IDC: שוק התוכנות לניתוח עסקי יעלה בחמש השנים הקרובות בכ-10% לשנה

ב-2012 גדל השוק בכ-9% לכ-35 מיליארד דולרים ● הסיבות לכך הן, לפי IDC, הרצון של ארגונים להשיג יתרון תחרותי, כמו גם קבלת החלטות מהירה ואיכותית יותר, שיגרמו להם לנתח מידע ולפעול על פיו במהירות רבה יותר ● ששת הספקיות הגדולות בשוק זה הן סאפ, אורקל, יבמ, מיקרוסופט, סאס ו- Teradata

נמשכת מגמת הגידול בשוק התוכנות לניתוח עסקי: על פי דו"ח חדש של IDC, שוק זה צפוי לעלות בחמש השנים הקרובות בשיעור שנתי ממוצע של 9.7%. הסיבות לכך הן, לפי חברת המחקר, הרצון של ארגונים להשיג יתרון תחרותי, כמו גם קבלת החלטות מהירה ואיכותית יותר, שיגרמו להם לנתח מידע ולפעול על פיו במהירות רבה יותר.

מדובר בעלייה חדה יותר לעומת הגידול בשוק זה בשנה שעברה, שעמד על 8.7%. היקף השוק הגיע בשנה זו ל-34.9 מיליארד דולרים. עם זאת, ב-2011 גדל השוק ב-15% בהשוואה ל-2010. חוקרי IDC מעריכים, כי ההאטה בצמיחה ב-2012 נבעה מסיבות מקרו-כלכליות הפוקדות את הכלכלה העולמית בכלל ואת הביצועים החלשים של שווקים באירופה. למרות ההאטה בצמיחה, שוק התוכנות לניתוח עסקי חווה ביצועים טובים יותר מאשר שוק התוכנה הכללי, שצמח מ-2011 ל-2012 ב-3.6%.

תת-המגזר העיקרי של שוק התוכנה לניתוח העסקי שחווה את הצמיחה הגדולה ביותר אשתקד הוא מחסן הנתונים הארגוני (DWH), שעלה ב-10.8% לעומת 2011. עולמות ה-BI והניתוח צופה פני עתיד (Analytics) צמחו כל אחד ב-7.7%.

ששת הספקיות הגדולות בשוק התוכנה לניתוח עסקי הן, לפי הנתונים, סאפ (SAP), אורקל (Oracle), יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft), סאס (SAS) ו-Teradata. נתח השוק של כולן ביחד הגיע ל-64% מההכנסות בתחום.

לדברי דן וסט, סגן נשיא ואחראי תחום ניתוח עסקי ב-IDC, "יש ראיות הולכות וגדלות לכך שההחלטות בארגונים הופכות להיות יותר ויותר מונעות מידע. זה נובע מההבנה שהחלטות שכאלה מספקות תובנות ומביאות לבידול וליתרון תחרותי. המגמה הזאת מתרחשת במקביל להתעניינות הולכת וגוברת של ארגונים ב-Big Data. שתי מגמות אלה מביאות לכך שהנושא הטכנולוגי נמצא בראש סדר יומם של המנהלים ומביא את הטכנולוגיה אל המיינסטרים".

IDC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים