אובמה קורא להשתמש בטכנולוגיה כדי לקדם ממשל חדשני ואחראי יותר

נשיא ארצות הברית קרא בנאום בבית הלבן להשתמש בטכנולוגיה לטובת אזרחי המדינה ● הוא ציין, כי נועד עם כל חברי הקבינט ובכירים נוספים, 23 במספר, והנחה אותם "לגבש אג'נדה ניהולית נמרצת עבור הכהונה השנייה שלי כנשיא וליצור ממשל חכם, חדשני ואחראי יותר לאזרחים האמריקניים" ● אובמה מינה את סילביה מתיוז, מנהלת המשרד לניהול ותקציבים של הבית הלבן, לגבש את סדר היום

על רקע הביקורת שספג בשל התמיכה הבלתי מסויגת שלו בשימוש שעושה הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) בטכנולוגיה כדי לרגל אחר משתמשי האינטרנט קרא נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להשתמש בטכנולוגיה לתועלת אזרחי ארצות הברית.

בנאום שנשא בבית הלבן ציין אובמה, כי נועד עם כל חברי הקבינט ובכירים נוספים, 23 במספר, והנחה אותם "לגבש אג'נדה ניהולית נמרצת עבור הכהונה השנייה שלי כנשיא וליצור ממשל חכם, חדשני ואחראי יותר לאזרחים האמריקניים".

נשיא ארצות הברית ציין, כי את הגיבוש של סדר היום החדש תוביל סילביה מתיוז, לשעבר נשיאת קרן וול-מארט (WalMart), שמונתה באפריל לתפקיד מנהלת המשרד לניהול ותקציבים של הבית הלבן. היוזמה לאג'נדה ניהולית היא פרי יוזמה של קודמו של אובמה בתפקיד, ג'ורג' וו. בוש, שלפני ימים אחדים אמר שהוא לא מתחרט עליה. היא כבר הולידה כלים דיגיטליים, דוגמת פורטלים באינטרנט, שמפשטים את עבודת הממשל ומעניקים לאזרחים גישה לנתונים רבים יותר באינטרנט, דוגמת טפסי מס להורדה.

מבלי להזכיר את הוגה היוזמה מנה אובמה מספר מהלכים שבוצעו במסגרתה בתקופת כהונתו הראשונה, ובכלל זה מינוי ראשון של מנהל טכנולוגיה ראשי לבית הלבן (אניש צ'ופרה, שהוחלף ב-2009 על ידי טוד פארק), שימוש במחשבי iPad, שימוש בנתוני לוויין לסיוע במקרי אסון והצבת יעד לחיסכון של 2.5 מיליארד דולרים באמצעות ביטול כפילויות במערכות של הממשל.

"כפי שכולם יודעים, התנהלות מול הממשל היא לא תמיד מתקדמת ולא תמיד ידידותית. בארבע וחצי השנים האחרונות פעלנו לשנות זאת", אמר אובמה והבטיח, כי "נוסיף לאמץ רעיונות טובים מהמגזר הפרטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים