עובדי המעבדה הראשית של פרטנר: "מפריעים לנו להתאגד"

"נציגי ההנהלה פעלו על מנת שנחזור בנו מחתימתנו על טופסי הצטרפות להסתדרות הלאומית" אמרו העובדים ● "ניסיון הפגיעה בהתארגנותם של עובדי המעבדה הראשית של חברת פרטנר מתרחש יומיים בלבד לאחר שהכרזנו על יציגות עובדי המעבדה בהסתדרות הלאומית", מציינת עו"ד בטי מצר, סמנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית ● פרטנר: "אנו מכבדים את זכות ההתארגנות של העובדים ומאפשרים נוכחות של ההסתדרות הלאומית באתרי החברה

עובדי המעבדה הראשית של פרטנר טוענים, כי "הנהלת החברה החלה להפעיל את כוחה כדי להכשיל את ההתארגנות שלנו". לדברי עובדי המעבדה, "נציגי ההנהלה פעלו על מנת שנחזור בנו מחתימתנו על טופסי הצטרפות להסתדרות הלאומית".

ההסתדרות הלאומית פנתה בשבוע שעבר להנהלת חברת פרטנר בדרישה לחדול מפגיעה בזכות עובדי החברה להתארגן במסגרתה ולפצותה על פי הקבוע בחוק. הפנייה, שהוגשה באמצעות עו"ד גל גורדיסקי, הוגשה בעקבות פעולות שבהן נקטה הנהלת חברת פרטנר, לטענת העובדים, על מנת לפגוע בזכות העובדים להתארגנות במסגרת ההסתדרות הלאומית.

"ניסיון הפגיעה בהתארגנותם של עובדי המעבדה הראשית של חברת פרטנר מתרחש יומיים בלבד לאחר שהכרזנו על יציגות עובדי המעבדה בהסתדרות הלאומית", מציינת עו"ד בטי מצר, סמנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרותה לאומית. "אנו לא נאפשר פגיעה בזכותו הבסיסית של כל עובד ועובד להתארגן למען שמירה על זכויותיו במקום העבודה ומי שעושה זאת יבין כי יש לכך מחיר כבד", מוסיפה.

לפני כשבוע הכריזו עובדי המעבדה הראשית של פרטנר על יציגותם. לדבריהם, הם נחשבים ליחידת מיקוח בתוך החברה, ולאחר שכמחצית מתוך 120 עובדי המעבדה חתמו על טופסי הצטרפות להסתדרות הלאומית הם נחשבים לארגון יציג.

נציג העובדים במעבדה הטכנית הארצית של פרטנר בפתח תקווה מספר, כי נציגים מטעם הנהלת החברה הגיעו למעבדה  על מנת להביא לביטול הצטרפות עובדיה להסתדרות הלאומית: "ברגע שנכנסה חבורת עובדי פרטנר והחלה לנסות לשכנע אותנו לחזור בנו מההצטרפות להסתדרות הלאומית, היה ברור לנו שהם פועלים בשליחות ההנהלה. הם ניגשו לכל אחת ואחד על מנת לשכנעו לחזור בו בהצטרפות להסתדרות הלאומית", הוא מספר. עוד הוא מציין כי כמה מעובדות המעבדה אף חילקו לשאר העובדים טופסי ביטול הצטרפות להסתדרות הלאומית.

בפרטנר טוענים, כי העובדים שחזרו בהם מחתימתם עשו זאת לאחר שגילו כי ההצטרפות לארגון כרוכה בתשלום.

מחברת פרטנר נמסר, כי "אנו מכבדים את זכות ההתארגנות של העובדים ומאפשרים נוכחות של ההסתדרות הלאומית באתרי החברה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    ראוי שהנהלת פרטנר תפיק לקחים מהבריונות של הנהלת פלאפון, שניסתה לבלום התאגדות עובדים ואכלה אותה בגדול. על המעסיקים להפנים, שלציבור נמאס להיות עבדים והם יאבקו על זכותם להיות עובדים בעלי זכויות וקבלת יחס הוגן מהמעבידים. למעסיקים גם כדאי להבין, שמעובד מרוצה אפשר לקבל תפוקה טובה, עם פריון עבודה גבוה ורצון להשקיע. לעומת זה, עובד לא מרוצה יחפש איך לתחמן את ה מעסיק.

אירועים קרובים