יואב הוכברג, אינטל: "אמרו שאינטל מורכבת מדי לייצר מעבדים למובייל, אבל הכל אגדות"

"ה-x86 חזק מתמיד ומציע איכויות מהטובות שיש בתחום, ומתאים לכל מערכת הפעלה" – כך אמר הוכברג במסגרת סיור שנערך במפעל הייצור בקרית גת ● לדבריו, "השינויים פשוט מטורפים. תוך שנה מתרחשים שינויים של עשרות אחוזים בכיוונים שונים"

"אמרו שה-PC מת. אנחנו אומרים שהוא משתנה. גם אמרו בזמנו על מחשבי העל שהם ייעלמו, ועד היום הם כאן ולא מתכוונים להיעלם. נכון, זה לא אותו PC שהכרנו – ולשם אנחנו מכוונים. אנחנו נמצאים בשוק שכל הזמן משתנה, ואנחנו משתנים יחד איתו", כך אמר אתמול (ב') יואב הוכברג, סגן נשיא אינטל (Intel) העולמית ומנהל קבוצת התכנון האסטרטגי והפיתוח העסקי של החברה, בכנס שערכה אינטל לעובדיה במפעל הייצור בקרית גת.

"השאלה היא היכן אנחנו עומדים בעולם החדש הזה ומה אנחנו עושים עם זה", המשיך הוכברג. "ובכן, לפני שנתיים נתח השוק שלנו בתחום הטלפונים והטאבלטים היה אפס. כולם כבר הכתירו את ARM כמלכה החדשה. אמרו שאנחנו לא מתאימים. שמו סימן שאלה גדול על היכולת של מעבדי ה-x86 להתמודד מול המעבדים המבוססים על הטכנולוגיות של ARM. אמרו שאינטל מורכבת ומסובכת מדי בשביל ליצר מעבדים לשוק הזה, שהיא לא מסוגלת לייצר מעבדים עם צריכת כוח נמוכה מספיק. אני לא אומר שאולי הגענו לשוק במצב הכי מוכן, אבל תראו מה קורה שנתיים אחרי: הכל מתברר כאגדות. ה-x86 חזק מתמיד ומציע איכויות מהטובות שיש בתחום. ומעבר לכך, הוא מתאים לכל מערכת הפעלה: לינוקס (Linux), אנדרואיד (Android) וחלונות (Windows), בדיוק כפי שהיה תמיד".

לדבריו, לדברים תמיד לוקח זמן להשתנות, רק שאם בעבר בתחום המיחשוב נדרשו לשינויים מהותיים כמה שנים טובות עד עשור, הרי שהיום הם מתרחשים בקצב של חודשים עד רבעונים. "תראו מה קורה בשוק הטאבלטים. השינויים פשוט מטורפים. תוך שנה מתרחשים שינויים של עשרות אחוזים בכיוונים שונים, וזה אינו דבר של מה בכך. אם בהתחלה מערכת ההפעלה השלטת הייתה iOS של אפל (Apple), אז היום זה כבר אנדרואיד של גוגל (Google) ששולטת – ועכשיו גם חלונות של מיקרוסופט (Microsoft) מתחילה לתפוס שוק", אמר הוכברג. "בהתחלה היו בשוק טאבלטים עם מסכים בגודל של עשרה אינץ' בלבד, היום הטאבלטים הנמכרים ביותר בשוק הם בגדלים של שמונה אינץ' ולמטה מכך. מהצד השני, הטלפונים החכמים החדשים מצוידים במסכים גדולים יותר. זה לא שהאצבעות שלנו גדלו או שהעיניים שלנו קטנו, זה שאנחנו רוצים יותר שטח מסך כדי לעשות יותר דברים".

יואב הוכברג, סגן נשיא אינטל. צילום: לואיז גריןעל פי סגן נשיא אינטל העולמית, אנחנו נמצאים בעידן חדש. "היום אנחנו לא רוצים להכריח את האנשים לבחור. אם עד לפני כשנה היה נהוג לומר שטלפונים וטאבלטים זה עבור אותם משתמשים שרק צורכים תוכן, ואילו מחשבים הם עבור אלו שרוצים ליצור תוכן, באה קטגוריית מחשבים זו ומספקת פתרון לכולם. זה ממש לא הפתיע אותנו לגלות שרבים מבין רוכשי הטאבלטים מוכנים היום להחליף את המכשיר החדש שלהם במכשיר 2 ב-1, כי הוא מספק להם את המיטב של שני העולמות", הסביר הוכברג.

בנאומו הוא התייחס גם לדרך בה מתכוונת אינטל להציע את המעבדים שלה לשוק. "אנחנו רוצים להוריד את מחירי הטאבלטים מ-999 דולרים ל-599 דולרים לאלו שמבוססים על מעבדי ה-Core I, ול-199 דולרים לאלו שמבוססים על SoC של אטום (Atom). המחיר של המכשירים שיהיו מבוססים על מעבדי ה-Core i עם השבב הגרפי Iris Pro החדש יהיו גבוהים יותר", אמר.

"אנחנו גם לא מתכוונים לייעד את ה-SoC לטאבלטים וטלפונים בלבד", סיכם הוכברג את דבריו. "יהיו גם מחשבי 2 ב-1 ומחשבי הכול כלול (AIO) ברמת הפתיחה. כמו שאמרתי כבר לפני כן: אנחנו לא מתכוונים להכריח את הלקוח לבחור. כל אחד ייבחר בדיוק את מה שמתאים לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים