יישום חדש לטלפון החכם ידווח מה מצב הרוח שלכם

MoodScope, יישום שפיתח צוות חוקרים של מיקרוסופט, ידווח האם קמתם על צד שמאל או עם חיוך, בהתבסס על פעילותכם במכשיר, מיקומו והשעה ביום ● אחת המטרות היא לקבוע באילו יישומים משתמשים במצבי רוח שונים ● בניסוי שנערך עליה הגיעה המערכת לרמת דיוק של 93%

מה שלומכם היום? האם קמתם הבוקר על צד שמאל או עם חיוך על הפנים? אם אתם לא בטוחים, תעיפו מבט על הסמארטפון שלכם והוא כבר יעדכן איך אתם מרגישים.

צוות במעבדות המחקר של מיקרוסופט (Microsoft) פיתח יישום לטלפונים חכמים בשם MoodScope, שיכול לקבוע את מצב הרוח של המשתמש בהתבסס על פעילותו במכשיר, מיקומו והשעה ביום.

החוקרים כתבו בנייר העמדה שפרסמו, כי "חיישני מצב רוח יכולים לבנות סביבה חברתית-דיגיטלית כשמכשירי המשתמשים יחלקו בצורה אוטומטית את מצב הרוח של בעליהם עם חברים ומשפחה".

הם טוענים, כי "חוץ מבעיות פרטיות, מצב הרשת החברתית של המשתמש ישתפר על ידי כך שהוא ישתף אוטומטית במצב הרוח שלו. כך יידעו המשתמשים טוב יותר מתי וכיצד לתקשר עם אחרים".

מיקרוסופט ניסתה את המערכת על 32 מתנדבים מסין ומארצות הברית שהשתמשו ביישום למשך חודשיים. החברה דיווחה, כי היישום ידע בתחילה להעריך את מצב הרוח של המשתמשים בדיוק של 66%, ובמהלך הזמן, כשהתוכנה למדה להכיר אותם, הגיעה רמת הדיוק ל-93%.

75% מהנחקרים נכנסו ליישום ארבע או יותר פעמים מדי יום תוך שימוש ביישום למערכת iOS. החוקרים מיפו את מצב הרוח שלהם בהתבסס על 15,683 שיחות, 36,989 מסרונים, 13,476 אי-מיילים, 142,633 מופעים של השימוש ביישום, 27,411 גלישות באתרים ו-1,146 רישומי מיקום שקיבלו מהמכשירים.

הנתונים הראו שאנשים השתמשו ביישומים שונים והציגו תבניות שימוש שונות לפי השינוי במצב רוחם. צוות המחקר בנה מהנתונים שהתקבלו מנוע תלוי מצב רוח והשתמש בו על מנת להתאים את מצב המשתמש ולהציג את היישומים שהוא צפוי להשתמש בהם ברמת הסבירות הגבוהה ביותר.

חוקרי מיקרוסופט מודים שעבודתם מצויה עדיין בשלב ראשוני של פיתוח, בשל המספר הנמוך של הדגימות וכמות הנתונים המוגבלת שהשיגו עד כה. יש גם גורמים לא צפויים שעשויים להשפיע על מצב הרוח, כמו מזג האוויר, חדשות לא צפויות ועוד, אך לטענתם אם יהיו יותר נתונים גם מודד ה-MoodScope עשוי להשתפר.

בהיבט המעשי, לדעת החוקרים יכול היישום לדווח עדכוני מצב לרשתות חברתיות, להתריע בפני הורים שצאצאיהם בדיכאון, ליידע מנהלים על מצבם הנפשי של עובדיהם או, בתקווה שזה יהיה המצב תמיד, שאנחנו מרגישים פשוט טוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים