עידית שרויטמן, מנמ"רית קוקה קולה: "מנהל הרכש והמנמ"ר שותפים ביצירת חדשנות לארגון"

אנשי הרכש והמנמ"רים חייבים לעבוד ביחד, זה לצד זה, אמרה שרויטמן במפגש הראשון של פורום מנהלי הרכש וה-IT של אנשים ומחשבים, CIPO ● לדבריה, "חלוקת העבודה בין המנמ"ר לאיש הרכש צריכה להיות מוגדרת ומערכות המידע חייבות לתמוך בכל מיני תהליכים בפרויקט הרכש החיצוני" ● זיו ברץ, מנכ"ל מוביסק ולשעבר מנהל הרכש של נטפים: "על מנהלי הרכש להשתדל להיות מתואמים עם ה-IT"

עדית שרויטמן, סמנכ"לית מערכות מידע בחברה המרכזית למשקאות קלים. צילום: קובי קנטור

"מנהל הרכש הוא שותף מלא של המנמ"ר במשימתו לייצר חדשנות לארגון. הציפייה העיקרית ממערכות המידע היא לתת מענה לבעיות הקריטיות של הארגון ולחדש כל הזמן", כך אמרה עידית שרויטמן, מנמ”רית קוקה קולה בישראל. שרויטמן אמרה את הדברים במפגש הראשון של פורום מנהלי הרכש וה-IT של אנשים ומחשבים, CIPO, שנערך ביום ה'.

היא התייחסה בדבריה למערכת היחסים הנדרשת בין המנמ"ר למינהל הרכש במציאות המשתנה של עולם ה-IT. שרויטמן ציינה, כי האגף בראשותו היא עומדת מספק שירותים לכל חברות הקבוצה. "לפני שנה נערך שינוי ארגוני שבמסגרתו הוקם גוף רכש מרכזי של כל הקבוצה", אמרה. "עד אז, כל אחד עבד במקביל. ההנהלה הגיעה למסקנה שיש יתרון לגודל".

במסגרת זו הצטרף לאגף איש רכש שעובד בצמוד עם שרויטמן ואנשי מערכות המידע של קוקה קולה בארץ. שרויטמן אמרה, כי המסר המרכזי של הפורום הוא שאנשי הרכש והמנמ"רים חייבים לעבוד ביחד, זה לצד זה. "עשינו את מרבית הפעילות שנועדה להביא חדשנות בליווי צמוד של איש הרכש", אמרה. כדוגמה, היא הביאה את פרויקט המסופונים, מחשבי הלוח לסוכנים ועוד, שנערך בקבוצה.

"חלוקת העבודה בין המנמ"ר לאיש הרכש צריכה להיות מוגדרת. כמו כן, מערכות המידע חייבות לתמוך בכל מיני תהליכים בפרויקט הרכש החיצוני. גם בפרויקטים מורכבים יותר, כמו פרויקט BI ארגוני, חשוב לנצל את איש הרכש כדי להשיג את המטרה. ואכן, בפרויקט שבוצע אצלנו איש הרכש סייע", הוסיפה שרויטמן.

בהמשך היא התייחסה לקונפליקט הטבעי הקיים בין איש הרכש למנמ"ר, בעיקר על סמך פערי הידע שקיימים. "יש להפנים שבראש ובראשונה, איש הרכש הוא שותף של המנמ"ר להשגת חיסכון והתייעלות", ציינה. "מעבר לזה, על מנהל הרכש לעקוב כל הזמן אחרי החדשנות, להיות קשוב לרחשי השוק, לשמור על מספר ספקים איכותי ולוודא שיש להם נאמנות כלפי החברה. עליו לבצע סקרי מחירים ולא להסתפק בכך שפעם בשנה חותמים על הסכם שנתי".

"העצה הכי חשובה היא לעבוד חכם", הוסיפה שרויטמן. "כסף זה דבר חשוב, אבל חייבים להסתכל על התועלת. לא די בהשגת מחיר זול, יש לבדוק מה מקבלים בתמורה. נדרשת התמקצעות של איש הרכש והבנה בתחום שהוא עוסק בו".

זיו ברץ, מנכ"ל מוביסקהיא סיכמה באומרה, כי "השותפות בין המנמ"ר לאיש הרכש צריכה להיות סוג של זוגיות, עם מוכנות לוויתורים. על שניהם להבין שהם משרתים את אותה המטרה ורוצים להצליח".

"המשימה: איך עוזרים ל-IT לנצח"
זיו ברץ
, שנכנס באחרונה לתפקיד מנכ"ל מוביסק ועד לא מכבר כיהן כמנהל הרכש של נטפים, אמר שהדבר הראשון שהפנים בתפקידו בנטפים הוא ש-"כמנהל רכש של IT, עליך ללמוד ולהתעדכן כל הזמן. הלכתי לכל הכנסים המקצועיים, נסעתי לתערוכות. בתערוכת המובייל בברצלונה נוכחתי לדעת כיצד מנמ"רים משתפים פעולה עם מנהלי רכש. זה צריך להיות המודל של הפורום הזה: לימוד, שיתוף פעולה והפריה הדדית". יצוין, כי ברץ הוא מיוזמי הקמת פורום CIPO.

בהמשך דבריו תיאר ברץ כיצד אנשי ה-IT ומנהל הרכש עבדו ביחד בנטפים, חברה ישראלית מצליחה, שפרושה בכל העולם. "אחד האתגרים היה לסייע למנהלי הרכש לבצע את עבודתם בעזרת המערכת של סאפ (SAP) שהייתה בנטפים", אמר. "למדנו עם הזמן להתגבר על אתגרים כמו העובדה שמנהל ה-IT ומנהל הרכש כלל לא מדברים באותה שפה. החלק של מנהל הרכש נתפס תמיד בצד של המחיר, וזו טעות חמורה. זה בא לידי ביטוי בעיקר כשמגיעים להנהלה ומבקשים אישורים על פרויקטים. לכן, הגענו למסקנה שתמיד צריך להשתדל להיות מתואמים עם ה-IT. כל אחד מאתנו מביא את החלק שלו. המשימה שהצבנו לעצמנו היא איך עוזרים ל-IT לנצח".

דובר נוסף במפגש היה עו"ד זיו אופר, ראש תחום ניהול חוזים בתעשייה האווירית, שדיבר על נקודות מפתח בהסכמי רכש IT. המפגש נחתם בפנל בהנחיית ברץ ובהשתתפות חברי ועדת ההיגוי של הפורום: שי גוטמן, מנמ"ר UPS, ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי, עמית שפירא שלו, מנהלת הרכש בפלאפון, אבי מנשה, מנהל הרכש בתעשייה אווירית, ויוני ראוכברגר, מנמ"ר קל אוטו. במסגרת הפנל הם דנו בדילמות השונות בשיתוף פעולה בין מנמ"רים למנהלי רכש והגיעו למסקנה ששני הצדדים צריכים להסתכל זה לזה בגובה העיניים. עלה מהפנל, כי איש הרכש שמגיע לעבוד באגף מערכות המידע חייב לגלות יכולת להרחבת אופקים, להכיר את הנושאים בהם עוסק האגף ולהתעמק בהם, מעבר לסיוע לחיסכון ולהתייעלות בניהול פרויקטים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים