עובדי החברה לאוטומציה מאיימים לשבות על רקע כוונת השלטון המקומי למכור את השליטה בה

העובדים חוששים שמכירת החברה תוביל לפגיעה בזכויותיהם, מאחר שאין במכרז אליו היא יצאה סעיף שעוסק בכך ● הם קוראים להנהלת החברה לאוטומציה לפתוח במשא ומתן בנושא עם ההסתדרות ולא - ישביתו את פעילותה

עובדי החברה לאוטומציה מאיימים להשבית את פעילות החברה בתוך שבועיים, אם עד אז הנהלת מרכז השלטון המקומי, הבעלים של החברה, לא תיכנס למשא ומתן עם ההסתדרות למען זכויות העובדים. העובדים חוששים, כי לאחר מכירת החברה ייפגעו זכויותיהם.

בהודעה שפרסמה אתמול (א') ההסתדרות נכתב, כי "הנהלת מרכז השלטון המקומי מסרבת לנהל משא ומתן על הסכם קיבוצי עם נציגי העובדים ולחשוף פרטים לגבי השלכות המכירה של החברה עליהם".

העובדים שרויים במתח רב מאז החליט מרכז השלטון המקומי למכור 51% ממניות החברה לאוטומציה, מאחר שלטענתם המכרז שפורסם לא שקוף, פרטים רבים ממנו לא ידועים ולמיטב ידיעתם, אין בו סעיף המגן על זכויות העובדים.

שמוליק לזרוביץ', יושב ראש ועד עובדי החברה לאוטומציה, אמר ש-"החברה לא תימכר אם לא ינהלו איתנו משא ומתן ויגיעו להבנות בנושא זכויות העובדים. אנחנו פועלים באחריות בכדי לא לפגוע בחברה אך יחד עם זאת, לא נהסס לפעול במידה שההנהלה תמשיך להתנהל באופן חד צדדי".

בחברה לאוטומציה מועסקים כ-500 איש ושווייה בשוק מוערך ב-50 מיליון שקלים. היא מספקת שירותים למרבית הרשויות המקומיות בישראל והשבתתה עלולה לשבש את פעילותן.

המכרז למכירתה של החברה לאוטומציה יצא לאחר שמאז מרץ השנה היא הייתה על המדף ולא נמצאו קונים פוטנציאלים שיהיו מוכנים לשלם את המחיר המוערך שלה. בנוסף, משרד האוצר הורה למרכז השלטון המקומי למכור את החברה באמצעות מכרז ולא בצורת תיחור.

בין החברות שעשויות להתעניין בחברה לאוטומציה נמצאות יבמ (IBM) ישראל, טלדור ומלם מערכות מקבוצת מלם-תים. יצוין שלמלם-תים הייתה חברה בשם מטרופולינט, שפעלה בשוק המוניציפאלי, אולם היא מכרה אותה ב-2011. גם קבוצת אמן מתעניינת ברכישת החברה לאוטומציה ונציגיה מנהלים מגעים כדי לבדוק את היתכנות הרכישה. בן פסטרנק, מנכ"ל הקבוצה, אישר, כי היא מתעניינת ברכישה.

גורמים בשלטון המקומי המכירים את החברה לאוטומציה אומרים, כי עיקר הבעיה במכירה היא הפער המשמעותי בין המחיר שמרכז השלטון המקומי מבקש עבורה למחיר שהחברות הפוטנציאליות יהיו מוכנות לשלם. לדבריו, מדובר בפער של עשרות אחוזים, אם לא יותר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דימה

    כולם יודעים מי האחראי לקבורת החברה לאוטטומציה כל שרי הפנים האחרונים כל ראשי השלטון המקומי האחרונים אבל כולם עצמו עיניים לא בטוח שהטראגדיה הקומית לא תימשך

אירועים קרובים