וריזון השלימה את הפרישה של הרשת החדשה מדור רביעי

רשת LTE 4G החדשה מציעה כיסוי כמעט מלא של שטחי ארצות הברית - 298 מיליון איש ● הרשת זמינה כיום ב-500 שווקים וב-49 ממדינות ארצות הברית ובמדינה ה-50, אלסקה, היא תושק בהמשך החודש ● כעת בוחנים בווריזון טכנולוגיות חדשות

מפעילת הסלולר האמריקנית וריזון (Verizon) השלימה למעשה את ההקמה של רשת LTE מדור רביעי והיא מכסה כעת 99% מהשטחים שמכסה רשת CDMA מדור שלישי של החברה. המשמעות היא ש-95% מתושבי ארצות הברית – 298 מיליון בני אדם – יכולים לגשת לרשת החדשה של וריזון מדור רביעי, אם יחפצו בכך. הרשת זמינה כיום ב-500 שווקים וב-49 ממדינות ארצות הברית. במדינה ה-50, אלסקה, היא תושק בהמשך החודש.

שירות LTE של וריזון מקדים בהרבה את המתחרים, אך ניקולא פאלמר, המנהל הראשי לרשתות סלולר בחברה, מבהיר, כי היא לא מתכוונת לנוח על זרי הדפנה, וכבר בוחנים פרויקטים חדשים. בראש ובראשונה מתכוונים בווריזון לסתום את הפערים באזורי הכיסוי של הרשת, על מנת לשפר את הקליטה. לשם כך תפרוש החברה תחנות בסיס זעירות באזורים שבהם הביקוש גבוה במיוחד, דוגמת מרכזי עסקים עירוניים גדולים. על פי וריזון, 57% מתעבורת הנתונים ברשתות שלה מתבצעים כבר כיום ברשת LTE מדור רביעי ושיעור זה צפוי לצמוח בקצב מהיר.

לאחר מכן, בתחילת 2014, תציע החברה מכשיר ראשון שיצויד בטכנולוגיית VoLTE להעברה של שיחות טלפון בתקשורת נתונים, במקום בתקשורת קולית. המעבר לשירותי IP אמור לסמן שינוי משמעותי ולבשר חידושים נוספים שיגיעו בעתיד הקרוב. עד סוף השנה הבאה תעבור החברה למכירה של מכשירי LTE מדור רביעי בלבד ולא תציע עוד מכשירים מדורות קודמים. ככל שהתעבורה ברשת מדור שלישי תרד, תסב החברה תחומי תדרים לדור רביעי.

בטווח הארוך מתכוונים בווריזון לעבור לרשת LTE-Advanced, אך החברה טרם גיבשה את הפרטים של מעבר זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים