גילי שלזינגר, One1: "המנמ"ר חייב להמציא את עצמו מחדש כדי להשיג ערך עסקי לארגון"

"בעבר, החדשנות הייתה זכות, אך היום היא חובה. המנמ"ר החדש הוא שותף עסקי בארגון, הצלחותיו הן הצלחות עסקיות", אמרה שלזינגר, סמנכ"לית שיווק של One1, במסגרת כנס המפגש החצי שנתי של פורום C3 ● לדבריה, "המנמ"ר מוביל תהליכים בארגון ולא רק מגיב, הוא נמדד ביכולת ליצור קשר עם לקוחות פנימיים"

"המנמ"ר מצוי בשלל מצוקות ואתגרים. אולם בדרכו לבנות את עצמו ולהיות המנמ"ר החדש, האתגר שלו מחייב אותו להתחדש ולהמציא את עצמו בשנית לטובת תנובה של ערך עסקי לארגון", כך אמרה גילי שלזינגר, סמנכ"לית שיווק של One1.

שלזינגר הייתה בין הדוברים בכנס המפגש החצי שנתי של פורום C3, מועדון המנמ"רים מבית אנשים ומחשבים. הכנס, בהשתתפות מאות מנמ"רים, התקיים היום (ה') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג הקבוצה.

"בעבר, החדשנות הייתה זכות", אמר שלזינגר, "אך היום היא חובה. המנמ"ר החדש הוא שותף עסקי בארגון, הצלחותיו הן הצלחות עסקיות; הוא מוביל תהליכים בארגון ולא רק מגיב; הוא נמדד ביכולת ליצור קשר עם לקוחות פנימיים".

שלזינגר הציגה את אסטרטגיית האוקיינוס הכחול, לפיו על המנמ"ר לתרום לצמיחת הארגון עם חשיבה ופעילות מחוץ לקופסה. מהות התפיסה, הסבירה, גורסת כי השוחים מצויים באוקיינוס האדום, רווי התחרות והמסוכן, והדרך לשרוד היא ביצירת אוקיינוס כחול, המבטיח צמיחה. "יש ליצור מעבר ושינוי מהאוקיינוס האדום, עם המתחרים לזה הכחול, בו יש ליצור שוק שלא היה קיים, שוק נטול מתחרים. באוקיינוס האדום מנסים לנצח ואילו בכחול מנסים להפוך את התחרות ללא רלוונטית. באוקיינוס האדום מנצלים ביקוש קיים, ואילו בזה הכחול מייצרים ביקוש חדש. בכחול גם ממציאים בידול".

היא הציגה מספר נתיבים ליצירת אוקיינוס כחול: בחינת ענפים חלופיים – מיהם הגורמים החלופיים הנותנים שירותים בארגון ה-IT, מהם המוצרים המוצעים על ידם, למה הלקוח בחר במוצרים החלופיים, ואיך ארגון ה-IT נותן מענה למצב זה".

הנתיב השני, ציינה, "הוא בחינת קבוצות אסטרטגיות בענפים. כך, טויוטה (Toyota) לקחה את היוקרה של מרצדס (Mercedes) והלבישו אותה על דגם הלקסוס, אך במחיר מופחת. יש לבחון מהי אסטרטגיית ה-IT, מאילו שיקולים היא נובעת, ומה עושות מחלקות ה-IT".

נתיב שלישי, אמרה שלזינגר, "הוא בחינת שרשרת הקונים. בכל שוק יש שרשרת, אשר משפיעה במישרין ובעקיפין על הרוכשים, המשתמשים בפועל והמשפיעים. יש לערער על החשיבה המקובלת בענף לגבי הקונים".

הנתיב הרביעי, ציינה, "הוא בחינת שירותים משלימים. מרבית השירותים והמוצרים דורשים השלמה. יש לבחון מה קורה ביום שאחרי תום הפרויקט. מי משלם על פיתוח ותחזוקה, האם נלקחו בחשבון עלויות השירות, תמיכה ותחזוקה. מהן החלופות לעלויות יקרות, למשל וירטואליזציה".

הנתיב החמישי, לדבריה, הוא "בחינת כוח המשיכה של המוצר – האם הוא פונקציונלי או רגשי. אותו דבר יש לבחון לגבי ה-IT". הנתיב השישי "הוא בחינת ציר הזמן: כל הענפים נתונים לתהפוכות של מגמות חיצוניות, המשפיעות על עסקיהן לאורך זמן. אף ארגון לא רוצה לסיים את חייו כקודאק (Kodak)".

שלזינגר סיימה באומרה, כי "על המנמ"ר להתחדש ולהמציא עצמו מחדש. עליו ליצור עבורו ועבור ארגונו אוקיינוס כחול. תחדשו, תמציאו את עצמכם מחדש".

השתתף בהכנת הידיעה: יהודה קונפורטס

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים