האיחוד האירופי: תוכנית PRISM תפגע קשות בספקי הענן בארצות הברית

התוכנית, שבמסגרתה אוסף הממשל האמריקני אחרי נתונים שמתקבלים בחברות אמריקניות, עלול להסב להן נזקים כספיים רבים, הזהירה נילי קרוס, הממונה על האג'נדה הדיגיטלית באיחוד האירופי ● לדבריה, PRISM ויוזמות אחרות צפויות לגרום לחברות אירופיות רבות לחשוב פעמיים ויותר לפני שיאכסנו את התכנים ואת היישומים שלהן בשירותי ענן בארצות הברית ● היא לא התייחסה לתוכניות דומות באירופה

תוכנית PRISM עלולה לפגוע קשות בספקיות שירותי הענן בארצות הברית – כך הזהירה נילי קרוס, הממונה על האג'נדה הדיגיטלית באיחוד האירופי. לפי קרוס, התוכנית ויוזמות דומות צפויות לגרום לחברות אירופיות רבות לחשוב פעמיים ויותר לפני שיאכסנו את התכנים ואת היישומים שלהן בשירותי ענן בארצות הברית. הסיבה לכך היא שהיוזמות הללו מאפשרות לממשל האמריקני לגשת לכל הנתונים שנמצאים ברשותן של חברות טכנולוגיה אמריקניות, אם הוא שייך להן ישירות או לא.

"למה לשלם למישהו שיחזיק את הסודות המסחריים שלך אם אתה חושד או יודע שהמידע הזה משותף נגד רצונך? מהדלת הקדמית או מהאחורית, זה לא משנה, אין אדם חכם שרוצה שהמידע הזה ישותף. הלקוחות יגיבו באופן רציונלי והספקים יפסידו הזדמנויות נהדרות לעסקים", אמרה קרוס בפגישה של מינהלת שותפות הענן האירופית, שנערכה באסטוניה.

לפי הממונה, אין כלל ספק מה תהיה תגובת החברות האירופיות. לטענתה, אם לא ניתן לתת אמון בממשלת ארצות הברית ובביטחונות שהיא מספקת, לא ניתן לסמוך גם על ספקיות השירות האמריקניות. היא צפתה שמהלך שכזה "יניב נזקים כספיים גדולים לחברות האמריקניות".

קרוס לא התייחסה בדבריה לתוצאות האפשרויות של פרויקטים דומים שנערכים על ידי מדינות באיחוד האירופי על ספקיות שירותי הענן ביבשת. בשבועות האחרונים החלו לצוץ עדויות לכך שסוכנויות בריטיות וצרפתיות עוסקות גם הן באיסוף נתונים מהאינטרנט במדינותיהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים