יוחאי רוזנבאום, פז: "הגיבוי בסביבה הווירטואלית דורש שינוי תפיסתי"

"גיבוי של מאות מכונות וירטואליות אורך עשרות שעות ואין לי כל עניין להיות שמרטף של מכונות אלה; לכן, צריך שינוי", אמר רוזנבאום, ראש תחום מערכות בחברת הדלק ● לדבריו, האתגרים בפניהם עמד במסגרת תפקידו הם: הקטנת חלון זמן הגיבוי, שיפור הגיבוי של הסביבה הווירטואלית ללא העמסת מכונות וללא סוכני גיבוי, יכולת גיבוי לדיסק, יכולת שכפול מידע לפי הצורך ושימור ההשקעה הקיימת במערך הגיבוי הקיים

"הגיבויים בעולמות הפיזי והווירטואלי שונים. גיבוי של מאות מכונות וירטואליות אורך עשרות שעות ואין לי כל עניין להיות שמרטף של מכונות אלה. לכן, צריך שינוי", כך אמר יוחאי רוזנבאום, ראש תחום מערכות בפז.

רוזנבאום דיבר ב-Veeam on tour, כנס הלקוחות השנתי הראשון שערך הסניף הישראלי של Veeam, שנערך היום (ג') במלון שרתון בתל אביב. האירוע הופק על ידי אנשים ומחשבים והשתתפו בו יותר מ-200 מלקוחות החברה.

"פז מחזיקה בישראל שלושה אתרי מיחשוב עם דטה סנטר: האתר הראשי ביקום, אתר גיבוי במתחם יבמ (IBM) בשרון ואתר נוסף בבתי הזיקוק באשדוד", אמר רוזנבאום. "מערך המיחשוב של החברה כולל 190 שרתים פיזיים ו-260 שרתים וירטואליים, כאשר המיקוד שלו הוא ב-VMware. נפח המידע המאוחסן עומד על 30 טרה-בייט והגיבוי הוא בנפח 12 טרה-בייט". הוא ציין, כי "מערכות המיחשוב בחברה מבוססות על תשתיות מיקרוסופט (Microsoft) וסאפ (SAP), מערכת האחסון הראשית מבוססת על EMC, יישום הגיבוי הוא של דטה פרוטקטור (Data Protector) וספריית הגיבוי הפיזית – של יבמ". לדברי רוזנבאום, יישומים ושירותים קריטיים רבים בחברה עברו וירטואליזציה.

הוא המשיך וציין את האתגרים בפניהם עמד כמנהל תשתיות ה-IT של פז: הקטנת חלון זמן הגיבוי, שיפור הגיבוי של הסביבה הווירטואלית ללא העמסת מכונות וללא סוכני גיבוי, יכולת גיבוי לדיסק, יכולת שכפול מידע לפי הצורך ושימור ההשקעה הקיימת במערך הגיבוי הקיים. לדבריו, "לפני שבחרתי ב-Veeam בדקתי מוצרי גיבוי של EMC וסימנטק (Symantec), אבל לא אהבתי את הרעיון שצריך לזרוק את הדטה פרוטקטור".

הוא תיאר את פרויקט הטמעת הגיבוי והשכפול ב-פז, שבוצע על ידי Dooks. "מטרת הפרויקט הייתה שמירה על המשכיות עסקית, על ידי שחזור מכונות וירטואליות של VMware בתוך דקות או פחות, לעומת תהליך שארך בעבר 50 שעות", אמר. "שרת ה-Veeam מחובר למערכות האחסון ובדרך זו הוא לא מעמיס על שרתי ה-VM בעת הגיבוי". עוד ציין רוזנבאום את העובדה שבמוצר שהוטמע יש אלגוריתם חכם, שמביא לחיסכון במקום האחסון, בשל יכולות מניעת השכפול והדחיסה שלו.

"ההטמעה גרמה לזינוק של 96% במהירות הגיבויים, הבאת ה-RTO (יעד זמן התאוששות) לחמש דקות, מה שמצמצם את משך השבתות המערכת, ואימות ההתאוששות האוטומטי, כמו גם התאוששות הפריטים האינדיבידואליים, מביאים לחיסכון ניכר בזמן. מנענו מצב בו אם היה כישלון גיבוי היה עלינו להתחיל לבצע אותו שוב ושיפרנו את ההמשכיות העסקית שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים