רוצים להיות בטוחים שהילד לא נשאר בטעות ברכב? יש אפליקציות שיכולות לעזור

קיימות אפליקציות רבות שמזכירות להורים לבדוק שלא שכחו את הילד במכונית ולמנוע אסונות כמו אלה שאירעו בשבועיים האחרונים ● אפליקציית Baby Reminder, שמיועדת למכשירי iOS, מאפשרת להגדיר מתי מסיעים את הילדים, מאתרת את המכונית ושולחת הודעות קוליות ורטט ● משתמשי האנדרואיד יכולים להוריד את Don't Forget Your Baby - אפליקציה שמצריכה שימוש בבלוטות' ושולחת תזכורת ברגע שהקישור בין התקן הבלוטות' למכשיר ניתק

שלושת המקרים בהם שכחו הורים את ילדיהם וגרמו למותם במהלך השבועיים האחרונים והתדהמה שאחזה בציבור בעקבות כך העלו את השאלה אילו אפליקציות יכולות לסייע לא לשכוח את הקטנצ'יק ברכב. בחרנו לסקור בפניכם שתי אפליקציות וגאדג'ט אחד שיכולים לעזור כדי שלא יקרה אסון.

אפליקציית Baby Reminder, פרי פיתוח ישראלי, מיועדת למכשירי ה-iOS של אפל (Apple) ומאפשרת להגדיר את הימים והשעות שבהם בדרך כלל מסיעים את הילדים לגן, לבית הספר ולחוגים – ומהם בחזרה. האפליקציה נעזרת ב-GPS כדי לזהות היכן הרכב נוסע, החל מהתחלת הנסיעה ועד לעצירה המוחלטת ביעד. היא יודעת לזהות בנוסף עצירות של הרכב ברמזורים ובתמרורים. לאחר העצירה המוחלטת שולחת האפליקציה לשלוח הודעות קוליות ורטט במכשיר שמזכירים לבדוק מה קורה עם הילד, עד שמפסיקים אותם באופן יזום.

עוד אפליקציה ישראלית, בשם המעשי מאוד Don't Forget Your Baby, מיועדת לסביבת אנדרואיד (Android) ואפשר להתקין אותה גם במכשירים ישנים יחסית, שמפעילים את גרסה 2.0.1 (ומעלה, כמובן) של המערכת. אפליקציה זו משתמשת ביכולת חיבור הבלוטות' של הטלפון החכם, מה שאומר שכדי להפעיל אותה צריך שיהיה ברכב התקן בלוטות', שרצוי שיונח ליד הילד, שיהיה צימוד בין הטלפון להתקן ושהם אכן יתקשרו זה עם זה. לדוגמה, אפשר להשתמש לצורך העניין באוזניית בלוטות' ישנה. אם יוצאים מהמכונית ומתרחקים ממנה מרחק שעולה על 10 מטרים, הצימוד בין המכשיר להתקן ניתק באופן טבעי. באותו רגע מתחיל היישום להשמיע, באנגלית, את הביטוי Don't forget your baby. יצוין שהאפליקציה לא פועלת כלל במקרה שאפשרות הבלוטות' לא פעילה בטלפון.

יש גם גאדג'טים שיכולים לעזור. אחד מהם הוא ChildMinder Smart Clip System של Baby Alert International, שניתן לרכישה באתר החברה תמורת 69.95 דולרים. גאדג'ט זה מיועד למושבי בטיחות של ילדים בגילאי 0-6 בהם יש סגירה קדמית. מצד אחד מחליפים את קליפ הסגירה בקליפ שכולל משדר ומצד שני מחברים את יחידת ההתראה לצרור המפתחות. ברגע שסוגרים את הקליפ על הילד, המערכת מתחילה לעבוד. אם המרחק בין הקליפ ליחידת ההתראה עולה על חמישה מטרים, שני חלקי המערכת מתחילים לצפצף – בשני קצותיה. מכאן שגם אם שוכחים את יחידת ההתראה בבית או משתמשים בטעות בצרור מפתחות אחר להתנעת הרכב, ברגע שסוגרים את הקליפ הוא יתחיל לצפצף, כדי להזכיר שיחידת ההתראה נשכחה.

היישומים והמכשירים שמצוינים כאן הם רק קצה המזלג. בנוסף, קיימות מערכות שמיועדות לרכבי הסעות ומערכות מורכבות יותר, שעובדות על גלאי נפח. כך או אחרת, הורדת אפליקציה רלוונטית ולעומת זאת מחיקת האפשרות ש-"לי זה לא יקרה" יכולות למנוע את האסון הבא.

אירועים קרובים