עסקת ענק של One1 בצה"ל: תתחזק שרתים ומחשבים של הצבא במיליוני שקלים

במסגרת העסקה תספק One1 לצה"ל שירותי תחזוקת חומרה עבור יותר מ-4,000 יחידות שרתים, מערכות מיחשוב וציוד קצה המוגדרות כקריטיות לביטחון המדינה ● המערכות משרתות את מגוון יחידות צה"ל בממר"ם, באגפי התיקשוב והמודיעין, אכ"א וכן פיקודים ויחידות בזרוע היבשה ● שירותי התחזוקה שתספק One1 יחליפו את אלה שניתנו לצה"ל עד היום על ידי יצרני השרתים, HP ויבמ

עדי שיין, מנכ"ל One1. צילום: קובי קנטור

One1 שילוב מערכות מקבוצת One1 תספק שירותי תחזוקה למערכות אחסון, מערכות מיחשוב, שרתים וציוד קצה ביחידת לוט"ם שבאגף התיקשוב של צה"ל – כך נודע לאנשים ומחשבים. תוקפו של ההסכם הוא לשנה וחצי, עם אופציה להערכה, והיקפו הכספי עומד על מיליוני שקלים.

על פי ההסכם, שנחתם עם מינהל הרכש (מנה"ר) של משרד הביטחון, שירותי התחזוקה שתספק One1 יחליפו את אלה שניתנו עד היום על ידי יצרני השרתים, HP ויבמ (IBM). מול One1 התמודדו במכרז: יבמ ישראל, א.מ.ת מיחשוב, מטריקס, מלם-תים וטלדור.

במסגרת ההסכם תספק One1 לצה"ל שירותי תחזוקת חומרה עבור יותר מ-4,000 יחידות שרתים, מערכות מיחשוב וציוד קצה המוגדרות כקריטיות לביטחון המדינה. המערכות משרתות את מגוון יחידות צה"ל במתחמי ממר"ם, באגפי התיקשוב והמודיעין, אגף כוח אדם (אכ"א) וכן פיקודים ויחידות נוספות בזרוע היבשה. מדובר בשרתים ומערכות IT בפריסה כלל ארצית.

לדברי עדי שיין, מנכ"ל One1 שילוב מערכות, "ההסכם עם משרד הביטחון מחזק את כוחה של One1 כשחקן משמעותי במערכת הביטחון בפרט ובקרב הארגונים המובילים בישראל בכלל. השילוב שאנחנו מציעים, של רמת שירות גבוהה ומחירים נוחים, הוכיח את עצמו".

המכרז לתחזוקת השרתים הוא תולדה של מכרז לאספקת שרתים. מכרז זה, לאספקה, מתבסס על דולר סיוע (כסף שארצות הברית מעניקה לישראל והיא קונה בו ציוד אמריקני). במהלך העשור הקודם יבמ היא שסיפקה את השרתים לצבא. לפני שנה וחצי, בנובמבר 2011, זכתה HP במכרז החדש. המכרז הנוכחי נובע מכך שבחלוף כמה שנים, בין שלוש לחמש, פוקעת אחריות היצרן, אולם לעתים השרתים ממשיכים לפעול בצבא ולכן נדרשת תחזוקה שלהם – שלא על ידי היצרן המקורי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים