קולונל (מיל') מארק ג'יימסון, CSFI: "התוכנית האמריקנית לאבטחת סייבר – צעד בכיוון הנכון, אבל לא מספיק"

"חינוך ההנהגה הוא בזבוז זמן, אם כי כשאנחנו עושים זאת, אנחנו מלמדים גם את עצמנו", אמר קולונל (מיל') ג'יימסון, חבר מועצת המנהלים של CSFI ● הוא דיבר על שיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית בתחום ואמר, כי "אנחנו צריכים לראות איך הן חולקות מידע ובו בזמן שומרות על דברים מסוימים לעצמן" ● "הממשל האמריקני מוצא דרכים לעבוד עם בנות הברית שלו, כמו ישראל, בתחום", ציין

"התוכנית האמריקנית לאבטחת סייבר מציגה מה קורה בתחום. זה צעד בכיוון הנכון, אבל לא מספיק", כך אמר קולונל (מיל') מארק ג'יימסון, חבר מועצת המנהלים של CSFI. קולונל (מיל') ג'יימסון היה קצין ביחידה הטכנולוגית של חיל האוויר האמריקני וחלק ממפקדת הסייבר של ארצות הברית.

ג'יימסון דיבר במסגרת ועידת הסייבר השנתית. הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, נערכה שלשום (ג') במשרדי המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) בתל אביב, בהשתתפות כ-300 מקצועני אבטחה מהמגזרים הביטחוני והציבורי, ומהתעשייה. את הכנס הנחה אל"מ (מיל') ד"ר גבי סיבוני, ראש תוכנית לוחמת סייבר במכון.

בדבריו התייחס ג'יימסון לשיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית בתחום אבטחת הסייבר ואמר, כי "אנחנו צריכים לראות איך הן חולקות מידע ובו בזמן שומרות על דברים מסוימים לעצמן. הממשל האמריקני מוצא דרכים לעבוד עם בנות הברית שלו, כמו ישראל, בתחום".

כמו כן, ציין ג'יימסון, כי הוא היה חלק מהכוחות ששלחה ארצות הברית לאפגניסטן. "ניסינו להבין איך אנחנו יכולים לעבוד ביחד עם בעלות הברית שלנו כדי להעביר להן מידע סודי, מאחר שלארצות הברית יש סטנדרטים שונים של אבטחת מידע לעומת מדינות אחרות וארגונים כמו נאט"ו (NATO)".

"אנחנו מבזבזים זמן בחינוך ההנהגה"
הוא דיבר על משחקי מלחמה בתחום הסייבר בהם השתתף ואמר, כי "באבטחת מידע, לא צריכים להיות תגובתיים אלא אסטרטגיים. כדי להפעיל את ההנהגה צריך לעשות ניסויים רבים, משחקים של שעות על שעות, ולהעלות התרחשויות אפשריות שונות. חינוך ההנהגה הוא בזבוז זמן, אם כי כשאנחנו עושים זאת, אנחנו מלמדים גם את עצמנו".

"מהניסיון שלי, אנשי אבטחת המידע בצבא מגיעים מתחומים שונים: החלל, היבשה, הנחתים, האוויר וכדומה. צריך לבנות את כוח הלחימה מהם. תרגולים חשובים כדי להבין את האתגרים". אולם, הוא אמר, "יש כישרונות שאנחנו מפספסים במשחקי המלחמה בסייבר".

ג'יימסון ציין, כי "כל הגורמים חייבים להיות מעורבים יחדיו באבטחת מידע – הממשל, האקדמיה והתעשייה. יש ארגונים רבים שיש להם מומחים ואינטרסים בתחום אבטחת המידע, וצריך לעדכן אותם במידע. אנחנו עובדים עם רשויות וארגונים שונים, והאתגר הוא לעבוד ביחד".

בנוסף, התייחס הקולונל בנאומו לנושא החדשנות. הוא אמר, כי "חדשנות היא לא רק מוצרים אלא גם רעיונות. לכל אחד יש כיום סמארטפון. בכל שנה וחצי בערך יוצא iPhone חדש. אם מסתכלים על עובדה זו, על מכשירי האנדרואיד (Android) ובכלל, על הטכנולוגיה שיש לנו ולילדים שלנו בכיס, אפשר לראות שהחדשנות מהירה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים