חברות האינטרנט הגדולות מוחות על כללי האינטרנט החדשים של סינגפור

פייסבוק, גוגל, אי-ביי ויאהו! ציינו במכתב ששלחו לשר התקשורת והמידע של סינגפור, כי הכללים החדשים "פוגעים בתדמית העולמית של סינגפור כמדינה פתוחה וידידותית לעסקים" ● גוגל הביעה דאגה מההשלכות ארוכות הטווח של הפיקוח ● ברשויות הסינגפוריות מנסים להרגיע וטוענים ש-"הרישיונות החדשים לא נועדו לפגוע בחופש של האינטרנט"

המהלך של סינגפור להידוק הפיקוח על אתרי חדשות, שכבר ספג ביקורת קשה מעורכי בלוגים וארגונים הפועלים למען זכויות אדם, סופג כעת ביקורת מכיוון נוסף – מחברות אינטרנט גדולות, שמחזיקות נוכחות נרחבת בעיר-מדינה.

פייסבוק (Facebook), גוגל (Google), אי-ביי (eBay) ויאהו! (!Yahoo) ציינו במכתב ששלחו לשר התקשורת והמידע של סינגפור, כי הכללים שתוקנו "פוגעים בתדמית העולמית של סינגפור כמדינה פתוחה וידידותית לעסקים". המכתב נשלח בשמן, ובשם חברות אחרות, על ידי הקואליציה לאינטרנט באסיה – גוף שהקימו ארבע החברות הללו לפני שנתיים על מנת לייצג את חברות האינטרנט ולפעול כשדולה לגישה חופשית ופתוחה לרשת.

בהודעה נפרדת הביעה גוגל דאגה מההשלכות ארוכות הטווח של הפיקוח, שבמסגרתו יחויבו אתרי אינטרנט בעלי 50 אלף מבקרים ייחודיים בחודש ומעלה, לקבל רישיון מהרשויות של העיר-מדינה. בין השאר, יחויבו האתרים להפקיד ערבות בגובה של כ-40 אלף דולרים ולהסיר בתוך 24 שעות כל ידיעה שהרשויות ימצאו, כי היא "שנויה במחלוקת".

"סינגפור מתיימרת לייצג את העתיד, אך הכללים החדשים נראים כאילו הם לקוחים מהעבר", אמרה אן לווין, מנהלת למדיניות ציבורית וקשרי ממשל בגוגל בדרום מזרח אסיה.

מהמינהל לפיתוח המדיה של סינגפור נמסר, כי התיקונים שבוצעו בכללים להסדרה של אתרי החדשות נועדו ליצור תאימות עם הכללים המסדירים את העיתונות הכתובה ושאר הפלטפורמות המסורתיות של המדיה. במינהל הבטיחו שלא חל שום שינוי בסטנדרטים המתייחסים לתוכן. "הרישיונות החדשים לא נועדו לפגוע בחופש של האינטרנט", מסר הדובר.

רשת האינטרנט היא מקור הכנסה חשוב בסינגפור. ביחד עם תחומי פעילות קרובים הניב אשתקד האינטרנט במדינה הכנסות של כ-81 מיליארד דולרים – גידול של 23% בהשוואה ל-2011. מספר העובדים בסינגפור בענף עומד על 144 אלף מתוך כלל 3.2 מיליון העובדים בה. סינגפור משכה את חברות האינטרנט הגדולות בהבטחה ל-"יד קלה" בכל הקשור לפיקוח על האינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים