סקירה: ה-"מירון", מקלט נייד לקליטת שידורי עידן פלוס

המוצר החדש, מבית סיאנו, מאפשר לבעלי טלפונים חכמים וטאבלטים מבוססי אנדרואיד לקלוט שידורי עידן פלוס מהמכשיר שלהם ● מדובר בשילוב של מקלט DVB-T, מזרים מדיה קטן ונקודת חיבור אלחוטית, שמאפשרת לקלוט את השידורים ● היישום מאפשר לשיחות טלפון להיכנס גם בעת הצפייה, אולם לא לגלוש או לקרוא הודעות ● מדובר בגאדג'ט חביב, אם כי המחיר שלו, 349 שקלים, יכול להרתיע

עם כל התקלות והטענות של אלה שכבר התחברו לשירותי עידן פלוס, ההחלטה לעבור גם בישראל לשידורי טלוויזיה דיגיטלית טובה ביסודה. נכון, המצב לא מזהיר, ועדיין אפשר לקלוט רק מספר מועט של ערוצים בסיסיים, אבל זהו קו הבסיס שיש לקוות שתהיה ממנו תנועה של שיפור, ובהקדם.

השידורים מופצים באופן אלחוטי וכל מה שהם דורשים הוא שימוש במקלט התומך ב-DVB-T, תקן השידורים האלחוטיים בארץ, כך שניתן לקלוט אותם כמעט בכל מקום. לא מעט טלוויזיות חדשות מגיעות כשמקלט ה-DVB-T כבר מוטמע בהן, כך שבמקרים רבים, אין צורך בהתקן חיצוני – רק בחיבור (טוב) לאנטנה (גדולה וטובה).

העובדה שניתן לקלוט את השידורים כמעט בכל מקום מתחברת היטב עם העובדה שהימים בהם היינו מסתובבים עם נגן מדיה נייד חלפו והטלפון החכם תפס את מקומו, וברמה הרבה יותר גבוהה. למעשה, כיום ניתן לצפות כמעט בכל תוכנית מוקלטת בערוצים המסחריים ובשידורים חיים דרך יישומים כאלה או אתרים אחרים. הבעיה היא שזה מוביל בדרך כלל לעלייה בצריכת הנתונים וצפייה בשידורים הללו בדור השלישי, ברמה סבירה, עדיין יכולה לעלות די הרבה.

בדיוק לפער הזה נכנס ה-"מירון" (Meron), מוצר חדש של חברת סיאנו (Siano) הישראלית, שמאפשר צפייה בשידורי עידן פלוס באמצעות הטלפון החכם. המוצר מתחבר לכל טלפון חכם וטאבלט מבוססי אנדרואיד (Android) או iOS דרך Wi-Fi ומאפשר את קליטת השידורים מכל מקום באמצעות אפליקציה מתאימה.

מירון הוא שילוב של מקלט DVB-T, מזרים-מדיה קטן ונקודת חיבור אלחוטית, אבל כזו שמאפשרת לקלוט ממנו את השידורים בלבד. זה אומר שברגע שמתחברים אליו מתחברים לרשת אלחוטית, אבל לא "אמיתית". שירותי הטלפוניה ימשיכו לעבוד, אבל כל מה שקשור לגלישה, קריאת דואר וקבלת הודעות מיידיות לא יתפקד. כמו כן, המוצר לא מתאים למכשירים חלשים ודורש מעבד כפול ליבה ואנדרואיד בגרסה 4.0.3 ומעלה או מכשיר iPhone 4S ומעלה, כך שמומלץ לבדוק האם המכשיר נתמך לפני הרכישה.

המכשיר קטן ומצויד בכפתור הפעלה, כניסת microUSB להטענה, אנטנה טלסקופית צמודה ושתי נורות חיווי שאחת מהן מתריעה על סוללה חלשה. לצורך הפעלתו יש צורך ביישום מיוחד, שבהפעלתו הראשונה מתקיים תהליך קצרצר וחד פעמי שבמסגרתו מאותרים הערוצים אליהם ניתן להתחבר. אחר כך פשוט בוחרים ערוץ בתפריט, מתוך ששת הערוצים שעידן פלוס מציע. את הפעלת המכשיר וההתחברות אליו יש לבצע דרך הפריט בהגדרות המכשיר שמחפש נקודות Wi-Fi.

אחרי שעוברים את משבר מציאת המקום בו יש קליטה, שמוכר היטב לרבים ממשתמשי עידן פלוס, מגלים באופן מפתיע איכות שידור טובה למדי. למעשה, איכות השידור של עידן פלוס, 576p, מתאימה הרבה יותר למסך הקטן של הטלפון החכם מאשר לטלוויזיה הגדולה בסלון.

המעבר בין הערוצים מתבצע בהחלקה עם האצבע ימינה או שמאלה, ובתחתית המסך מוצגים מידע על התוכנית המשודרת (EPG) והתוכנית הבאה וזמני השידור שלה. היישום מאפשר גם להקליט תוכניות ישירות לכרטיס הזיכרון של המכשיר. כך ניתן להקליט בלחיצה כל תוכנית שצופים בה לקובץ mpg (כ-4 מגה ל-10 שניות). לא ניתן לתכנן הקלטה מראש, אבל לאחריה ניתן לצפות בה דרך היישום וגם לקבל פרטים אודות התוכנית המוקלטת. מכיוון שמדובר בקובץ סטנדרטי, ניתן לשתף אותו ישירות דרך הטלפון. באופן דומה ניתן לעצור שידור תוכנית, לחזור ולהעביר אחורה בזמן הצפייה.

המירון נשמע פתרון נחמד לקליטת שידורי טלוויזיה בזמן טיולים, אבל הוא תלוי באזור ובאיכות הקליטה במקום הספציפי יותר מאשר בתקן עצמו. כמו כן, תוך כדי נסיעה יכולות להיות מדי פעם הפרעות בשידורים. בנוסף, המכשיר החזיק מעמד בבדיקות שביצעתי כארבע שעות – זמן לא מספיק לטיולים ארוכים. אם כבר אתם מחליטים לקחת את המיון לטיולים, מומלץ שתיקחו אתכם גם מטען ואנטנה חזקה יותר.

מחיר המוצר, 349 שקלים, יכול להרתיע משתמשים לא מעטים, בעיקר מפני שלפחות בארץ, ההיצע של הערוצים באמת מוגבל. עם זאת, אין סיבה ששידורי DVB-T במדינות אחרות לא ייקלטו בדיוק באותה מידה, כך שהמכשיר בהחלט יכול לשמש לטיול מעבר לים. אין בעיה מיוחדת לעשות זאת מבחינה תפעולית. לסיכום, מדובר בגאדג'ט חביב.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. YeshGo

    מחיר המירון ירד ל-299 ש"ח כולל משלוח

אירועים קרובים