בניגוד לענקיות האינטרנט: HP תיאבק בממשל האמריקני אם יבקש ממנה גישה לנתוני לקוחות

ענקית המיחשוב הודיעה, כי אם תקבל מהממשל האמריקני בקשה למסירת נתונים אודות לקוחותיה "נקרא עליה תיגר ונערער עליה" ● ב-HP הביעו ביקורת על חברות אחרות, שמסרו לממשל האמריקני מידע על לקוחות במסגרת תוכנית PRISM, ואמרו ש-"חברות גדולות, שחתמו על חוזה מול לקוח, צריכות להיות שקופות לגבי מיקום הנתונים אודותיו"

HP מתכוונת לשמור על פרטיות לקוחותיה ועשויה להיאבק בממשל האמריקני, אם הוא יבקש ממנה גישה לנתונים אודותיהם, על בסיס ה-Patriot Act – כך אמר מנהל הפרטיות של ענקית ה-IT לאזור EMEA, דניאל פרדלס.

ה-Patriot Act נחקק בארצות הברית לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, שאירעו ב-2001, והוא מקנה לזרועות הביטחון והחוק סמכויות מיוחדות בכל הקשור למאבק בטרור ולביטחון הלאומי. החוק מאפשר להן לדרוש ולקבל נתונים שונים אם הן מאמינות שמדובר באינטרסים של הביטחון הלאומי האמריקני.

הפעילות הנובעת מהחוק עלתה באחרונה לאור הזרקורים לאחר החשיפות על מערכת PRISM, המשמשת את הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) לעיבוד נתוני משתמשים שמתקבלים מחברות האינטרנט והסלולר הגדולות. בעקבות החשיפה של עובד לשעבר של ה-CIA, אדוארד סנאודן, פרסמו אפל (Apple), מיקרוסופט (Microsoft), פייסבוק (Facebook) ויאהו! (!Yahoo) נתונים על אלפי הבקשות למידע על משתמשים שקיבלו מהממשל האמריקני.

המסמכים שנחשפו בתקשורת הראו גם כיצד ענקיות טכנולוגיה סייעו לממשל האמריקני לגשת למערכות שלהן דרך "דלת אחורית", או באמצעות חיבור ישיר אליהן.

לעומתן, HP טענה שהיא לא מעורבת בפעילות PRISM כלל. "לא קיבלנו בקשות למסירת נתונים, אולי מפני שהעסק שלנו שונה במהותו מפייסבוק ומגוגל (Google)", אמר פרדלס. הוא ציין ש-"Patriot Act נחקק מסיבה לגיטימית, כדי להגן מפני טרור ופשע", אולם "אפילו בארצות הברית, יש כמה הליכים משפטיים שנדרש לעשותם לפני שמבקשים גישה לנתוני לקוחות. העמדה של HP היא שמעולם, עד כה, לא קיבלנו בקשות שכאלה, אך אם היינו מקבלים בקשה שכזו, היינו קוראים עליה תיגר ומערערים עליה".

הוא הוסיף, כי "אם יש ללקוח חששות לגבי ממשלה כלשהי – לא רק ממשלת ארצות הברית – לפיהם הן משיגות גישה לנתונים שלו, אנחנו צריכים למצוא פתרון הולם לכך. גם בארצות הברית יש לנו כמה לקוחות שיש להם עסקים עם הממשל האמריקני, דוגמת צבאות היבשה והמרינס. יש להם דרישות מיוחדות לטיפול בנתונים, עם בקרות גישה ואבטחת מידע משופרות".

פרדלס סיים באומרו, כי "עולם העסקים כיום הוא גלובלי בהגדרה. חברות גדולות כמו יבמ (IBM), גוגל ו-HP, שחתמו על חוזה מול לקוח, צריכות להיות שקופות לגבי מיקום הנתונים אודותיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים