סקר: פייסבוק מאבדת מכוחה לטובת ווטסאפ

היקף השימוש בפייסבוק נמצא בירידה, ומשתמשים מעדיפים יישומים ורשתות חברתיות אחרות כגון ווטסאפ ויו-טיוב ● בני הנוער הפחיתו את פעילותם ברשת החברתית ב-57%

לא תמיד משתפת פעולה עם משטרת ישראל. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) לא תהיה מאושרת מתוצאות הסקר שערכה בזק, באמצעות TNS: בני הנוער מעדיפים את ווטסאפ (WhatsApp) על פני שימוש ברשת החברתית הפופולרית בעולם. הסקר מראה, כי פייסבוק מאבדת מכוחה לטובת יישומים ורשתות חברתיות אחרות, בהם יו-טיוב (YouTube), ווטסאפ, ועוד.

פייסבוק, מתברר, היא לא היישום השימושי ביותר בכל הגילאים בקרב הנשאלים, שענו כי היו מוותרים על הרשת החברתית לפני שיוותרו על אפליקציות חברתיות אחרות. מתשובותיהם עולה, כי יישום ההודעות מוביל בקרב כל קבוצות הגיל מלבד קבוצת המבוגרים, שציינו את Waze כמועדף עליהם.

נתון מעניין נוסף המאשש את ירידת קרנה של פייסבוק: היקף הפעילות של כל קבוצות הגיל בפייסבוק – ירד. הדעיכה הגדולה ביותר נצפתה בקרב בני הנוער, שהעידו על עצמם כי הורידו ב-57% את פעילותם ברשת החברתית, שבאה לידי ביטוי בפחות סטטוסים, תמונות, תגובות וכדומה.

עוד בדקה בזק בסקר, מהו אמצעי המדיה הבולט להעברת מסרים מסחריים. אם בעבר הטלוויזיה היא זו שהובילה את הענף, הרי שהיום התוצאות מוכיחות כי בקרב בני הנוער והצעירים הפרסום בדיגיטל מוביל, ובקרב קבוצות הגיל הבוגרות יותר הטלוויזיה עדיין שולטת.

רן גוראון, משנה למנכ"ל בזק, ציין עם פרסום הסקר, כי "עולם הדיגיטל משתנה כל הזמן ולכן יש לבחון לפני כל קמפיין היכן נמצא הקהל הרלוונטי שלך. למרות האתגרים שמציבה המדיה החברתית, אני מאמין שפעילות חדשנית תצליח לסחוף אחריה את ההמונים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Dee

    אני משערת, שהסקר נעשה רק בקרב האוכלוסייה הישראלית. מעניין, מה המצב בעולם-כולו. אני חוזרת ומבקשת לחדול מהשגיאה השגורה: הפירוש של "מדיה" הוא "אמצעי-תקשורת" ברבים, ולכן "מדיה חדשים" ולא "מדיה חדשה"!!!

אירועים קרובים