ראש פיקוד הסייבר האמריקני: "המתקפות הקיברנטיות בעלייה – ואני מודאג"

"ארצות הברית חייבת להתנהל בשקיפות בשאלה כיצד עליה להגן על עצמה במרחב הקיברנטי, והגופים השונים חייבים להבין איך לעבוד יחד מול האיומים", אמר הגנרל קית' אלכסנדר, המשמש גם כראש הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי ● לדבריו, "המפתח להגנה ברמה הלאומית במרחב הסייבר הוא בניית ארכיטקטורת הגנה, אותה ייצור הפנטגון, תוך בניית סביבת מידע משותף בנושא"

"קיימת באחרונה עלייה במתקפות קיברנטיות משבשות והרסניות. מבט על הסטטיסטיקה ועל המציאות מאשש את זה. אני מודאג, כי המתקפות הללו יימשכו. כאומה, עלינו להיות מוכנים", כך אמר הגנרל קית' אלכסנדר, מנהל הסוכנות האמריקנית לביטחון הלאומי (NSA) ומי שעומד בראש פיקוד הסייבר של ארצות הברית.

אלכסנדר אמר את הדברים בכנס בנושא סייבר שהתקיים בסוף השבוע בבולטימור. לדבריו, "ארצות הברית חייבת להתנהל בשקיפות בשאלה כיצד עליה להגן על עצמה במרחב הקיברנטי. זה ויכוח שעתיד לכלול את כל המרכיבים העיקריים של הרשות המבצעת – המשרד להגנת המולדת (DHS), ה-FBI, משרד ההגנה, פיקוד הסייבר, הסוכנות לביטחון לאומי ושותפים אחרים – יחד עם בעלות בריתנו ועם התעשייה האזרחית. כל המעורבים חייבים להבין איך לעבוד יחד כאשר האיום הקיברנטי גדל".

"המפתח להגנה ברמה הלאומית במרחב הסייבר הוא בניית ארכיטקטורת הגנה, אותה ייצור הפנטגון, תוך בניית סביבת מידע משותף בנושא", הוסיף. לדבריו, "קיים צורך ליצור כוח אחד, משותף ומשולב לתחום הקיברנטי, והוא הסיבה המצוינת שהפיקוד על NSA ועל פיקוד הסייבר נעשים באופן הדוק".

אלכסנדר הזכיר כמה מתקפות סייבר מפורסמות שאירעו בתקופה האחרונה, בהן זו ממנה סבל תאגיד הנפט הסעודי ארמקו (Aramco), המתקפה נגד המגזר הפיננסי בארצות הברית ומתקפות קיברנטיות שאירעו במרץ האחרון על יעדים בדרום קוריאה.

הוא ציין, כי "במהלך השנים האחרונות חלה התכנסות של עולמות המידע המשונע באופן אנלוגי ודיגיטלי. כעת, הכול מצוי על גבי רשת אחת. מידע שנשלח על ידי מחבלים עובר באותם 'צינורות' דיגיטליים שמורים בבתי ספר מעבירים בהם מידע לתלמידיהם".

עוד הוא אמר, כי העולם הקיברנטי חווה קצב מעריכי (אקספוננציאלי) של שינוי. "זה נפלא", הוסיף. "היכולות הללו הן הזדמנות נפלאה ולהערכתי, הן יסייעו לנו למצוא תרופה לסרטן. עם זאת, במרחב הקיברנטי יש להן גם נקודות תורפה. אנחנו מותקפים ואנחנו חייבים להבין איך לתקן את המצב הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים