ארה"ב: סטטוס בפייסבוק הוביל למעצר קטין באשמת איומים ברצח

ג'סטין קרטר מטקסס, שכתב בחשבון הפייסבוק שלו "אני חושב שאירה בגן ילדים, אצפה בדם של החפים מפשע ניתז ואוכל את הלב של אחד הילדים", נעצר ומוחזק מזה ארבעה חודשים בתנאים המיועדים לבעלי נטיות אובדניות ● אם יימצא אשם, הוא צפוי לעונש מאסר של עד שמונה שנים

לא תמיד משתפת פעולה עם משטרת ישראל. פייסבוק

ג'סטין קרטר, נער בן 19 מטקסס, מוחזק מזה ארבעה חודשים במעצר, בעקבות הודעות מאיימות לכאורה שכתב בפייסבוק (Facebook).

במהלך משחק מקוון כינה אחד השחקנים את קרטר "משוגע". בתגובה כתב קרטר, בין השאר, כי "אני באמת משוגע…אני חושב שאירה בגן ילדים, אצפה בדם של החפים מפשע ניתז ואוכל את הלב של אחד הילדים". העובדה שהוסיף את המונחים LOL ו-J/K, המציינים כי מדובר בבדיחה ולא באיומים רציניים, לא הועילה לו – ומשטרת טקסס, שהבחינה בהערות, עצרה אותו, חרף העובדה כי באותה העת טרם מלאו לו 18 שנים. כיום הוא עדיין מוחזק במעצר, בתנאים המיועדים למי שקיים חשש כי יתאבד.

"חשבתי שזו בדיחה", אמר אביו של הנער, ג'ק קרטר, "לא האמנתי כשהתקשרו אלי והודיעו לי. אמרתי להם כל הזמן שהוא רק התלוצץ. כשהבנתי שהם חושבים שהוא היה רציני, פרצתי בבכי". אם יימצא אשם במשפט, צפוי לקרטר עונש מאסר של עד שמונה שנים. סכום הערבות לשחרורו נקבע על חצי מיליון דולרים – סכום שהמשפחה אינה מסוגלת לגייס כדי לשחרר את בנה מהמעצר בני המשפחה מספרים, כי קרטר הותקף במעצר פעמים רבות, וכעת הוא נמצא בבידוד. "הוא מדוכא מאוד", מספר אביו, "הוא מפוחד וחושש שלעולם לא יצא. הוא איבד כל תקווה".

עצומה שהעלתה המשפחה לרשת בקריאה לשחרורו של קרטר, זכתה כבר ל-90 אלף חתימות. ב-16 ביולי אמור להתקיים דיון נוסף בבית המשפט. "ההערה של ג'סטין הייתה אולי חסרת טעם ומטופשת, אבל אם העובדות בידיעה נכונות, מדובר בבדיחה מפוקפקת ולא באיום ממשי. במקרה זה הוא נהנה מהגנה על פי חופש הביטוי, והמעצר שלו הוא תקדים מסוכן", אמרה רבקה רוברטסון, מנהלת משפטית באיגוד לזכויות הפרט של אמריקה. "התיקון הראשון לחוקה של ארצות הברית מגן על חופש הביטוי – אפילו אם מדובר בהערות סרות טעם, כל עוד אין בהן משום איום אמיתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים