Veeam תשיק בקרוב גרסה חדשה למוצר לגיבוי והתאוששות

"אנחנו לוקחים תחום מורכב וסבוך ומחליפים אותו במוצר קל לשימוש ועונה על הדרישות בצורה הרבה יותר פשוטה וקלה, נותן פתרון מלא לאתגרים הארגוניים שקשורים לתחום הזה", אמר מרואני, מנהל פריסייל בחברה ● הגרסה החדשה, השביעית במספר, של המוצרתציע שורה של תכונות חדשות, בהן תכונה שמאפשרת להפעיל את היכולות הווירטואליות ישירות מקבצי הגיבוי, במקרה של התאוששות מאסון, וכזו שמאפשרת לוודא שהגיבוי ניתן לשחזור בצורה תקינה ומלאה

"Veeam נותנת מענה לסביבה הווירטואלית בלבד, זו הנישה שלנו. אנחנו לוקחים תחום מורכב וסבוך – תחום הגיבוי וההתאוששות – ומחליפים אותו במוצר קל לשימוש ועונה על הדרישות בצורה הרבה יותר פשוטה וקלה, נותן פתרון מלא לאתגרים הארגוניים שקשורים לתחום הזה", כך אמר אמיר מרואני, מנהל פריסייל בחברה. גרסה 7 של המוצר אמורה לצאת בקרוב ולהציע שורה של תכונות חדשות.

מרואני דיבר בכנס DRP לאומי – הכנס השנתי להמשכיות ולרציפות תפקודית. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. הרצאתו של מרואני התקיימה תחת הכותרת "הגנה מודרנית על המידע".

לפי מרואני, קלות השימוש, המהירות והחידושים שהמוצר מציע הם מעבר למה שקיים כיום בשוק, ובהפרש גדול יחסית. "זה אומר, בין השאר, גיבוי ללא שימוש בסוכנים (Agents) לכל סביבות העבודה, תוך הקפדה על שמירת עקביות הנתונים", אמר. "כמו כן, המוצר משלב יכולות נוספות, מעבר לגיבוי. כך, בין השאר, ניתן להשתמש בו כדי לבצע שעתוק נתונים וכדי להקים סביבות מעבדה וירטואליות (Virtual Labs) לצורך ביצוע בדיקות כאלה או אחרות".

דבר נוסף וייחודי במוצר, טען, הוא התכונה שמכונה Sure Backup, שמספקת יכולת לוודא שהגיבוי ניתן לשחזור בצורה תקינה ומלאה. לדבריו, רבים המקרים בהם לקוחות מבצעים גיבויים אולם לא יודעים מהי האמינות של הגיבוי והאם ניתן לשחזר את המערכת במקרה של צורך בהתאוששות מאסון. "Veeam מייצרת פתרונות תוכנה ללא תלות או קשר במערכת האחסון הקיימת בארגון", ציין. "בכל מקרה, הלקוח יקבל את כל המאפיינים שמציע הפתרון שלנו. זו אחת הסיבות לכך שהתועלת שמספק הפתרון שלנו ביחס לעלות גבוהה והחזר ההשקעה הוא מהיר מאוד". לדבריו, "המשוב שאנחנו מקבלים מלקוחות הוא שהפתרון שלנו מהיר יותר, קל יותר ועם אמינות גבוהה יותר. בסופו של דבר, לקוחות מעבירים את רוב התשתיות שלהם לסביבה וירטואלית ומחליפים את פתרון הגיבוי לזה של Veeam".

תכונה אחרת שכלולה במוצר וקשורה להתאוששות מאסון היא Instant Restore. לדברי מרואני, "התכונה הזאת מאפשרת ללקוח להפעיל במקרה של אסון את המכונות הווירטואליות ישירות מקבצי הגיבוי, בלי צורך לחכות עד לשחזור המלא. כך הלקוח יכול לחזור לעבוד כמעט מייד, כשברקע מבוצע השחזור המלא. עם סיום השחזור המלא יש מעבר שקוף חזרה למכונה הווירטואלית המלאה".

אחת התכונות המרכזיות במוצר החדש של Veeam היא תמיכה בגיבוי לטייפים. "עד היום הייתה תמיכה רק בגיבוי לכונן. הבנו שגם לקוחות שאינם מעוניינים בגיבוי לטייפ זקוקים ליכולת הזו, מכיוון שיש רגולציות שמחייבות אותם", ציין. "הלקוחות הללו חייבים פתרון שמאפשר להם גיבוי גם לטייפ, לצורך ארכיב. בעיקר זקוקים לכך בנקים, מוסדות פיננסיים וממשלתיים".

כמו כן, הגרסה החדשה של המוצר כוללת גיבוי מ-Storage Snapshots – תכונה חדשה, שהיא פרי תוצאה של שיתוף פעולה בין החברה ל-HP. התכונה תאפשר לגבות את הסביבה הווירטואלית דרך Snapshots במערכת האחסון. "זה יאפשר ללקוחות שמשתמשים במערכת אחסון של HP לבצע גיבוי ושעתוק בצורה מהירה יותר עם מינימום השפעה על הסביבה הווירטואלית", אמר מרואני. הוא ציין ש-"נוסיף הרחבות ליכולות אלה בעתיד הקרוב, ליצרניות מערכות אחסון נוספות כמו EMC ונט-אפ (NetAPP), במטרה לקצר את הזמן הנדרש לצורך ביצוע הגיבוי והשעתוק".

"כמו כן, נוסיף תמיכה ב-VMware vCloud Director, מה שיאפשר לנו להרחיב את מעגל הלקוחות. לקוחות רבים מרחיבים את ההשקעה בתשתית הווירטואלית על ידי הוספת vCloud Director אך עדיין מתקשים למצוא פתרון גיבוי הולם", הוסיף.

שיפור נוסף אותו ציין מרואני קשור לגיבוי מרוחק. "יש כיום אפשרות להקים אתר DR מרוחק, ואנחנו שומרים על פשטות גם במקרה הזה. בגרסה 7 תהיה יכולת נוספת שמכונה WAN Acceleration, שמטרתה להאיץ את תהליך העברת הנתונים בין האתר המרוחק לראשי עד פי 50 במקרה של צורך בשחזור", אמר מרואני. "זה מוביל לזמן הדממה הרבה יותר קצר, במקרה שעולה צורך בשחזור מלא".

מתעניינים בגיבוי והתאוששות? הירשמו לכנס Veeam on tour, בהפקת אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים