גולן טלקום הגישה למשרד התקשורת בקשה לערוך ניסוי בתקשורת קווית – במגמה להיכנס לתחום

אחרי שהרעידה את שוק הסלולר, בוחנת החברה אפשרות להתרחב לתחומי התקשורת הקווית, האינטרנט והטלוויזיה - ולגרום לטלטלה גם בהם ● בקשת הניסוי שהגישה החברה זוכה לגיבוי מצד בזק ● עם זאת, בגולן טלקום עצמה זהירים יותר ואומרים שהחברה "אינה פוסלת כניסה לתחום התקשורת הקווית במידה שיבשילו התנאים ויימצאו מתאימים"

גולן טלקום בוחנת בימים אלה אפשרות להיכנס לתחום התקשורת הקווית ולהציע שירותי טלפון, אינטרנט וטלוויזיה. החברה פנתה למשרד התקשורת וביקשה רישיון לניסוי בטכנולוגיה קווית, כאשר יש לה גיבוי לבצע ניסוי כזה מצד בזק.

בהודעה שפרסמה החברה נכתב, כי היא "אינה פוסלת כניסה לתחום במידה שיבשילו התנאים ויימצאו מתאימים".

החלטתה של גולן טלקום לבחון את הנושא התקבלה לאור הפעילות הרבה שנעשית באחרונה על ידי משרד התקשורת בכל הנוגע לשוק הסיטונאי והגברת התחרות בשוק הפס הרחב. נראה שהחברה מעוניינת לעשות בשוק הטלפוניה הקווית את מה שעשתה בשוק הסלולר – הגברת התחרות והורדת מחירים. החברה עוררה את התחרות בשוק זה כאשר הציע חבילה של הכול כלול תמורת 99 שקלים. מהלך זה הניע תגובות מיידיות מצד החברות הוותיקות והחדשות בשוק והוביל את כל הספקיות להציע מחירים ברמה דומה.

גם בתחומים נוספים הובילה גולן טלקום את השוק, כשהחברות המתחרות מגיבות לה ולא יוזמות – אם במבצעי הצטרפות, תחום הסלולר לתיירים או שוק ה-Pre-paid.

נראה שכעת מתכנן מיכאל גולן, מנכ"ל החברה, מהלכים נוספים בשוק התקשורת הישראלי, בהתבסס על האפשרות לרכוש שימוש בתשתיות במחירים סיטונאיים. השימוש בתשתיות יאפשר לחברה שבראשה הוא עומד להציע חבילות של טלפון קווי, אינטרנט, סלולר וטלוויזיה.

יצוין, כי גם מיזם הסיבים של חברת החשמל, שמתחיל בימים אלה את פעילותו, יאפשר תחרות חופשית יותר על תשתיות תקשורת, שבעזרתן יוכלו ספקים שונים להציע חבילות מורחבות של טלפון, אינטרנט וטלוויזיה.

בתוך כך, הבוקר (ב') המשיכה ועדת הכלכלה של הכנסת לדון בסעיפי חוק ההסדרים הקשורים בפתיחה לתחרות של שוק הפס הרחב באמצעות השוק הסיטונאי. במהלך הישיבה הקודמת דווח על כוונת משרד התקשורת לקבוע את התנאים והמחירים שאותם ייאלצו בעלות התשתיות, בזק והוט (HOT), לספק לחברות שעתידות להתחרות בהן אך אינן בעלות תשתית.

הרן לבאות, סמנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת, אמר בישיבה, כי "נתנו לחברות לנסות להגיע להסכמות, אבל עד היום זה לא צלח, ולכן המשרד מבקש לקבוע את התנאים והמחירים. אם הן תגענה להסכמות, נאפשר לשוק לקבוע זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים