אנדרו סאתרלנד, אורקל: "ה-IT הפך לגורם המקשר באופן הדוק בין אנשים ומכונות"

במסגרת השינוי שעבר ה-IT, "הוא כבר לא מספק מערכות של רישומים ודו"חות, אלא הפך לגורם היוצר קשרים ומחויבויות בין אנשים לאנשים, אנשים ומכונות, ארגונים ולקוחות, חברות ושותפיהן", אמר סאתרלנד, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות בחברה לאזור EMEA ● לדבריו, "במסגרת התהליכים שעובר עולם ה-IT חל טשטוש בין העולם הצרכני-הפרטי לזה הארגוני"

"ה-IT עבר שינוי: הוא כבר לא מספק מערכות של רישומים ודו"חות, אלא הפך לגורם היוצר קשרים ומחויבויות בין אנשים לאנשים, אנשים ומכונות, ארגונים ולקוחות, חברות ושותפיהן", כך אמר אנדרו סאתרלנד, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיות באורקל (Oracle) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

סאתרלנד היה דובר המפתח בכנס Oracle Technology Day 2013, שנערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהנחיית אילן שפיגלמן, סמנכ"ל השיווק בסניף הישראלי של החברה. במסגרת הכנס נערכה השקה עולמית של הגרסה החדשה של בסיס הנתונים 12C מבית אורקל.

לדברי סאתרלנד, "עולם ה-IT הארגוני נדרש להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים המהירים שעוברים על העולם, עם ה-'הצטרכנות' של ה-IT, עם הטשטוש בין הבית והעבודה. כך, למשל, ל-10% מהסרטונים ביו-טיוב (YouTube) יש הקשרים מסחריים ויותר חיפושים ברשת נעשים באמצעות טוויטר (Twitter) מאשר גוגל (Google)".

הוא ציטט כמה נתונים מחקריים: אחד מהם מראה ש-65% מהמנהלים בארגונים חשים שיש להם קושי לנהל את המיחשוב החברתי, בשל החשש לפגיעה במוניטין הארגון ובערך המותג שלו. נתון אחר מצביע על כך ש-90% מארגוני הפורצ'ן 500 (Fortune 500) מתכוונים להתחיל פרויקטי Big Data עד סוף השנה. על פי נתונים נוספים, 90% מהארגונים מתכוונים לערוך פרויקטים ליישומי מובייל עד 2014 ו-56% מהמנהלים מאמינים שמיחשוב הענן יביא לארגון שלהם אג'יליות ויתרון תחרותי. לדברי סאתרלנד, "כל המגמות הטכנולוגיות הללו טומנות בחובן הזדמנות עבור ה-IT הארגוני להניע את העסק. זה המצב הקלאסי בו ה-IT יכול להיות המענה לצרכים הסותרים של הפחתת ההוצאות התפעוליות מחד והצורך בחדשנות המספקת יתרונות תחרותיים מאידך".

עוד הוא ציין ש-"במסגרת התהליכים שעובר עולם ה-IT חל טשטוש בין העולם הצרכני-הפרטי לזה הארגוני. כבר אין עולם אחד של תוכנה ארגונית של מיקרוסופט (Microsoft), סאפ (SAP) ואורקל מצד אחד ושל גוגל, פייסבוק (Facebook) ואמזון (Amazon) מצד שני. יש לחבר בין כלל התוכנות והיישומים באופן שקוף למשתמשים הארגוניים וללקוחותיהם, וזה מה שתוכנת הפיוז'ן שלנו עושה. הפלטפורמה החברתית של אורקל יודעת להאזין למה שקורה ברשתות החברתיות, לנטר את התעבורה עליהן, לאסוף את מכלול הרגשות המופנים כלפי הארגון ולקבוע האם הן שליליות או חיוביות ולאחר מכן לתת כלים להגיב למצב. התגובה נדרשת בכלל המערכות, לא רק ב-CRM, והיא תהיה בצורת שירות – בכל יישומי הארגון".

כריס בייקר, סגן נשיא עולמי באורקל לתחום מכירות ISV&OEM. צילום: קובי קנטורסאתרלנד התייחס גם לעולם הנייד ואמר, כי "67% מהמשתמשים הארגוניים עובדים על יישומי הארגון עם מכשיריהם הניידים מהבית". לכן, לדבריו, אורקל הציגה פלטפורמה לעולם הנייד שהינה מאובטחת, מקושרת ליישומי הארגון ומאפשרת פיתוח על גביה עבור כלל סוגי המכשירים. לגבי עולם ה-Big Data הוא ציין, כי "יש כיום יותר מידע ונדרש לתחקר אותו – ובעלויות שפויות. זאת, על מנת להפיק ערך עסקי מהניתוח: ליצור קשרים חדשים, לאתר דפוסי התנהגות חדשים ולהפיק תובנות עתידיות". כמו כן, הוא דיבר על הענן באומרו, כי "הוא משקף שתי אפשרויות שלובות עבור הלקוח הארגוני: בחירה בין אפשרויות – פרטי, ציבורי וענן בן כלאיים – וגמישות לטובת יכולת גידול והקצאת משאבים דינמית".

בסיום דבריו תיאר סאתרלנד את התכונות העיקריות של גרסת בסיס הנתונים החדשה של אורקל, 12C, וציין שהאות C מתייחסת לענן. הוא אמר, כי "בסיס הנתונים נבנה בראיית ארכיטקטורת התוכנה Multitenancy (רב דיירים), שבה מופע יחיד של התוכנה שרץ על שרת משרת משתמשים רבים בארגון. כל אחד עובד עם מופע וירטואלי של התוכנה שמותאם לו אישית. בדרך זו, היכולת לחלק ולהקצות את משאבי המיחשוב קלה ומהירה יותר, יש חיסכון בהם וניצול המשאבים והביצועים משתפר". סאתרלנד סיים בציינו, כי בסיס הנתונים מאפשר בקלות העתקת סביבות מיחשוב ומצמצם את זמן נפילות המערכות.

משה חורב, מנכ"ל אורקל ישראל וסגן נשיא עולמי בחברה. צילום: קובי קנטור"ישראל מובילה בטכנולוגיות משובצות יישומים"
כריס בייקר
, סגן נשיא עולמי באורקל לתחום מכירות ISV&OEM, אמר ש-"ישראל היא מובילה עולמית בטכנולוגיות משובצות יישומים". הוא ציטט נתונים לפיהם 76% מה-ISV's ו-OEM's הישראליים (יצואני התוכנה הישראליים) מתבססים על טכנולוגיה של אורקל, וציין כמה מהם: אמדוקס, קומברס, מלאנוקס, פרסייס, LivePerson ונייס.

בייקר ציין, כי "יש חשיבות מיוחדת לקהילת יצואני התוכנה הישראלית, בשל ההכרזה על בסיס הנתונים החדש, Oracle DB 12c, שהוא בעל יכולות ייחודיות לפיתוח והרצת פתרונות ה-ISVs בתצורת ענן".

לדבריו, "שוק ה-OEM ויצואני התוכנה חשוב לסביבה העסקית של אורקל. אנחנו מבטיחים להם אינטגרציה קלה ומובנית, אחידות בסטנדרטים הטכנולוגיים ומעבר פשוט למיחשוב ענן, לצד ארכיטקטורה אחודה".

הוא סיים בציינו, כי "הנתונים והמידע הפכו להיות המניע המרכזי בקבלת החלטות ולכן נדרש למכן כמה שיותר פעילויות".

משה חורב, מנכ"ל אורקל ישראל וסגן נשיא עולמי בחברה, אמר ש-"בסיס הנתונים החדש מהווה עדות לכניסת החברה באופן מסיבי ועמוק לעולם מיחשוב הענן. אני בטוח שלקוחות ארגוניים מכלל מגזרי המשק יבינו ויפנימו את התועלות העסקיות הגלומות בו, לטובת יצירת יתרון תחרותי והנעה מהירה יותר של תהליכים עסקיים ותפעוליים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים