שקפים חדשים חושפים פרטים נוספים על איסוף הנתונים במערכת PRISM

השקפים, שפורסמו בוושינגטון פוסט, מאשרים שהסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי וה-FBI יכולות לעקוב בזמן אמת אחר תכנים שאוחסנו, ובכלל זה אי-מיילים ● הנתונים נאספים על ידי "יחידת יירוט" שמותקנת בחברות המעורבות ולאחר מכן מועברים ל-"לקוחות" ב-FBI, ב-CIA או בסוכנות עצמה ● עוד עולה מהשקפים שמיקרוסופט הייתה ענקית ההיי-טק הראשונה שהצטרפה לתוכנית, עוד בספטמבר 2007, והאחרונה שבהן הייתה אפל, באוקטובר האחרון

עוד אישוש לכך שאנשי ה-NSA מרגלים. אילוסטרציה: אימג'בנק

שורה של שקפים חדשים שפרסם הוושינגטון פוסט (Washington Post) חושפים פרטים נוספים על מערכת PRISM, בה השתמש הממשל האמריקני על מנת לקבל מידע על אזרחים, ועל אופן הפעולה של תוכנית המעקב השנויה במחלוקת.

הפרסום מגיע כחודש לאחר שאדוארד סנואודן, עובד לשעבר של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA), הדליף לעיתונות מסמכים מסווגים על התוכנית. השקפים המתפרסמים מאשרים לכאורה, כי הסוכנות וה-FBI יכולות לבצע מעקב בזמן אמת אחר הודעות דואר אלקטרוני ותכנים שאוחסנו.

כמו כן, השקפים סותרים טענות של חברות היי-טק ואינטרנט דוגמת גוגל (Google), אפל (Apple) ומיקרוסופט (Microsoft) על מידת המעורבות שלהן בתוכנית. בדיווח של הוושינגטון פוסט נכתב, כי במסגרת התוכנית "נעשה שימוש בציוד של הממשל בנכסיה של החברה הפרטית על מנת לאחזר מידע תואם מהחברה המשתתפת, דוגמת מיקרוסופט או יאהו! (!Yahoo), ולהעביר אותו לסקירה נוספת בסוכנות לביטחון לאומי".

שקף נוסף מעלה שהנתונים נאספים על ידי "יחידת יירוט" של הסוכנות שמותקנת בחברות המעורבות ולאחר מכן הם מועברים ל-"לקוחות" ב-FBI, ב-CIA או בסוכנות עצמה. "בהתאם לספק, מאפשרת התוכנית ל-NSA לקבל הודעות בזמן אמת כשהיעד נכנס למערכת או שולח הודעה בדואר אלקטרוני" וכן "לנטר בזמן אמת תקשורת בקול, טקסט או צ'אט קולי", נכתב.

הנתונים החדשים חושפים גם מתי לכאורה הצטרפה כל חברה לתוכנית PRISM. מיקרוסופט הייתה החברה הראשונה שעשתה זאת, עוד בספטמבר 2007, לפי אחד השקפים. כחצי שנה אחריה הצטרפה יאהו! וגוגל עשתה זאת בתחילת 2009. אפל הייתה האחרונה שהצטרפה לתוכנית, באוקטובר האחרון.

לא ניתן היה לקבל תגובה ממשרד המשפטים האמריקני על השקפים החדשים שנחשפו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים