קמפיין הפייסבוק של הנשיא שמעון פרס ומארק צוקרברג זכה במקום הראשון בתחרות האריה השואג

הקמפיין, שנעשה כולו ברשת, ללא תקציב פרסום, זכה בפרס מטעם האיגוד ליועצי תקשורת ויחסי ציבור, בכנס שנערך אתמול (ב') ● איילת פריש, דוברת בית הנשיא, אמרה בטקס, כי האסטרטגיה של הקמפיין התמקדה ביצירת חוויית משתמש שתשלב בין קולו של פרס למסר המרכזי - שלום ● היא ציינה שהקמפיין הביא להצטרפות מיידית של 50 אלף איש, שהפכה את שמעון פרס למנהיג מוביל ברשתות החברתיות

הקמפיין המתוקשר של נשיא המדינה, שמעון פרס, ומנכ"ל פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, זכה בפרס קמפיין השנה בתחרות האריה השואג בטקס שהתקיים אתמול (ב').

פרס וצוקרברג השיקו את הקמפיין במטה פייסבוק בארצות הברית במרץ בשנה שעברה, תחת הכותרת Be my friend for peace (הייה חברי למען השלום). מטרת הקמפיין הייתה לחשוף את פעילות הנשיא למגוון קהלים נרחב בארץ בעולם ולקדם את השלום והאחווה בין העמים.

הקמפיין נערך כולו בפייסבוק, טוויטר (Twitter) ויו-טיוב (YouTube), וכלל רמיקס של יוצר הרשת נוי אלוש. הוא בוצע, ללא שום תקציב פרסום, על ידי צוות יחסי הציבור והדוברות של הנשיא, בראשותה של איילת פריש, בשיתוף עם משרד יחסי הציבור דבי רון, בבעלותו של משה דבי. הפרס הוענק לזוכים על ידי איציק כגן, יושב ראש האיגוד ליועצי תקשורת ויחסי ציבור, וד"ר יריב בן אליעזר, יושב ראש חבר השופטים וחתן פרס יקיר האיגוד לשנת 2012.

בדברי התודה אמרה פריש, כי האסטרטגיה של הקמפיין התמקדה ביצירת חוויית משתמש שתשלב בין קולו של פרס למסר המרכזי – שלום. היא ציינה שהיו לקמפיין חשיפה במדיה הישראלית והבינלאומית והצטרפות מיידית של 50 אלף איש, שהפכה את פרס למנהיג מוביל ברשתות החברתיות.

"דרושה הסמכה לעיתונאים ויועצי תקשורת"
טקס האריה השואג נערך מדי שנה על ידי איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור, במטרה לעודד את המצוינות במסעי יחסי ציבור ולמדוד את האפקטיביות שלהם בסביבה תקשורתית משתנה. השנה הוגשו לתחרות 47 קמפיינים – גידול של 15% לעומת השנה שעברה.

כגן אמר בכנס, כי ענף יחסי הציבור בארץ מונה כ-4,000 אנשים, מגלגל כחצי מיליארד שקלים בשנה ו-"מצוי בתהליך התרחבות מואץ". לדבריו, דווקא בתקופת זו, של שינויים בענף התקשורת, התפתחות הרשתות החברתיות והטכנולוגיה שמאפשרת לכל אחד להיות צלם, עיתונאי או יחצן, יש חשיבות למקצוע יחסי הציבור. הוא אף קרא להנהגת הסמכה לעוסקים בענף, כדי למנוע מצב שבו כל אחד יוכל להציג את עצמו כעיתונאי או יועץ תקשורת, ללא כל ניסיון והוכחות.

"אלה זמנם של הדיאלוג בגובה העיניים, של החשיבה האסטרטגית, של ההבנה מתי להופיע בתקשורת ומתי לא, ואם כן – היכן, באיזו דרך ובאיזה מינון", אמר כגן. "צריך שתהיה ההעזה לבחור גם בכלים אלטרנטיביים לתקשורת עם הצרכן הסופי".

פרט לקמפיין של פרס וצוקרברג זכו בתחרות: אולימפיאדת גיל הזהב – רשת מגדלי הים תיכון, בקטגוריית הקמפיין התאגידי; משרד בן חורין אלכסנדרוביץ', תומר סגיס וקוקה קולה (Coca cola) ישראל בקטגוריית השקת מוצר חדש; עמותת פאה לכל אישה על קמפיין תרומת שיער טבעי לפאות לחולות סרטן של אופיר לוי, דובר בית החולים קפלן; מוזיאון הנגב לאומנות בקטגוריית חינוך, תרבות ואומנות; משרד סיגל גליל יחסי ציבור על קמפיין המאבק התקציבי למען ניצולי השואה של הקרן לרווחת ניצולי השואה בישראל בקטגוריית המאבקים הציבוריים; ומשרד שטרן אריאלי, על הקמפיין למותג החיתולים הבינלאומי פמפרס, בקטגוריית המגזרים.  משרד שטרית מדיה גרופ זכה בקטגוריית השירות החדש על קמפיין השקת YouPhone.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים