תא"ל זלינגר, קצין תיקשוב ראשי: "בגלל הקיצוץ – אוחד ה-IT הצה"לי ומרכיבים חזרו לפיתוח פנימי"

"ככל שצה"ל יהיה רשתי יותר כך הוא יוכל יותר להתייעל, בין אם בתקציבים או בסדרי כוח אדם", אמר תא"ל זלינגר במסגרת הכנס C5 Israel ● לדבריו, "אנחנו מתכוננים למלחמה שתהיה ולא למלחמה שהייתה. לא רוצים שסוגיית המפקד מול הפלזמה, שהייתה במלחמת לבנון השנייה, תחזור על עצמה"

"הקיצוץ בתקציב הביטחון הביא את צה"ל לאחד בין גופי ה-IT, מתוך מטרה למצות את המשאבים טוב יותר ולהחזיר מרכיבים מסוימים לפיתוח אצלנו. 'מהפכת הצבא הקטן' גרמה לנו להעביר פיתוח מריכיבים ללוט"ם, כדי שנהיה יותר זריזים. אנחנו בראשית הדרך בהתמודדות מול הקיצוץ התקציבי ורוצים להיות יעילים יותר", כך אמר תא"ל אייל זלינגר, קצין קשב ותיקשוב ראשי.

תא"ל זלינגר דיבר בכנס CI5 Israel, שהתקיים היום (ה') בהפקת אנשים ומחשבים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב. את הכנס הנחה אבנר פרנק והשתתפו בו מאות אנשי מקצוע מצה"ל ומהתעשייה האזרחית.

זלינגר ציין שהדברים נעשים במסגרת תוכנית "צה"ל רשתי", שעוסקת בהיערכות אגף התיקשוב לענות על האתגרים בשדה הקרב הקיברנטי בשנים הבאות. לדבריו, "ככל שצה"ל יהיה רשתי יותר, כך הוא יוכל יותר להתייעל, בין אם בתקציבים או בסדרי כוח אדם".

"צה"ל רשתי הוא חשיבה יותר רחבה מצה"ל יבשתי", אמר תא"ל זלינגר. "במסגרת זו, אנחנו צריכים להגיע למצב שצה"ל מוביל על פני האויב ביעילות המידע, לדעת לשקף את כלל המידע מכלל המערכות – ולמצות אותו, כדי שיגיע מעובד למי שצריך. זה יעזור לגופים הרלוונטיים לפגוע באויב ובכך לשמור על ביטחון ישראל. מדובר על שיתוף פעולה בין הגופים השונים בצבא על מנת ליצור ידע צה"לי רב זרועי. כדי שכל זה יתבצע, יש צורך בכך שכל תוכניות התיקשוב הרב זרועיות יפותחו על ידי אגף התיקשוב, שתהיה האחדה".


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

יעד מרכזי נוסף של התוכנית אותו ציין תא"ל זלינגר הוא "חיזוק השילוביות המערכתית ושיפור האפקטיביות הניהולית, כולל מערכות ERP. אין סיבה שבגופים שונים בצבא יהיו מערכות ERP שונות. בנוסף, אנחנו פועלים כדי לאחד את התהליכים ולהתייעל, במובן של צמצום משאבים וסדרי כוח אדם, פשטות ותקינה שמבוססת על תורות צה"ליות".

לדבריו, "אנחנו עונים באופן שוטף לאתגרי הפעולה בסייבר. ניתחנו את המגמות בתחום התיקשוב ומצאנו שהמגמות המרכזיות מאוד רלוונטיות לצה"ל". הוא ציין בהקשר זה מספר מגמות עיקריות: "אחת מהן היא היצף המידע, Big Data. בחמש השנים הקרובות צפוי להיות גידול של 800% במידע – בתמונות, בתוכן, בווידיאו. מגמה שנייה היא סינון המידע והבאתו למפקד בשדה הקרב, להנגיש אותו למפקד. בנוסף, קיימת מגמת השמירה על הבטיחות של ההתקנים הנייחים".

"אנחנו מבינים שיכולות הסייבר צריכות להיות מבצעיות מאוד. כמו כן, עלינו לעקוב אחרי חידושים ולהגן על המערכות שלנו. אנחנו פועלים על מנת להפוך את המודיעין ליכולת התקפית. אם יודעים לעשות את זה, משפרים דרמטית את היכולת המבצעית", הוסיף.

הוא ציין, כי "המטה הכללי עובד בימים אלה על יצירת יכולת עבודה רשתית, שיתוף פעולה בין הגופים, שזה דבר קריטי". אחד היעדים של האגף לעתיד, לטענתו, הוא "להתעסק לא רק בלוחמה מבוססת רשת ברמה המערכתית, אלא גם ברמה הטקטית. עד עכשיו התעסקנו בתשתית נייחת ובהמשך נתעסק גם ביכולת להעביר נתונים בין כלי הלחימה השונים והפלטפורמות השונות – בין הטנק למטוס, בין החייל למסוק הקרב. העברת הנתונים הזאת חייבת להתבצע דרך המטה הכללי בתל אביב".

"צה"ל רשתי הוא הזדמנות ענקית להוביל את צה"ל, ולחדש את מערכות המידע שלו", סיכם תא"ל זלינגר. "אנחנו מתכוננים למלחמה שתהיה ולא למלחמה שהייתה, כדי שהמערכת המיחשובית תגיע למפקד ולא שהוא יישב ויחפש את המערכת. אנחנו רוצים שסוגיית המפקד מול הפלזמה, שהייתה במלחמת לבנון השנייה, לא תחזור על עצמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים