EMC הכריזה על שורה של מוצרים חדשים לניהול מחזור חיי הנתונים בארגון

ההכרזה החדשה כוללת, בין היתר, מערכות דטה דומיין חדשות לטווח הבינוני, תמיכה מורחבת ליישומי גיבוי וארכוב, יכולות אינטגרציה חדשות, שיפורים בחבילת הגנת הנתונים Avamar 7, ועוד ● גאי צ'רצ'וורד, נשיא חטיבת מערכות שיחזור גיבוי ב-EMC: "המוצרים שעליהם הכרזנו היום סוללים את הדרך של לקוחותינו אל האחדה של אסטרטגיות ותשתיות הגנת הנתונים שלהם"

10/07/2013 18:39

EMC, חברת פתרונות האחסון הגדולה בעולם, הכריזה אמש (ג') בניו-יורק על חבילת פתרונות חדשה, הכוללת מבחר מוצרי חומרה ותוכנה בארכיטקטורות חדשות להגנה על נתונים (Data Protection), במסגרת מה שמכונה ניהול מחזור החיים (Life Cycle Management) של הנתונים. המוטיב של ההכרזה, המופיע גם בשמה, הוא "גיבוי לעתיד", Backup to the Future, תוך קריצה לטרילוגיית הסרטים המפורסמת משנות השמונים. כלומר, EMC מאמינה שיש עתיד לגיבוי, הנועד מטבעו לשמר ולשחזר את נתוני העבר, כדי שלארגון יהיה עתיד (טוב יותר) כאשר ייתקל בצורך להתאושש מתקלה במערך הנתונים שלו.

לפני כעשור החליט ג'ו טוצ'י – מנכ"ל EMC, המוביל אותה זה 11 שנים – שהגיעה העת שחברת אחסון הנתונים תשלוט גם בגיבויים, בהתאוששותם ובארכוב שלהם. כך, החל מסע רכישות אינטנסיבי, תוך הקצאת תוספת של יותר מחמישה מיליארד דולרים למו"פ הפנימי. לגאטו נרכשה ב-2003 בעסקת מניות שהוערכה ב-1.6 מיליארד דולרים. את Avamar רכשה EMC ב-2006 ב-165 מיליון דולרים במזומן. את מוזי (Mozy) קנתה ב-2007 תמורת 76 מיליון דולרים במוזמן ואת דטה דומיין (Data Domain), הרכישה הגדולה ביותר בתחום, רכשה EMC בשנת 2009 תמורת 2.4 מיליארד דולרים במוזמן, לאחר קרב קשה מול נט-אפ (NetApp), שכבר הסכימה לשלם 2.1 מיליארד. כיום, מחזיקה EMC בנתח השוק הגדול ביותר בהגנת הנתונים, הכולל פתרונות תוכנה ואפליינס, כאשר אחריה מדורגות סימנטק (Symantec) – הגדולה ביותר בפתרונות תוכנה בלבד, יבמ (IBM) – עם טיבולי (Tivoli) שלה, Commvault ו-CA.

מנהלי גיבוי מתמודדים עם לחץ גובר והולך לעמוד בדרישותיהם המגוונות של בעלי עניין שונים, ביניהם בעלי אפליקציות, מנהלי מערכות וירטואליות ומנהלי אחסון ושרתים. רבים מבעלי העניין מבקשים להגדיל את השליטה ואת הנראות של ההגנה על הנתונים שהם מנהלים, ומטמיעים את הפתרונות שלהם. התוצאה היא "ארכיטקטורה מזדמנת" (Accidental Architecture), המורכבת ממקטעים של תהליכי הגנת נתונים ותשתיות מבודדות, אשר לעיתים קרובות לא ברור מי אחראי להם, כלומר מנהלי IT שונים בארגונים וגם משתמשים בעלי יישומים, בוחרים עצמאית פתרונות הגנה על נתונים, ללא תיאום ביניהם, והתוכנות עצמן אינן תמיד "מדברות" האחת עם השנייה.

כעת, לאחר ההכרזה החדשה, מספקת EMC טווח שלם של יכולות המאפשרות לצוותי גיבוי לשנות מן היסוד את הכאוס שיוצרות ארכיטקטורות מזדמנות ומקריות ולהשתמש בארכיטקטורת הגנת אחסון יעילה יותר.

"גיבוי לעתיד". EMC מכריזה על מוצרים חדשים בניו יורק. צילום: פלי הנמר

ההכרזה החדשה כוללת, בין היתר, מערכות דטה דומיין חדשות לטווח הבינוני. מערכות ה-Data Domain DD2500, DD4200, DD4500 ו-DD7200 החדשות, מספקות את הביצועים ואת הגמישות המאפשרות לבצע האחדה של כל נתוני הגיבוי והארכוב על גבי פלטפורמת הגנת אחסון יחידה וקלה לתפעול. מערכות טווח הביניים החדשות הללו מהירות פי ארבעה וגמישות פי עשרה בהשוואה למערכות דטה דומיין הקיימות, שאותן הן מחליפות.

עוד מקיפה ההכרזה תמיכה מורחבת ליישומי גיבוי וארכוב. על פי EMC, העצמת בעלי היישומים בארגונים היא מרכיב קריטי באספקת ארכיטקטורת הגנת אחסון. לכן, מערכות דטה דומיין תומכות כעת בגיבוי ישיר מ-SAP HANA Studio בפרוטוקול NFS, כדי לתמוך בטווח רחב יותר של סביבות אחסון ארכיוני.

כמו כן, מציעות כעת מערכות דטה דומיין אינטגרציה שקופה עם יישומי ארכוב שונים, של OpenText, יבמ  ו-דל (Dell). הודות לאינטגרציות החדשות הללו, אומרים בחברה, ניתן לפרוס מערכות דטה דומיין בשילוב של למעלה מ-20 מוצרים, ולספק ניהול קבצים, דואר אלקטרוני, SharePoint ותוכן וארכוב מסדי נתונים.

בנוסף, הכריזה EMC על שיפורים בחבילת הגנת הנתונים Avamar 7, שתומכת כעת בכל עומסי העבודה של כלל מרכזי הנתונים הגדולים, אשר מופנים למערכות דטה דומיין, בתוספת של גיבויים למערכות קבצים ו-NAS/NDMP. הודות לתוספת הזו, כל עומסי העבודה של מרכזי הנתונים המובילים יכולים כעת להיות מוגנים באמצעות פתרון משולב.

כלי NetWorker 8.1 החדש של EMC מציג ניהול תמונת-מצב משולב, הכולל ממשק משתמש חדש מבוסס-אשף, גילוי אוטומטי והקצאה חכמה של אחסון תמונת-מצב. יכולות אלה מספקות לפי EMC גיבויים מהירים ב-50% ושחזור מהיר פי 2.5 בהשוואה לתצורות מבוססות VTL.

Mozy של EMC נועדה להקל על התאמת גיבוי ענן, בתוך שהיא מפחיתה את העלויות ואת המורכבות. ניהול אחסון פשוט יותר פירושו פחות זמן המבוזבז בבקרה על מכסות אחסון ברמת המערכת עצמה. בסופו של דבר, הפעלה נטולת מפתח מאיצה את תהליך ההכנה למשתמשים חדשים, ובאה לידי ביטוי בתאימות וגמישות גדולות יותר.

דיוויד גולדן, נשיא ומנהל התפעול הראשי (COO) של EMC. צילום: פלי הנמר

דיוויד גולדן, נשיא ומנהל התפעול הראשי (COO) של EMC: "מגוון פתרונות הגנת הנתונים ש-EMC השיקה מייצג שילוב מוכח של מוצרים קיימים עם תכונות ופונקציונאליות חדשות, אשר מאפשרות ללקוחות להשתחרר ממוצרי ותהליכי הגיבוי המיושנים ולנקוט בגישה גמישה והוליסטית יותר".

לדברי גאי צ'רצ'וורד, נשיא חטיבת מערכות שיחזור גיבוי ב-EMC, "ארכיטקטורות מזדמנות ומקריות הן תוצאה של משתמשים, אשר מתמודדים עם אתגרי הגנת נתונים פרטניים באופן תגובתי – בעת שהם צצים – ומשתמשים במוצרים ופתרונות יקרים, שלכאורה מספקים את כל הצרכים, אך הופכים קשים לתפעול וקשה לממנם. המוצרים שעליהם הכרזנו היום סוללים את הדרך של לקוחותינו אל האחדה של אסטרטגיות ותשתיות הגנת הנתונים שלהם, ומאפשרים להם להתכונן בצורה פרואקטיבית לאתגרי הגנת הנתונים, אשר מלווים יוזמות טכנולוגיות המחוללות שינוי".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים