אופרה השיקה גרסה 15 לדפדפן שלה

הגרסה החדשה, המציגה ממשק נקי ומודרני יותר, מבוססת על מנוע ה-Webkit הנמצא בבסיסם של כרום וספארי ● בין החידושים: חיפוש ברשימות של אתרים שמורים על ידי מילות חיפוש, וקבלת רשימה גרפית של אתרים המכילים את הכתבות המעודכנות ביותר בתחומי העניין של המשתמש

דפדפן אופרה

אופרה (Opera), יצרנית דפדפן האינטרנט הנורווגי האלטרנטיבי, השיקה את גרסה 15 לסביבות חלונות (Windows) ומקינטוש (Macintosh). מדובר בגרסה הראשונה של הדפדפן שמבוססת על מנוע ה-Webkit, שעומד בבסיס של כרום (Chrome) מבית גוגל (Google) ושל ספארי (Safari), הדפדפן של אפל (Apple). מעבר לכך, המראה הכללי עודכן בגרסה החדשה ועתה הדפדפן מציג ממשק נקי ומודרני יותר.

אופרה שילבה את מנגנון החיפוש בשורת הכתובת של הדפדפן, בדומה לשאר הדפדפנים המובילים כיום. כך, אין צורך לפתוח תיבת חיפוש מיוחדת, אלא פשוט לכתוב את נושא החיפוש ולצפות בתוצאות המתקבלות ממנוע החיפוש אותו בוחר המשתמש בהגדרות. כמו כן היא עדכנה את מנהל ההורדות המובנה, כך שניתן להציג רשימה של הורדות וכן לעקוב אחר מצבן.

עוד מציע הדפדפן כמה תכונות חדשות ומעניינות. אחת מהן מכונה Stash (צבירה). תכונה זו מאפשרת למשתמשים לשמור אתרים ולארגן אותם ברשימות שונות. לאחר מכן ניתן לבצע חיפוש ברשימות אלו על ידי שימוש במילות מפתח שנקבעות בעת הכנת הרשימה – אופציה חיונית כאשר רוצים לבצע מחקר על נושא מסוים שיש עבורו תוצאות במספר אתרים, כשעורכים השוואות מחירים של מוצרים שונים וכשמחפשים מקום שהייה בביקור הבא בחוץ לארץ, מציינת החברה.

תכונה אחרת מכונה Discover (תגלית). היא מאפשרת למשתמשי לקבוע תחומים שמעניינים אותם, וכך לקבל בעמוד מתאים רשימה גרפית של אתרים שמכילים את הכתבות המעודכנות ביותר הקשורות לאותו נושא.

הגרסה החדשה, שאמורה להיות מהירה יותר בגלל המעבר למנוע החדש, אמורה להציע ביצועי גלישה סבירים גם במקומות בהם איכות התקשורת ירודה. על פי אופרה, בדפדפן שולב מנוע המכונה Off-Road – מצב בו מופעלת יכולת כיווץ מיוחדת שמאפשרת לטעון עמודים בצורה מהירה, על אף מהירות חיבור נמוכה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים