סוני: מכרנו לאיראן ציוד ב-13 מיליון דולרים

החברה מכרה ציוד וידיאו וציוד רפואי שהגיע לאיראן דרך סוכנים בדובאי ● הציוד הגיע, בין השאר, לרשות השידור של הרפובליקה האסלאמית של איראן ולמחלקה לטכנולוגיות מידע של משטרת המדינה ● סוני מסתכנת בכך בסנקציות מצד ארצות הברית, שאוסרת על סחר עם גורמים איראניים

לא תשתתף בתערוכת הסלולר העולמית הקרובה בברצלונה

סוני (Sony) מודה, כי מכרה ציוד וידיאו וציוד רפואי ב-13 מיליון דולרים שהגיע, בסופו של דבר, לאיראן, ובכלל זה לקבוצות שארצות הברית מפעילה נגדן סנקציות. יצוין, כי סוני לא מכרה את הציוד ישירות לחברות באיראן, אלא לסוכנים בדובאי.

הדיווח נעשה על פי החוק האמריקני שמחייב חברות לדווח על עסקות עם גורמים באיראן או גורמים אחרים שנגדם מפעילה ארצות הברית סנקציות בשל מעורבות בטרור או בייצור והפצה של נשק להשמדה המונית.

הציוד שמכרה סוני כולל ציוד שידור, מצלמות אבטחה וציוד לוועידות וידיאו, והסוכנים שלה מכרו אותו, בין השאר, לרשות השידור של הרפובליקה האסלאמית של איראן ולמחלקה לטכנולוגיות מידע של משטרת המדינה.

"חברות בינלאומיות שמוכרות ציוד לגורמים באיראן מסתכנות בסנקציות מצד ארצות הברית ובגינוי מוסרי על הסיוע למשטר שמדכא את העם האיראני", אמר מארק דובוביץ', מנהל בכיר בארגון Foundation for Defense of Democracies.

בסוני "מאמינים שהעסקות עם איראן, כמו עסקות אחרות, נעשו בהתאם לחוקים הישימים המתייחסים לסנקציות כלכליות ולתקנות הרלוונטיות, ומפעילים מדיניות שנועדה להבטיח זאת", נמסר מסוני. בחברה סירבו להוסיף פרטים מעבר לתגובה זו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים