גוגל מפתחת גרסה של המשקפיים שלה לכלבים – עוד לפני שהם הושקו לבני אדם

הגרסה החדשה, אותה מפתחת גוגל בשיתוף עם המכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה, מיועדת לכלבים שאומנו לגלות פצצות ● החוקרים מדווחים, כי כבר ערכו ניסוי מוצלח של מתג שכשינשכו אותו יישלח למפעילים המידע שהם רואים באמצעות המשקפיים

המשקפיים של גוגל (Google) עוד לא הושקו לבני אדם, אולם במעבדות של החברה כבר שוקדים על גרסה שתותאם לכלבי עבודה – כך עולה מידיעה שהופיעה ב-MIT Technology Review.

על פי הדיווח, גוגל מפתחת את הגרסה בשיתוף המכון הטכנולוגי של מדינת ג'ורג'יה. טד סטרנר, המנהל הטכני של Google Glass, פועל בשיתוף עם פרופסורים מהמכון לפתח גרסה של המשקפיים שתותאם לכלבים שאומנו לגלות פצצות, למשל, ותאפשר למפעילי הכלבים לראות את העצמים שבהם הם מבחינים. על פי אחת האפשרויות שנבדקות, כדי לשלוח את המידע למפעיל ינשכו הכלבים מתג מיוחד. בדרך כלל, בעקבות הלחיצה על המתג יועבר סרטון וידיאו שבו יוכלו המפעילים לצפות בתצוגה עילית.

לפי מלודי ג'קסון, מרצה מהמכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה, בניסויים שנערכו בשלושה כלבים הם הפעילו את המתג בהצלחה בעזרת הפה. מלבד כלבים שאומנו לגילוי פצצות, יוכלו המשקפיים של גוגל לסייע גם לכלבי נחייה של עיוורים להודיע לבעליהם מתי עליהם לצאת מהבית או מתי הם רעבים, ציינה ג'קסון.

אירועים קרובים