דוד נורדל, New Global Markets: "מנהלי הבנקים לא מבינים ולא רוצים להבין סייבר"

"יש מתח בין מנהלי העסקים במגזר הפיננסי לאלה שמנסים להגן עליהם מיחשובית; בנק שמשקיע מיליונים באבטחת מידע לא רוצה לדעת על ליקויים באבטחת המידע אצלו", אמר נורדל, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "הממשלות צריכות לפעול ולא לחכות, ולהכריח את המוסדות הפיננסיים לפעול"

"מנהלי הבנקים לא מבינים סייבר ולא רוצים להבין. נפגשתי עם מנהל בנק בשבוע שעבר והוא הודה בזה בפניי. יש מתח בין מנהלי העסקים במגזר הפיננסי לאלה שמנסים להגן עליהם מיחשובית. בנק שמשקיע מיליונים באבטחת מידע לא רוצה לדעת על ליקויים באבטחת המידע אצלו", כך אמר דוד נורדל, מנכ"ל New Global Markets.

נורדל דיבר במסגרת ועידת הסייבר השנתית. הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, נערכה שלשום (ג') במשרדי המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) בתל אביב, בהשתתפות כ-300 מקצועני אבטחה מהמגזרים הביטחוני והציבורי, ומהתעשייה. את הכנס הנחה אל"מ (מיל') ד"ר גבי סיבוני, ראש תוכנית לוחמת סייבר במכון.

לדברי נורדל, "אחת הבעיות החשובות ביותר היא שמכיוון שהמגזר הבנקאי כה תחרותי ורוצה להתקדם בטכנולוגיה, הוא רוצה להעלות פלטפורמות טכנולוגיות חדשות וזה מפריע לאבטחת המידע".

הוא הוסיף, כי "ממשלות לא מגיבות למתקפות כמו שצריך. הן מנסות אבל לא תמיד מצליחות. הממשלות צריכות לפעול ולא לחכות, ולהכריח את המוסדות הפיננסיים לפעול".

נורדל דיבר על מה שקורה בבריטניה בכל הנוגע לאבטחת מידע במגזר הפיננסי. הוא ציטט מקורות בממלכה שאמרו שארבעה מתוך חמישה מהבנקים הגדולים בה לא מוגנים מספיק ממתקפות סייבר. "Bank Of England מבין כיום שזה משבר. אנשיו לא יושבים במנוחה אלא עובדים קשה מאוד כדי להתמודד עם מתקפות סייבר", אמר. נורדל ציין שדברים דומים קורים בארצות הברית.

"המגזר הפיננסי הוא שליש מכלכלת בריטניה, בין המדינות בעלות השיעור הגבוה ביותר. הממשלה הבריטית מפחדת שמתקפות סייבר חוזרות ונשנות יפגעו בכלכלה של המדינה, כולל במגזר הביטחוני. תקצוב המגזר הביטחוני מושפע מהיכולת לאסוף כספי מסים ומתקפות על הבנקים עלולות לחבל בכך קשות", הוסיף.

עוד אמר נורדל, כי העובדה שהמגזר הפיננסי הוא גלובלי לחלוטין ו-"כל בנק קשור לבנק אחר דרך מערכות ותשתיות המיחשוב" יוצרים סיכונים חדשים.

כמו כן, הוא דיבר על מתקפות בעולם הנייד. "המובייל חוצה גבולות, ניתן לשלוח באמצעותו כסף מכאן לכל מקום בעולם. אפשר גם לשלוח כסף לצד שלישי ורביעי ולהיות מותקף על ידי האקר ממדינה חמישית. הרבה דברים במגזר הפיננסי עוברים דרך המובייל ועם חלקם רוב הרגולטורים לא יודעים להתמודד, הם עדיין לומדים אותם. כל זה עושה את התעשייה פגיעה יותר. ניתן לחדור מיחשובית לכל מקום, הכול פתוח לגורמים עוינים".

לסיכום, אמר נורדל, כי "תעשיית הבנקים בנויה על אמון. המתקיפים רוצים להחריב זאת ואם הם יצליחו – זה הסוף של התעשייה הפיננסית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים