האיחוד האירופי דורש מגוגל להסיר את החסמים בפני המתחרים

ענקית האינטרנט עלולה לספוג קנס בסכום של חמישה מיליארד דולרים אם לא תפתור את הטענות נגדה, לפיהן היא חוסמת את המחרים בתוצאות החיפוש ● "הגעתי למסקנה שאין בהצעות שהגישה גוגל כדי להפיג את החששות", אמר הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד

גוגל (Google) חייבת לעשות יותר כדי להפיג את החששות, לפיהם שהיא חוסמת מתחרים בתוצאות החיפוש באינטרנט – כך אמר אתמול (ד') הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופאי, ג'ואקין אלמוניה. זאת, לאחר שהמתחרות טענו כי הוויתורים שהציעה ענקית האינטרנט בחודש אפריל האחרון אינם מספיקים.

גוגל מחזיקה בנתח של 80% משוק החיפוש באירופה, על פי נתונים של חברת המחקר comScore, ואם הסוגיה לא תיושב היא עלולה לספוג קנס בסכום של חמישה מיליארד דולרים. "הגעתי למסקנה שאין בהצעות שהגישה גוגל כדי להפיג את החששות", אמר אלמוניה, שהוסיף כי ביקש מענקית החיפוש להגיש הצעות משופרות. הוא לא ציין אם הציב לחברה תאריך יעד להגשת ההצעות המשופרות, אך בעבר הוא אמר כי יקבל החלטה בתיק עד סוף השנה הנוכחית.

דובר גוגל, אל ורני, מסר כי בחברה מוסיפים לפעול בשיתוף עם הרשויות באירופה. "ההצעה שהגשנו נותנת מענה ברור לארבעה התחומים שהועלו", טען ורני. בין השאר, הציעה החברה לסמן בצורה ברורה מוצרים שלה בתוצאות החיפוש, להציג קישורים לשלושה אתרים מתחרים לפחות ולהקל על מפרסמים לעבור לפלטפורמות מתחרות.

ברשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופאי ביקשו תגובות ממתחרים על ההצעות של גוגל. חלקם ציינו, כי ההצעות רק יגבירו את הדומיננטיות של ענקית האינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים