסרו השבוע במסיבת עיתונאים, בוצעו בישראל בשנה שעברה 892 מיליון טרנזקציות אלקטרוניות (כל צורת תשלום שאינה מזומן – י.ק) – גידול של 10% לעומת שנת 2010.

הטרנד הזה מתפשט כאש בשדה קוצים. זאת, מאחר שהוא עונה על שורה ארוכה של צרכים, מקל על חיי הלקוחות ומאפשר לספקי השירותים והצרכנים לייעל את תהליכי הגבייה והמכירה שלהם. ובעיקר, שיטה זו מונעת כלכלה שחורה, שמתבצעת בעזרת תשלום במזומן.

הנה לפניכם יום בחיי אזרח העולם הדיגיטלי, חמוש בטלפון חכם הצמוד אליו 24/7. זה מתחיל כבר בבוקר: האזרח הדיגיטלי מתעורר וקורא עיתונים ב-iPad באמצעות אפליקציות שונות (אגב, 87% מהעיתונים והמגזינים בארצות הברית כבר פיתחו אפליקציה ל-iPad). בדרך לעבודה הוא עוצר לקפה בסטארבקס (Starbucks), עליו הוא משלם באמצעות הנייד שלו ומצטרף לעוד 3 מיליארד אנשים בעולם שעשו זאת. כאשר נהג המונית לוקח אותו לשדה התעופה, למשל, הוא משלם לו באמצעות אפליקציה שנקראת על ידי קורא מיוחד שחברת המוניות התקינה לנהג. העלות המשוערת של מערכת כזו 120 דולרים, הוצאה חד פעמית לא גדולה, והיא מעודדת נוסעים רבים לשלם באמצעות הטלפון ומבטיחה לנהג המונית שקט נפשי.

בשדה התעופה מנצל האזרח הדיגיטלי שלנו את היישום של מערכות חכמות במעברי הגבול, מניח את הנייד החכם שלו או מחשב הלוח על קורא הכרטיסים ועולה על הטיסה המבוקשת אותה הזמין מן הסתם גם באמצעים אלקטרוניים. רק בשנת 2011, אגב, בוצעו בעולם 200 מיליון טרנזקציות על ידי קריאת ברקוד. בדרך משדה התעופה, ביעד בו נחת ידידנו, הוא משתמש בתחבורה הציבורית היעילה שלוקחת אותו אל מקום העבודה שלו, שם ודאי יישב לפגישות עם אנשי הסניף המקומי של התאגיד בו הוא עובד, תוך שהוא משלם בעזרת הטלפון החכם שלו – יישום שכבר קיים במדינות רבות בעולם. זה המקום לציין, כי סקר שנערך בקרב משקיעים בארצות הברית העלה ש-78% מהם מאמינים שהטרנזקציה של תשלום באמצעות מערכת הסעה המונית תהיה הפופולרית והצומחת ביותר בשנים הקרובות.

בצהריים יורד האזרח הדיגיטלי לאכול באחת מרשתות המזון המהיר. גם שם הוא שולף את הנייד שלו ומשלם עבור ההזמנה. בכך הוא מהווה חלק מתוך 41% אחוזים ממשתמשי ה-iPhone שכבר רכשו באמצעות הסלולר שלהם השנה. זו גם תהיה טרנזקציה אחת מתוך 74 מיליארד שבוצעו בשנה שעברה בעזרת טכנולוגיית ה-NFC המפורסמת.

האזרח הדיגיטלי מבצע גם קניות און ליין דרך הטלפונים החכמים באמצעות ריטיילרים ברחבי ארצות הברית והעולם כולו, שמבינים את הפוטנציאל הגלום בכך. פעולת הקנייה של האזרח שלנו היא חלק מ-2 מיליון פעולות כאלו שנעשו בשנת 2012. בימי הקיץ החמים, כאשר האזרח שלנו צמא מאוד, הוא תמיד יכול לעצור ליד אחת מהמכונות האוטומטיות ולקנות בקבוק שתייה מרווה. 78% מהקמעונאים הוסיפו יכולות חיוב עבור משקאות בעזרת הטלפונים הניידים – מאיץ רכישות מעולה בהתחשב בעובדה שאין צורך לחפש מזומנים או כרטיס אשראי בהישג יד. בערב, האזרח הדיגיטלי לוקח את בת זוגו לקונצרט מבוקש במרכז העיר, אבל ללא הצורך לעמוד בתור לקופה – הקנייה התבצעה באמצעות אפליקציה מתאימה. זהו סדר יומו של האזרח הדיגיטלי –  לוח זמנים שרבים מאיתנו יכולים להתחבר אליו בצורה זו או אחרת.

השורה התחתונה: שוק ה-mPay הופך להיות פלטפורמה להנעת שורה של טכנולוגיות ותהליכים עסקיים, שיהפכו את העולם הגלובלי לנגיש ונוח – ואולי אף לזול יותר.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? ועידת mPAY 2013 – הארנק האלקטרוני של העתיד

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים