סקירה: Xerox WorkCentre 6015 – מכונה שמשלבת יכולות הדפסה, פקס, סריקה וצילום

ה-Xerox WorkCentre 6015 היא מכונה קומפקטית, עם טונרים פשוטים להחלפה והדפסה באיכות גבוהה ● החסרונות: עם זאת, צילום המסמכים מאכזב, ניסיון לעבוד איתה באמצעות רשת אלחוטית לא עלה יפה ומחירה יקר מדי - 1,585 שקלים ● הציון הסופי: 70

אפשר לשכוח ממדפסות הלייזר של פעם. המדפסות של ימינו קרובות יותר מתמיד לתבנית העבודה של מזרקות הדפסת הדיו. כבר לא מדובר בטונרים ענקיים שקשה בכל פעם להכניס למקום מבלי להתלכלך או במדפסות לייזר צבעוניות שנמצאות מעבר להישג ידם של משתמשים שונים – פרטיים, משרדים קטנים או ביתיים. מדפסות הלייזר של היום מציעות צבע ומבנה קומפקטי, וכל זה במחירים בסיסיים בהחלט לא נוראיים. הן אפילו לא מדיפות ריחות ולא רעשניות כמו פעם.

ה-Xerox WorkCentre 6015, מכונה משולבת שמציעה בנוסף יכולות פקס, סריקה וצילום, היא דוגמה טובה למדפסת שכזו, לפחות בחלק מהפרמטרים. מעבר לממדים הקומפקטיים שלה, שדומים מאוד לאלה של מכשירים משולבים מבוססי טכנולוגיית הדפסת דיו שמיועדים לכמויות גדולות של עבודה, היא נאה מאוד לעין. לוח הבקרה והחלק הקדמי שלה, שכולל מעין מדף יציאה שמשולב בגוף המדפסת, צבועים בכחול נייבי שמשתלב היטב בצבע הקרם הכללי של שאר חלקי הגוף.

הדבר הכי בולט מתגלה כשפותחים את המכסה הימני של מדפסת המעבר היחיד (One Pass) ומגלים את הטונרים. כל ארבעת הטונרים עומדים זה לצד זה, והוצאתם כדי להחליפם בחדשים פשוטה עד מאוד ודורשת לחיצה על כפתור אחד קטן בלבד. למעשה, מדובר בטונרים שנראים כמו מחסניות דיו גדולות והעבודה עמם היא בדיוק באותה רמה. אין בעיה להחליף אותם. כל אחד במשרד יכול לעשות בקלות ולשמור על ניקיון הידיים.

פתיחת המכסה הקדמי מעלה את מחסנית ההזנה של המדפסת, שמעליה יש עוד מגש שמיועד להנחת עד 10 דפים כשצריך לבצע הדפסות שדורשות דפים מיוחדים, לדוגמה מדבקות. המחסנית יכולה להכיל עד 150 דפים רגילים, כ-50 יותר ממה שיכול להכיל מגש היציאה. ההכנסה של הדפים, גם למחסנית הראשית וגם למגש המיוחד, קלילה מאוד. מעבר לכך מצוידת המדפסת במזין אוטומטי עליון (ADF) בו אפשר להניח עד 20 עמודים לעבודה נוחה בעת שרוצים לשלוח פקס או לצלם מסמך.

תפעול המדפסת מבוצע דרך לוח הבקרה שממוקם בצד הקדמי שלה, כשבדגמי ה-N וה-NI יש גם שמונה כפתורים לחיוג מהיר לשליחת פקסים. ניתן להגדיר את הכפתורים, כמו את ספר הכתובות של המדפסת, בתוכנית עזר שאפשר להתקין אותה במחשב או באמצעות ממשק בדפדפן, במקרה של ה-NI. ב-NI ניתן להשתמש בממשק הדפדפן גם כדי לבצע את כל הגדרות המערכת בעוד שבדגמים האחרים, כולל ב-B, צריכים לעשות זאת דרך לוח הבקרה. ברירות המחדל של המדפסת לביצוע פעולות השונות ניתנות להגדרה גם הן דרך לוח הבקרה, החל בצילום וכלה בסריקה. במקרה של סריקה ניתן גם לבצע את העבודה ולשלוח אותה ישירות להתקן USB שמחברים מחלק התחתון הקדמי של המדפסת.

לפי נתוני ההדפסה המסופקים אפשר להגיע לקצב של 15 עמודים בדקה בהדפסת שחור-לבן ול-12 עמודים לדקה בצבע. בבדיקות שביצעתי, 50 הדפסות של דף טקסט מוורד (Word) הסתיימו לאחר שלוש דקות וחצי, כשהמדפסת הייתה דלוקה ומוכנה לעבודה, כארבע שניות לדף, או בדיוק הקצב שציינה החברה. לאחר מכן שלחתי להדפסה תמונה בגודל A4 מלא ו-20 העתקים שלה סיימו לצאת מהמדפסת לאחר 3:02 דקות, או כתשע שניות לדף ושבעה עמודים לדקה. מדובר בקצב מוצלח להדפסות מעין אלה.

עם זאת, יש לקחת בחשבון שממצב המתנה לוקח למדפסת כ-25 שניות להתחיל לעבוד. זה בא לידי ביטוי באופן מדויק בבדיקה שביצעתי: 12.22 שניות להדפסת דף יחיד במצב פעולה, 38.5 שניות ממצב המתנה.

האכזבות: מצילום המסמכים ומהחיבור לרשת האלחוטית
העבודה במצב פקס משביעת רצון אף היא, אולם צילום המסמכים מאכזב מאוד. צילום דף אחד מה-ADF דרש לא פחות מ-46.86 שניות. מהפלטה הראשית לקח הצילום מעט יותר – 51.01 שניות. צילום של 50 העתקים מאותו הדף, מהפלטה, לקח 3:35 דקות – קצת יותר מדי עבור צילום בשחור-לבן.

האכזבה המשמעותית השנייה התגלתה בעת שניסיתי לחבר את המדפסת לרשת האלחוטית שלי. על אף שבחיבור לרשת ולמחשב מקומי לא הייתי זקוק לשום מאמץ ויכול הייתי להתחיל לעבוד בתוך דקות ספורות, כל הניסיונות שלי להביא את המדפסת למצב עבודה במצב אלחוטי לא צלחו, אף על פי שהיא תומכת בחיבור כזה, באמצעות תקן WPS. הפעלתי את התכונה מלוח העבודה של הנתב שלי ובהגדרות המדפסת בחרתי באפשרות החיבור האוטומטי. לוח הבקרה אישר את חיבור המדפסת ולאחר כ-40 שניות המדפסת הפעילה את עצמה מחדש וסימנה שהיא מחוברת באופן אלחוטי, למרות זאת, שלושה מחשבים שונים, תחת חלונות 7 (Windows 7) ו-8, לא זיהו את המדפסת ובנוסף, לא צלח ניסיון להגדיר אותה באופן ידני.

המדפסת עולה 1,585 שקלים – מחיר לא יקר מדי בהשוואה למדפסות לייזר צבעוניות, אבל הטונרים ממש לא זולים. המחירים הזולים ביותר שמצאנו היו 307 שקלים לטונר צבעוני (1,000 דפים) ו-402 שקלים לשחור (2,000 דפים). חישוב זריז מראה שהעלות לדף צבעוני קצת גבוהה משקל לדף. בנוסף, המדפסת עצמה מגיעה עם טונרים שמספיקים ל-500 דפים בלבד, וזה מאכזב.

בשורה התחתונה, מדובר במדפסת לעבודה משרדית קלה עבור מי שרוצה איכות קצת גבוהה יותר בהדפסות טקסט, הדפסות צבע טובות ומכשיר שנראה טוב. עם זאת, היא לא יכולה להחליף מכונות צילום אמיתיות ויקרה מדי בכל מה שקשור לתפעול שוטף עבור מי שמרבה להדפיס. מדובר במדפסת קלה לתפעול, גם במקרה של תקלות, ושקטה מאוד, אבל לא בטוח שזה מספיק כדי לפצות על השאר.

הציון הסופי: 70

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים