אוניברסיטת בוסטון תובעת את אפל על הפרת זכויות בפטנט

נאמני האוניברסיטה טוענים שהיצרנית של מכשירי ה-iPhone גנבה רעיון שהגה לפני שני עשורים אחד הפרופסורים בה, שמתייחס ליישום של לוח דק מחומר מיוחד בשבבים ● התובעת דורשת לאסור על אפל למכור מכשירים אלה בשל הפרת זכויות בפטנט, שגורמת לאוניברסיטה "נזק משמעותי שאינו בר תיקון" ● האוניברסיטה לא ציינה בכתב התביעה את הסכום אותו היא דורשת, אולם אנליסטים מעריכים שהוא יכול להגיע ל-75 מיליון דולרים

בין הפטיש לגוגל. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הנאמנים של אוניברסיטת בוסטון הגישו בשבוע שעבר לבית המשפט במסצ'וסטס תביעה נגד אפל (Apple) בטענה שהיצרנית של מכשירי ה-iPhone גנבה רעיון שהגה אחד הפרופסורים בה לפני 20 שנים.

העיתון בוסטון הראלד (Boston Herald) מצטט את כתב התביעה, בו נכתב, כי ברכיב המותקן במכשירי iPhone 5, מחשבי iPad ומחשבי MacBook Air יושם בגניבה פטנט שרשם פרופסור באוניברסיטת בוסטון בשנות ה-90' של המאה שעברה.

התובעת דורשת לאסור על אפל למכור מכשירים אלה בשל הפרת זכויות בפטנט, שגורמת לאוניברסיטה "נזק משמעותי שאינו בר תיקון". בכתב התביעה לא צוין הסכום שדורשת האוניברסיטה, אך האנליסט רוג'ר קיי מפירמת Endpoint Technologies Associates העריך שהתביעה עשויה להניב לה כ-75 מיליון דולרים – בין אם בפסק דין או בהסכם פשרה.

את הפטנט נשוא התביעה רשם פרופסור תיאודור מוסטקס ב-1995 והוא בתוקף עד 2015. הפטנט מתייחס ליישום של לוח דק מחומר מיוחד בשבבים. יצוין שהאוניברסיטה הגישה תביעות בגין פטנט זה גם כנגד חברות נוספות, ובהן סמסונג (Samsung) ואמזון (Amazon).

באוניברסיטה סירבו להוסיף פרטים וטענו, כי "כתב התביעה מדבר בעד עצמו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים