טוויטר מסרה לתביעה בצרפת פרטים של מפיצי הודעות אנטישמיות

הרשת החברתית מסרה לתביעה הכללית של צרפת כתובות IP וכתובות דואר אלקטרוני בעקבות הסכם אליו הגיעה עם איגוד הסטודנטים היהודיים של צרפת, שיחד עם ארגונים אחרים תבע אותה בעקבות ביטויים אנטישמיים שפורסמו בה ● נשיא האיגוד אמר שמסירת הפרטים הייתה "ניצחון חשוב למאבק בגזענות ובאנטישמיות ותזכורת שאי אפשר לומר כל דבר באינטרנט" ● לדבריו, "טוויטר לא תשמש עוד כמחסה לגזענים ואנטישמים, שחושבים שהם יכולים לפעול באנונימיות מוחלטת"

בתום קרב משפטי שנמשך חודשים ארוכים מסרה טוויטר (Twitter) לתביעה בצרפת נתונים שיסייעו לזהות מפיצים של הודעות אנטישמיות מסוימות.

הקרב המשפטי נוהל על ידי ארגונים יהודיים וארגונים שפועלים נגד גזענות, שתבעו את טוויטר בדרישה לספק נתונים שיאפשרו לזהות מפיצים של הודעות אנטישמיות עם התג unbonjuif# ("יהודי טוב" בצרפתית) ברשת החברתית. בתחילת השנה שעברה הורה בית משפט לחברה למסור את הנתונים המבוקשים, אך זו ערערה על פסק הדין – ערעור שנדחה.

טוויטר הודיעה בסוף השבוע, כי הגיעה להסכם עם איגוד הסטודנטים היהודיים של צרפת (UEJF), אחד הארגונים שתבעו את החברה. בעקבות ההסכם סיפקה הרשת החברתית את פרטי המשתמשים, ובכלל זה כתובות IP וכתובות דואר אלקטרוני, לתביעה הכללית של צרפת. ההסכם שם קץ לסכסוך המשפטי.

בהודעה שפרסמו שני הגופים נכתב, כי "בעקבות הדיונים שנערכו בין הצדדים ובתגובה לצו המשפטי התקף, סיפקה טוויטר לרשויות בצרפת את הפרטים המזהים של משתמשים מסוימים שסגן התובע מאמין, כי הפרו את החוק בצרפת".

המקרה נחשב לציון דרך חשוב בניסיונות לאזן בין חופש הביטוי באינטרנט לחוקים מקומיים נגד גזענות. החוק הצרפתי אוסר על הכחשת שואה וביטויים אנטישמיים, אך חוק זה אינו חל על טוויטר, משום שהיא יושבת בארצות הברית.

ג'ונתן חיון, נשיא UEJF, אמר שמסירת הפרטים הייתה "ניצחון חשוב למאבק בגזענות ובאנטישמיות. ההסכם הוא תזכורת שאי אפשר לומר כל דבר באינטרנט. טוויטר לא תשמש עוד כמחסה לגזענים ואנטישמים, שחושבים שהם יכולים לפעול באנונימיות מוחלטת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים