אבנר שטראוס, שטראוס אסטרטגיה: "על המנמ"ר להוביל את מהלך ההתייעלות – זה צו השעה"

"זו הציפיה של הנהלות הארגונים, ואם המנמ"ר לא יעשה זאת - יעשו זאת עבורו, בדרך לא נוחה, שתפגע בכוח אדם ובתהליכי העבודה", אמר מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה במסגרת כנס המפגש החצי שנתי של פורום C3 ● לדבריו, "המינויים של מנמ"רים בבנק הפועלים, בנק לאומי, כלל ביטוח ואחרים, שהם מנהלים מחוץ לתעשיית ה-IT, מסמנים משבר אמון וחוסר הבנה של הגוף העסקי"

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה. צילום: ניב קנטור

"לצד משבר אמון בין הצד עסקי וה-IT, נושא ההתייעלות אינו פריווילגיה זמנית או תגובה למשבר כלכלי כזה או אחר, אלא צו קיומי של ממש, מהלך שעל המנמ"ר להוביל", כך אמר אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה.

שטראוס היה דובר המפתח בכנס המפגש החצי שנתי של פורום C3, מועדון המנמ"רים מבית אנשים ומחשבים. הכנס, בהשתתפות מאות מנמ"רים, התקיים היום (ה') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

לדברי שטראוס, "בשנתיים האחרונות בוצעו כמה מינויים של מנמ"רים, שלא הגיעו ממחלקות ה-IT. מדובר במינויים שלא נראו בעבר והם מסמנים את תחילתה של מגמה. המינויים של מנמ"רים בבנק הפועלים, בנק לאומי, כלל ביטוח ואחרים, שהם מנהלים מחוץ לתעשיית ה-IT, מסמנים משבר אמון וחוסר הבנה של הגוף העסקי. זו הציפיה של הנהלות הארגונים, ואם המנמ"ר לא יעשה זאת – יעשו זאת עבורו, בדרך לא נוחה, שתפגע בכוח אדם ובתהליכי העבודה".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

שטראוס הציג את ה-"פנס" של המנמ"ר, הכולל ארבע רמות של התייעלות שניתן לבצע בארגונים: הוזלת עלות השירותים (חוזים ורכש); הפחתת עלויות פנימיות ב-IT (מקונסולידציה ועד שינוי תהליכים); הפחתת עלויות בהחלטה משותפת של ה-IT והגופים העסקיים (תמחור עסקי, IT Charge Back); והתייעלות בתהליכים עסקיים ותפעוליים באמצעות טכנולוגיה (IT מאפשר ומאיץ). לדבריו, "מרבית הארגונים ביצעו את שתי הרמות הראשונות של ההתייעלות, אך ניתן לקחת את זה לרמות גבוהות יותר של שיתוף פעולה, שביעות רצון ותוצאות – אותן מוביל המנמ"ר".

כדי להתחיל את התהליך, אמר שטראוס, "המנמ"ר צריך ליזום שני דברים עיקריים. הראשון הוא לייצר שקיפות מלאה לגבי פעילות ה-IT, והשני הוא לייצר שיח משותף אמיתי עם הצד העסקי". המטרה, הסביר, "היא לעבור ממצב שבו ה-IT הוא הוצאה כבדה וכואבת, אל מצב בו ה-IT הוא שותף מלא וחיוני, כזה אשר יכול להאיץ כל יוזמה עסקית, תפעולית ובוודאי טכנולוגית". לדבריו, "דוגמה טובה ניתן לראות במינוי של יוסי שנק, מנמ"ר חברת החשמל, אשר מונה השבוע לתפקיד סמנכ"ל. זאת כחלק מההיערכות של חברת החשמל להקמת חברת תשתיות תקשורת, יחד עם קבוצת משקיעים".

שטראוס הציג מתודולוגיה ודוגמאות מארגונים אמיתיים בהם עבודה מסוג זה, בוצעה מאז המשבר של 2008. לדבריו, "עבודות ייעוץ שביצעו וליוו את היישום שלהם, הצליחו להביא בארגונים גדולים לחיסכון בסדרי גודל של עשרות מיליוני שקלים, כ-30% מתקציב ה-IT במקרה המדובר. זאת ועוד: כיוון שזו התייעלות נכונה, היא מביאה גם לשיפור באיכות, בקיצור זמן ההגעה לשוק ובשביעות הרצון של הארגון ולקוחותיו".

"החלטות מסוג זה הינן החלטות מעצבות קריירה", סיכם שטראוס. "תפקיד המנמ"ר והדרג הארגוני שלו הם פועל יוצא של אופן ההתנהלות של המנמ"ר ויכולתו להוביל מהלכים שמשרתים היטב את הארגון בו הוא פועל. יש צורך לייצר ערך עסקי וכלכלי יותר עבור הארגון. ההתייעלות הפנימית של ה-IT היא שקופה, כזו שהלקוחות והמשתמשים הפנימיים לא חשים בה. ההתייעלות לעולם לא תמה: שם המשחק הוא התייעלות מתמדת".

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    אמירה מטעה של מר שטראוס. שימוש ב-IT באירגונים אינו גורם מייעל, אפילו אם ייושם באופן המייטבי. הבעייה היא בכך שהאירגונים הגדולים משקיעים משאבים ומאמצים במיקסום רווחים לרווחת בעלי המניות וההנהלות הבכירות שלהם ולא במיקסום המטרות שלהם. התוצאה אין התמקדות במיטוב תהליכי עבודה, במיטוב שביעות רצון הלקוחות ובאיכות המוצר והשירות - המקומות של-IT יש ייתרון, במקום זה עוסקים בעיקר בתהליכי ניוד מזומנים, בפיצול ומיזוג חברות בת ובניוד מרכזי פעילות. זו גם הסיבה שמנמ"רים בארגונים שצוינו הם מחוץ לעולם ה-IT, שכאמור אין לו ייתרון בנושא. ייתכן שחברות ה-IT כמו החברה של מר שטראוס צריכות להעדיף קמפיין צרכנים שיידרוש מהארגונים רמת שירות ואיכות מוצר ובכך יכפו הלקוחות על הארגונים את מיקסום המטרות שלהם ותהיה עדנה מחודשת ל-IT. מנמ"ר שינסה לעשות זאת בכוחות עצמו ימצא עצמו מחוץ למשחק.

אירועים קרובים