גרטנר: לנובו עקפה לראשונה את HP בשוק ה-PC

היצרנית האמריקנית איבדה את המקום הראשון בשוק, בו החזיקה בשנים האחרונות, לטובת לנובו הסינית שמחזיקה ב-16.7% נתח שוק - כך על פי נתונים שפרסמו חברות המחקר גרטנר ו-IDC ● שוק ה-PC ככלל התכווץ בכ-11% במהלך הרבעון השני

היקף המכירות העולמי של מחשבי PC ירד ברבעון השני של השנה בכ-11% – כך על פי נתונים שפרסמה אתמול (ד') חברת המחקר גרטנר (Gartner). היה זה הרבעון החמישי ברציפות שבו ירד היקף המכירות בשוק של מחשבי ה-PC, זאת בעקבות כרסום מתמשך מצד מחשבי הלוח הזוכים לפופולריות רבה.

בתום תקופת השפל הממושכת ביותר בהיסטוריה של ענף ה-PC, איבדה HP האמריקנית את המקום הראשון בין היצרניות לטובת לנובו (Lenovo) הסינית, שהפכה ליצרנית המובילה של מחשבים אישיים עם נתח של 16.7% מהשוק. "מחשבי לוח זולים מחליפים מחשבי PC בקצה התחתון של השוק – בשווקים בשלים ובשווקים מתפתחים כאחד", הסבירה מיקקו קיטגאווה, אנליסטית בגרטנר.

זאת ועוד, על פי נתונים שפרסמה אתמול IDC, השוק של מחשבי ה-PC התכווץ בשיעור גדול עוד יותר – 11.4% פחות לעומת הרבעון הקודם. "אנו עדיין מצפים לשיפור מסוים בצמיחה ברבעון השני של השנה", ציין ג'יי צ'ו, אנליסט מ-IDC.

בסך הכל, על פי נתונים של גרטנר, נמכרו ברבעון שהסתיים בחודש יוני 76 מיליון יחידות של מחשבי PC, בהשוואה ל-85.3 מיליון יחידות ברבעון המקביל אשתקד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים