מנכ"ל בלקברי: אנחנו פתוחים להצעות – כולל למכירת החברה

המנכ"ל, תורסטן היינס, הביע נכונות לעסקות רישוי או אפילו למכירה של החברה, לרווחתם של בעלי המניות, שהתאכזבו מההשקה הכושלת של המכשירים החדשים ● בתשובה לשאלה אם הוא מחפש חלופות אסטרטגיות השיב היינס, כי הוא מוכן לשמוע כל הצעה שתעניק ערך לבעלי המניות ● מומחים העריכו שהחברה תיאלץ, בסופו של דבר, לחתום על עסקות רישוי

תורסטן היינס, מנכ"ל בלקברי (BlackBerry), הביע נכונות לעסקות רישוי או אפילו למכירה של החברה. אם מי מהמהלכים האלה יקרה, בעלי המניות של בלקברי צפויים לנשום לרווחה, לאחר שההשקה של המכשירים החדשים של החברה כשלה.

בתשובה לשאלה אם הוא מחפש חלופות אסטרטגיות השיב היינס, כי הוא מוכן לשמוע כל הצעה שתעניק ערך לבעלי המניות, אך הדגיש שעד כה התמקדה החברה ביצירת ערך באמצעות פיתוח של המכשירים החדשים עם מערכת ההפעלה בלקברי 10 (BlackBerry 10).

"בלקברי נמצאת בעיצומו של מפנה ארוך טווח ואני מבטיח לכם שאנחנו משקיעים בכך מאמצים רבים", אמר היינס באסיפה השנתית של בעלי המניות. "החברה תקדם כל אפשרות שתעניק ערך לבעלי המניות".

בעקבות ההצהרה עלה שערן של מניות בלקברי. ג'ון גולדסמית, סגן מנהל אחזקות ב-Montrusco Bolton, שמחזיקה ביותר מ-1.5 מיליון מניות בלקברי, העריך שהחברה תיאלץ, בסופו של דבר, לחתום על עסקות רישוי. "לא אופתע אם בחצי השנה הקרובה נשמע על אפשרויות שונות שנבחנות ובכלל זה מכירה של החברה", אמר.

מאז שפרסמה בלקברי בסוף יוני תוצאות מאכזבות לרבעון השני ותחזית להפסד תפעולי ברבעון הנוכחי, ירד שערן של מניות החברה ביותר מ-30%. אולם, כרגע קשה לראות כיצד תצליח החברה לנגוס נתחים משמעותיים יותר משוק הטלפונים החכמים, בו מובילות אנדרואיד (Android) ו-iOS, חלק מהמשקיעים מאמינים שיימצאו חברות אחרות שישמחו להניח ידיהן על הפלטפורמה של בלקברי.

"אפשר לראות שהוא רציני", אמר על היינס רוס הילי, מנהל תיקי השקעות ב-MacNicol & Associates, שלקוחותיה מחזיקים במניות של בלקברי. "הוא מדבר על שיתופי פעולה ומגלה נכונות למגעים. הוא לא היה אומר זאת אלמלא היו מתקיימות כבר שיחות עם גורם אחד או שניים שמגלים עניין. אפשר לשאוב מכך עידוד מסוים".

באסיפה של בעלי המניות, שנערכה במשרדים הראשיים של בלקברי בווטרלו שבאונטריו, קנדה, הודה היינס שהדרך לשיקום מעמדה של החברה עוד ארוכה, אך ציין שהוא משוכנע שהחברה נמצאת בדרך הנכונה. לדבריו, כבר נראים סימנים ראשונים לגידול בנתח השוק של בלקברי בקצה העליון והתחרותי במיוחד של השוק הלוהט של הטלפונים החכמים.

"לפני שניתן ללכת על שיתוף פעולה אסטרטגי, צריך ליצור ערך מסוים, והערך של החברה לפני 15 חודשים היה נמוך מערכה כיום", טען היינס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים